Newsy

PZU zmienia system informatyczny po 17 latach jego działania

2012-06-29  |  12:34
Mówi:Andrzej Klesyk
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:PZU S.A.
  • MP4

    PZU będzie miało nowy system produktowy. Ma przede wszystkim usprawnić obsługę klienta. Koszt jego wdrożenia nie został ujawniony, ale przedstawiciele PZU zapewniają, że będzie poniżej 1 mld zł. – Będziemy mieć system bardziej nowoczesny i tańszy w utrzymaniu – podkreśla Andrzej Klesyk, prezes Grupy PZU. To kolejny element wdrażania nowej strategii ubezpieczyciela.

    Plan wdrożenia systemu zakłada przeprowadzenie pilotażu w pierwszej połowie 2013 roku oraz stopniową migrację klientów i polis ubezpieczeniowych do nowego systemu do 2015 roku.

     – W 2014 roku każda polisa samochodowa, czy mieszkaniowa, czy jakikolwiek inny produkt od nas związany z samochodem czy z mieszkaniem, nie ma prawa być zapisany czy odnowiony w systemie Insurer, a ma być właśnie w systemie Guidewire – mówi Andrzej Klesyk, prezes PZU S.A.

    Rozkładając projekt w czasie spółka chce zminimalizować ryzyko związane z wdrażaniem nowego systemu. Tym bardziej, że dotychczasowy system działa od ponad 17 lat. I jak przyznaje Andrzej Klesyk, nie przystaje już do ambicji spółki i realiów rynkowych.

    Zmiana systemów produktowych to kolejny element wdrażania strategii PZU 2.0. Jak zapewniają przedstawiciele ubezpieczyciela, nowy system umożliwi lepszą obsługę klientów i usprawnienie operacji w PZU. 

     – PZU się zmienia, by było bardziej elastyczne. Będziemy kształtować własną ofertę dużo lepiej, podniesiemy jeszcze bardziej poziom obsługi klienta, ale również ułatwimy pracę agentom i partnerom biznesowym – przekonuje Andrzej Klesyk.

    Spółka zyska na tym również w wymiarze finansowym.

     – Koszt utrzymania nowego systemu w porównaniu do obecnego systemu będzie o ok. 20 proc. niższy, a koszt rozwoju systemu będzie z naszych szacunków więcej niż 50% niższy – podkreśla prezes PZU. – Czyli nie dość, że będziemy mieli nowy system, to będziemy mieli system tańszy, co jest bardzo nietypowe. W bankowości zazwyczaj jest system nowy, ale droższy.

    Firma Guidewire specjalizuje się w rozwiązaniach informatycznych dla ubezpieczycieli na całym świecie. Jej konkurentem w przetargu dla PZU było Asseco Poland.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.