Newsy

Od dziś regularne połączenia z lotniska w Modlinie. Rocznie może obsłużyć 2 mln pasażerów

2012-07-16  |  06:43
Mówi:Jadwiga Starczewska
Funkcja:Dyrektor Biura Handlowo-Marketingowego
Firma:Lotnisko Modlin
  • MP4

    Dziś regularne połączenia z lotniska w Modlinie uruchamia Ryanair. Wizz Air planował pierwszy odlot w środę, ale już wczoraj przeniósł tu połączenie z Budapesztu, które miało obsługiwać Lotniska Chopina. Obaj przewoźnicy zaoferują głównie połączenia europejskie.  Jeszcze w tym sezonie w Modlinie mogą pojawić się pierwsze samoloty czarterowe. Terminal będzie mógł obsłużyć ponad 2 miliony pasażerów rocznie.

    Lotnisko w podwarszawskim Modlinie ma być alternatywą dla portu im. Fryderyka Chopina na stołecznym Okęciu. Współpracą zainteresowanych jest coraz więcej przewoźników.

      Już sam fakt, że startujemy z takimi partnerami jak Wizz Air i Ryanair, i to w tak dużej skali, powoduje, że te nadzieje na przyszłość są bardzo duże i bardzo pozytywne – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jadwiga Starczewska, szefowa biura handlowo-marketingowego Lotniska Modlin.

    Około 40 proc. ruchu lotniczego nad Modlinem będą stanowiły rejsy z i na Wyspy Brytyjskie. Jak podkreślają przedstawiciele lotniska, lista połączeń krajowych, jak i zagranicznych będzie systematycznie rosła.

    Prawdopodobnie jeszcze w tym sezonie letnim na płycie podwarszawskiego lotniska usiądą też pierwsze samoloty przewoźników czarterowych. Kolejne w sezonie zimowym.

     – Zakładamy, że w większej skali nowe połączenia i nowi przewoźnicy pojawią się w przyszłym sezonie letnim – mówi Jadwiga Starczewska.

    Kluczowym czynnikiem, który ma zachęcić potencjalnych przewoźników, są ceny.

     – Nastawiliśmy się, że startujemy z przewoźnikami niskokosztowymi, wobec czego ustaliliśmy ceny na takim poziomie, żeby zachęcić wszystkich do korzystania z lotniska – mówi dyrektorka biura handlowo-marketingowego Lotniska Modlin. – Zyskiem największym będzie to, że lotnisko zaistnieje, że zacznie się rozwijać, a pasażerowie przyzwyczają się do tego, że można stąd latać łatwo, wygodnie i bez problemów.

    Tak ma być między innymi dzięki sieci połączeń z Warszawą. Do Modlina będą kursowały pociągi Kolei Mazowieckich z Warszawy Centralnej oraz z lotniska Okęcie. Autobusy, uruchomione przez kolejowego przewoźnika, dowiozą pasażerów ze stacji kolejowej w Modlinie pod sam terminal. Tzw. "bilet lotniskowy" będzie kosztował 12 złotych

     – Zakładamy, że w przeciągu dwóch lat na wprost terminala powstanie podziemna stacja kolejowa, co zupełnie uprości podróż – wyjaśnia Jadwiga Starczewska.

    Wkrótce też zostaną uruchomione specjalne połączenia autobusowe między Modlinem a innymi miastami w całej Polsce. Na pasażerów czekać będzie też około 800 miejsc parkingowych. 

    Lotnisko w Modlinie powstało kosztem ponad 250 mln zł. 40 procent pochodzi z Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”. Dzięki funduszom unijnym udało się też zmodernizować stację PKP i zakupić kilkanaście składów pociągów elektrycznych.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.