Newsy

Przeterminowaną żywność też możemy reklamować

2011-12-23  |  09:00
Wszystkie newsy
Mówi:Małgorzata Cieloch
Funkcja:Rzecznik Prasowy
Firma:Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Uważne sprawdzanie dat ważności - to najlepszy sposób, by wśród świątecznych zakupów nie znalazł się nieświeży produkt. Co jednak zrobić, gdy przez nieuwagę kupimy przeterminowaną żywność?

Nieświeży karp, przeterminowane śledzie czy zepsute owoce. W przedświątecznym szale zakupów o taką pomyłkę nietrudno. Dlatego Urząd Ochorny Konkurencji i Konsumentów przypomina: żywność również możemy zareklamować.

W przypadku zakupu rzeczy, która jest na przykład nieświeża albo gołym okiem widać po przyniesieniu do domu, że nie spełnia naszych wymagań, to oczywiście w przypadku towarów spożywczych też obowiązują terminy reklamacyjne - informuje Małgorzata Cieloch, rzecznik UOKiK.

Na złożenie reklamacji mamy mniej czasu niż w przypadku produktów niespożywczych.

-  W przypadku produktu pakowanego na naszych oczach, przez sprzedawcę w sklepie, na reklamację mamy 3 dni od dnia zakupu; natomiast jeżeli jest to produkt zapaczkowany, w puszce, w pudełku, mamy 3 dni od rozpakowania danej rzeczy - przypomina Małgorzata Cieloch.

Robiąc zakupy pamiętajmy o paragonach. Bez nich reklamacja artykułu prawdopodobnie nie zostanie uznana.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.