Newsy

Polacy najczęściej wybierają hotele trzygwiazdkowe i te, które mają najlepsze oceny wśród internautów

2014-09-02  |  06:00
Mówi:Artur Lisowski
Funkcja:dyrektor marketingu
Firma:HRS Polska
  • MP4
  • Polacy najczęściej rezerwują hotele trzygwiazdkowe, podobnie jak mieszkańcy innych państw UE – wynika z danych portalu rezerwacji hotelowych HRS. Równocześnie rośnie popyt na noclegi w obiektach ponadstandardowych, cztero- i pięciogwiazdkowych, które oferują dodatkowe atrakcje i wyróżniają się architekturą. Dla właścicieli hoteli szczytem sezonu, obok wakacji, jest wrzesień i październik, kiedy w hotelach dominują klienci biznesowi.

    Poszukując hotelu, krajowi goście sprawdzają przede wszystkim, jaką opinię dany obiekt ma w internecie – mówi Artur Lisowski, dyrektor marketingu HRS Polska. – Czytając recenzje, m.in. na naszym portalu, decydują, w którym hotelu chcą spędzić noc. Wybór mają duży, choć naszym zdaniem wciąż za mały. Zatem na pytanie: jakie hotele wybierają Polacy, należałoby opowiedzieć, że te, które mają najwyższą ocenię wśród użytkowników internetu.

    W Polsce, tak jak w innych krajach europejskich, największym powodzeniem cieszą się obiekty trzygwiazdkowe. Rośnie jednak popyt na hotele cztero-  i pięciogwiazdkowe. Co ciekawe, przede wszystkim wśród gości krajowych. Turyści często szukają hoteli unikalnych, charakterystycznych i ponadstandardowych.

    Wybierając miejsce noclegu, Polacy coraz częściej kierują się unikalnym nastrojem, ciekawą architekturą, ponadstandardowym programem usług dodatkowych. Widać, że razem z ogólnym wzrostem zamożności wymagania pod tym względem rosną i stają się coraz bardziej wysublimowane – wyjaśnia Artur Lisowski.

    Polacy najczęściej rezerwują noclegi w dużych europejskich miastach (m.in. w Pradze, Paryżu, Londynie i Berlinie). Coraz popularniejsze stają się również weekendowe wypady do innych polskich miast. W okresie wakacyjnym, jak zauważa Artur Lisowski, na weekendy poszukiwane są hotele położone także w mniejszych miejscowościach, ale atrakcyjnych turystycznie: nad jeziorami, morzem czy w górach.

    Szczytem sezonu dla hotelarzy jest okres wakacyjny. Dla właścicieli oferujących noclegi w nieco wyższej kategorii, najważniejszym okresem jest jednak wrzesień i październik. To w tych miesiącach notowany jest największy ruch wśród klientów biznesowych. W przedsiębiorstwach często organizowane są wyjazdy szkoleniowe, handlowe, imprezy pracownicze itp.

    – W Polsce rezerwowanie miejsca w hotelu na wyjazdy zimowe nie jest bardzo popularne – twierdzi Lisowski. – Polacy decydują się wtedy na rezerwację noclegu raczej w Austrii czy Szwajcarii, ponieważ udane ferie zwykle łączą się ze śniegiem.

    Dla właścicieli hoteli i pensjonatów, jak podkreśla Lisowski, Polacy są dobrymi klientami. Chętnie wydają pieniądze na dodatkowe usługi, często korzystają ze SPA, kupują posiłki itp.

    – Obecnie krajowy gość nie różni się specjalnie od klienta z innego kraju europejskiego – mówi dyrektor marketingu w HRS. – Tak naprawdę największą różnicą rodzimego rynku są ceny noclegów, które są zdecydowanie niższe niż w krajach Europy Zachodniej.

    W ocenie ekspertów HRS polski rynek wciąż jest jednak niedostatecznie rozwinięty. Uruchomienie jednego czy dwóch dysponujących znaną marką hoteli w atrakcyjnej lokalizacji jest w stanie wpłynąć na cały rynek. Tymczasem w takich miastach jak Paryż czy Londyn nieustannie otwierane i zamykane są kolejne placówki.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

    Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

    Infrastruktura

    Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

    W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

    Firma

    Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

    Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.