Newsy

Przedświąteczna gorączka na rynku pracy

2011-12-15  |  13:00
Wszystkie newsy
Mówi:JUSTYNA KOSTRZEWSKA
Funkcja:SPECJALISTA DS. PR I MARKETINGU
Firma:SZYBKOPRACA.PL

Jak zarobić na Świętach Bożego Narodzenia? Zostań świętym Mikołajem, sprzedawcą karpi lub pakowaczem prezentów. W przedświątecznym okresie podobnych ofert pracy nie brakuje.

- Boże Narodzenie jest nie tylko okazją do wydawania pieniędzy, ale też do ich zarabiania - przypomina Justyna Kostrzewska z serwisu Szybkopraca.pl. A świąteczne zawody w Polsce cieszą sie coraz większym zainteresowaniem.

Najczęściej poszukiwany jest święty Mikołaj, głównie na wizyty w galeriach handlowych, żłobkach, przedszkolach czy w prywatnych domach.

- Za jedną wizytę święty Mikołaj potrafi zarobić nawet 170 złotych - mówi Justyna Kostrzewska. Jego pomoc, Śnieżynka, zarobi od 10 do 15 złotych za godzinę. Wymagania: przede wszystkim dobry kontakt z dziećmi.

Na rynek pracy są również oferty dla tych, którzy nie chcą się przebierać. Mogą oni zatrudnić się jako sprzedawcy karpi lub choinek. Potrzebni są również pakowacze prezentów - głównie w centrach handlowych. Stawka za godzinę sięga w tym zawodzie 8-12 złotych.

Pierwsze świąteczne oferty pojawiają się już w październiku, choć najwięcej pracy przypada na grudzień. Zwykle pracodawcy oferują umowę zlecenie na okres od kilku dni do kilku tygodni, natomiast najczęściej oczekują od pracowników pełnej dyspozycyjności.

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.