Mówi: | Bożena Lublińska-Kasprzak |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości |
Prezes PARP: targi CeBIT szansą dla polskich firm na nawiązywanie bliskich relacji biznesowych
Przedstawiciele ponad 200 polskich firm z branży teleinformatycznej mają okazję do nawiązania kontaktów z partnerami biznesowymi z zagranicy podczas targów CeBIT. Choć od tego do konkretnych kontraktów jeszcze daleka droga, to strategiczne partnerstwo Polski w targach oraz odpowiednie promowanie polskich firm i produktów mogą stworzyć przyjazny klimat do zacieśniania współpracy i skutkować dużym zainteresowaniem inwestorów naszym krajem.
Zdaniem przedstawicieli PARP, trwające przez kilka dni targi CeBIT to doskonała okazja do rozmów o współpracy, choć trudno prognozować, które z nich i kiedy przełożą się na kontrakty. Siłą polskich firm są jednak ciekawe produkty i pozytywna atmosfera wokół osiągnięć naszych firm informatycznych i telekomunikacyjnych.
W targach CeBIT uczestniczy ponad 200 polskich wystawców. To zarówno instytucje publiczne, firmy otoczenia biznesu i sami przedsiębiorcy. W Hanowerze Polska pokazuje też najciekawsze firmy innowacyjne.
– PARP zaprosił do udziału w targach 20 firm e-biznesowych. To firmy, które otrzymały dofinansowanie w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka finansowanego ze środków UE, firm, które zostały w naszym konkursie, czyli takie firmy najlepsze z najlepszych wśród naszych beneficjentów projektów e-biznesowych – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP.
Przedstawiciele ponad 100 polskich firm będą też mieli okazję porozmawiać bezpośrednio z partnerami z konkretnych firm. To może oznaczać kontrakty w przyszłości, choć na razie trudno mówić o konkretnych liczbach – podkreślają przedstawiciele PARP.
– Mamy firmy z bardzo różnych branż sektora informatyki i telekomunikacji. Polska ma bardzo dobrą opinię i markę wyrobioną, jeśli chodzi o sektor gier komputerowych, więc jest tu sporo takich firm, które zaprezentują swoje produkty – mówi Bożena Lublińska-Kasprzak.
Zdaniem ekspertów, udział w targach to nie tylko szansa na nawiązanie kontaków. To także okazja, by rozwijać wiedzę i poznawać kierunki i trendy w rozwoju całej branży telekomunikacyjnej i informatycznej.
– To jest miejsce, gdzie pokazuje się wszystkie nowinki i innowacyjne produkty, projekty z tej branży. Z jednej strony polskie firmy mogą zaprezentować swoje osiągnięcia, z drugiej strony mogą zobaczyć, w jaki sposób ta branża się rozwija, zobaczyć najlepsze rozwiązania światowe – podkreśla Bożena Lublińska-Kasprzak.
Targi CeBIT potrwają do soboty. Polska jest ich partnerem strategicznym, a współorganizatorami Polska Agencja Rozwoju Przedsiebiorczości i Ministerstwo Gospodarki.
PAIiIZ: dzięki CeBIT za dwa lata może powstać ok. 1000 miejsc pracy dla młodych Polaków
Szef targów CeBIT: Polacy pokazali się jako społeczeństwo kreatywne i rozwinięte technologicznie. Dla wielu to było zaskoczenie
Polska na targach CeBIT w Hanowerze jako kraj nowych technologii i młodych ludzi
Czytaj także
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-04-18: Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
- 2024-03-26: Fundusze Norweskie wspierają polskie firmy. Dzięki nim powstało już wiele innowacyjnych technologii
- 2024-03-11: Nowotwory kobiece nie stanowią wyroku. Metody ich leczenia są coraz nowocześniejsze i refundowane także w szpitalach prywatnych
- 2024-02-26: Duże zapotrzebowanie na usługi środowiskowe dla seniorów. Instytucje wsparcia są gotowe je uruchamiać, ale brakuje kadr
- 2024-02-07: Lewitujący robot pomoże walczyć z pożarami w trudno dostępnych miejscach. Strumień wody nie tylko służy gaszeniu ognia, ale i napędza robota [DEPESZA]
- 2024-02-06: Ukraińscy medycy wojskowi na pierwszej linii frontu są narażeni na stres i wypalenie. Projekt Repower pomógł w regeneracji już ponad 300 takich osób
- 2024-02-14: Ukraińskie doświadczenia z frontu cenną lekcją dla polskiej służby zdrowia. Zmieniają podejście do zabezpieczenia medycznego w Polsce
- 2024-02-20: Środowisko osób z niepełnosprawnościami wiąże duże nadzieje z obietnicami rządu. Najbardziej wyczekiwana jest ustawa o asystentach osobistych
- 2024-01-23: Małe i średnie firmy mogą dostać unijne dofinansowanie do ochrony własności intelektualnej. Polscy przedsiębiorcy wśród najbardziej zainteresowanych tym wsparciem w UE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.