Newsy

Listopad zaskakująco dobry pod względem sprzedaży mieszkań

2011-12-20  |  11:00
Wszystkie newsy
Mówi:Marcin Jańczuk
Firma:Metrohouse & Partnerzy

Jak sprzedawać mieszkanie to najlepiej w marcu lub w sierpniu. W tym roku, kolejny raz, te miesiące okazały się najlepsze pod względem ilości przeprowadzonych transakcji. Pozytywnie zaskoczyła też końcówka roku.

„Przeanalizowaliśmy ostatnie 12 miesięcy na rynku nieruchomości. Okazuje się, że tym roku nie było szczytowych momentów transakcyjnych. Tak jak w zeszłym roku szczytowym momentem był sierpień-wrzesień, kiedy podpisano ponad 20% umów sprzedaży. Tym razem miesiącami o najwyższej frekwencji umów są marzec, sierpień i, co ciekawe, listopad. Marzec jest tradycyjnie bardzo dobrym okresem na przeprowadzanie transakcji. Początek wiosny jest historycznie bardzo dobrym momentem, jeśli chodzi o liczbę zawieranych umów. Tak samo przełom sierpnia i września. Jedynym zaskakującym elementem jest listopad, który kojarzy się z wygaszaniem aktywności i deweloperów, i agencji nieruchomości, i umowy podpisywane są rzadziej. Tym razem wprowadzenie w życie rekomendacji S III spowodowało zapewne, że wiele osób zainteresowało się nabyciem mieszkania na rynku wtórnym. Tym bardziej, że mamy do czynienia z korektą cen na rynku. Być może te elementy spowodowały, że końcówka roku jest stosunkowo dobra w porównaniu do poprzednich lat.”


Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

European Financial Congress 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Coraz bliżej powstania świadomej sztucznej inteligencji. Potrzebne są działania zapobiegające niewłaściwemu jej wykorzystaniu

O sztucznej inteligencji mówi się już coraz częściej w kontekście możliwości i zagrożeń, jakie przyniesie powstanie globalnej sztucznej inteligencji. To model, który byłby zdolny do myślenia takiego, jakim cechuje się człowiek, ale jego możliwości obliczeniowe przewyższałyby możliwości ludzkiego mózgu kilka milionów razy. Rodzi to uzasadnione obawy o bezpieczeństwo, stąd postulat, by uczestnicy rynku składali przysięgę na wzór przysięgi Hipokratesa. Zgodnie z nią mieliby dbać o to, by zastosowania technologii miały wymiar etyczny. Zdaniem ekspertów potrzebnych jest też więcej szczegółowych regulacji.

Bankowość

Zapóźnienie w transformacji może obniżyć konkurencyjność całej gospodarki. Konieczne przyjęcie ustawy o ochronie klimatu

– Biznes jest gotowy na Fit for 55 i co ciekawe, banki też są na to gotowe. Natomiast niegotowe są polskie regulacje i polska energetyka. Tym, co jest nam teraz w Polsce potrzebne, są dobre strategie i dobre planowanie – ocenia Ilona Jędrasik, nowa prezes zarządu Fundacji ClientEarth Prawnicy dla Ziemi. Jak wskazuje, polska energetyka musi zdecydowanie przyspieszyć z transformacją w kierunku odnawialnych źródeł, ponieważ w scenariuszu business as usual konsekwencją może być spadek konkurencyjności całej krajowej gospodarki.

Transport

CPK nadal pod znakiem zapytania. Wyzwaniem jest nie tylko budowa lotniska, ale także sieci kolejowej

Centralny Port Komunikacyjny (CPK) pod znakiem zapytania. Nowy rząd wciąż przeprowadza audyty. Budowa, zapowiadana jako największe przedsięwzięcie infrastrukturalne w historii, to nie tylko plan potężnego lotniska między Warszawą a Łodzią, ale także obejmująca cały kraj przebudowa sieci kolejowej. – Powinniśmy obniżać temperaturę sporu wokół Centralnego Portu Komunikacyjnego i przechodzić do konkretnych, bardziej operacyjnych decyzji – ocenia Michał Litwin dyrektor generalny Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.