Newsy

Prezes PARP: targi CeBIT szansą dla polskich firm na nawiązywanie bliskich relacji biznesowych

2013-03-07  |  06:30
Mówi:Bożena Lublińska-Kasprzak
Funkcja:Prezes
Firma:Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
  • MP4
  • Przedstawiciele ponad 200 polskich firm z branży teleinformatycznej mają okazję do nawiązania kontaktów z partnerami biznesowymi z zagranicy podczas targów CeBIT. Choć od tego do konkretnych kontraktów jeszcze daleka droga, to strategiczne partnerstwo Polski w targach oraz odpowiednie promowanie polskich firm i produktów mogą stworzyć przyjazny klimat do zacieśniania współpracy i skutkować dużym zainteresowaniem inwestorów naszym krajem.

    Zdaniem przedstawicieli PARP, trwające przez kilka dni targi CeBIT to doskonała okazja do rozmów o współpracy, choć trudno prognozować, które z nich i kiedy przełożą się na kontrakty. Siłą polskich firm są jednak ciekawe produkty i pozytywna atmosfera wokół osiągnięć naszych firm informatycznych i telekomunikacyjnych.

    W targach CeBIT uczestniczy ponad 200 polskich wystawców. To zarówno instytucje publiczne, firmy otoczenia biznesu i sami przedsiębiorcy. W Hanowerze Polska pokazuje też najciekawsze firmy innowacyjne.

     – PARP zaprosił do udziału w targach 20 firm e-biznesowych. To firmy, które otrzymały dofinansowanie w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka finansowanego ze środków UE, firm, które zostały w naszym konkursie, czyli takie firmy najlepsze z najlepszych wśród naszych beneficjentów projektów e-biznesowych – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP.

    Przedstawiciele ponad 100 polskich firm będą też mieli okazję porozmawiać bezpośrednio z partnerami z konkretnych firm. To może oznaczać kontrakty w przyszłości, choć na razie trudno mówić o konkretnych liczbach – podkreślają przedstawiciele PARP. 

      Mamy firmy z bardzo różnych branż sektora informatyki i telekomunikacji. Polska ma bardzo dobrą opinię i markę wyrobioną, jeśli chodzi o sektor gier komputerowych, więc jest tu sporo takich firm, które zaprezentują swoje produkty – mówi Bożena Lublińska-Kasprzak.

    Zdaniem ekspertów, udział w targach to nie tylko szansa na nawiązanie kontaków. To także okazja, by rozwijać wiedzę i poznawać kierunki i trendy w rozwoju całej branży telekomunikacyjnej i informatycznej.

     – To jest miejsce, gdzie pokazuje się wszystkie nowinki i innowacyjne produkty, projekty z tej branży. Z jednej strony polskie firmy mogą zaprezentować swoje osiągnięcia, z drugiej strony mogą zobaczyć, w jaki sposób ta branża się rozwija, zobaczyć najlepsze rozwiązania światowe – podkreśla Bożena Lublińska-Kasprzak.

    Targi CeBIT potrwają do soboty. Polska jest ich partnerem strategicznym, a współorganizatorami Polska Agencja Rozwoju Przedsiebiorczości i Ministerstwo Gospodarki.

    Więcej na temat
    IT i technologie PAIiIZ: dzięki CeBIT za dwa lata może powstać ok. 1000 miejsc pracy dla młodych Polaków Wszystkie newsy
    2013-03-08 | 06:50

    PAIiIZ: dzięki CeBIT za dwa lata może powstać ok. 1000 miejsc pracy dla młodych Polaków

     – Targi CeBIT  to przede wszystkim okazja do rozmów na wysokim szczeblu, jednak podpisane kontrakty również są możliwe – twierdzi Sławomir Majman, prezes Polskiej Agencji
    IT i technologie Szef targów CeBIT: Polacy pokazali się jako społeczeństwo kreatywne i rozwinięte technologicznie. Dla wielu to było zaskoczenie
    2013-03-08 | 06:40

    Szef targów CeBIT: Polacy pokazali się jako społeczeństwo kreatywne i rozwinięte technologicznie. Dla wielu to było zaskoczenie

    Widać, że wizerunek Polski w świecie się zmienia. Jesteście postrzegani jako kraj dużo bardziej nowoczesny – mówi Frank Pörschmann, szef trwających
    IT i technologie Polska na targach CeBIT w Hanowerze jako kraj nowych technologii i młodych ludzi
    2013-03-06 | 06:55

    Polska na targach CeBIT w Hanowerze jako kraj nowych technologii i młodych ludzi

    Polska krajem młodych ludzi i nowych technologii – tak według Dariusza Bogdana, wiceministra gospodarki powinniśmy się kojarzyć w Europie i na świecie. Między

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.