Newsy

"Wprost" przyznał Nagrody Kisiela 2012

2013-01-21  |  06:10
Mówi:Michał M. Lisiecki
Funkcja:Prezes Platformy Mediowej Point Group, wydawcy tygodnika "Wprost"
  • MP4

    Nagrody Kisiela rozdane. Tegorocznymi laureatami zostali były premier Tadeusz Mazowiecki, dziennikarka „Polityki” Joanna Solska i prezes firmy Pesa, Tomasz Zaboklicki. To osoby „absolutnie wyraziste i stanowiące swoisty sygnał dla opinii publicznej, co ważne” – podkreślał podczas uroczystej gali wręczenia nagród prezydent Bronisław Komorowski.

     Ta nagroda jest za pozytywne osiągnięcia, ale i za rzeczy nietypowe. Szukamy ludzi, którzy mają pasję, wizję i konsekwentnie realizują je mimo przeciwności losu, które ich spotykają – podkreśla Michał Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group, wydawca tygodnika „Wprost”.

    Po raz dwudziesty Kapituła nagrody ustanowionej przez Stefana Kisielewskiego, złożona z laureatów poprzednich edycji, przyznała statuetki w trzech kategoriach: polityk, przedsiębiorca i dziennikarz. Tym razem zwycięzcami zostali Tadeusz Mazowiecki za "siłę spokojnego patriotyzmu", Tomasz Zaboklicki "za właściwy tor" i Joanna Solska "za pióro i sens".

     – Nagroda Kisiela to nie tylko ten jeden dzień, ta jedna uroczystość, ale to jest cały rok promowania Kisiela, jego wartości, budowania fundacji, poszukiwania talentów, wydawania książek i promowania tych idei, których nam Polakom brakuje. Często się spieramy i ważne, by ten spór był merytoryczny „po kisielowskiemu”. Z jednej strony dowcipny, zabawny, ale za tym musi stać merytoryka – wyjaśnia Michał Lisiecki.

    Dodaje, że taka „kisielowska przekora” często w konkursie daje o sobie znać.

     – Szanse kandydatów, jeśli chodzi o pozycje liderów, to, kto ma najwięcej głosów, inaczej wygląda w etapie nominowania. Najczęściej na Kapitule dyskusja doprowadza do „wyciągnięcia” całkowicie nowej osoby – mówi Lisiecki.

    Inny przykład "kisielowskiej przekory": nagroda pod patronatem tygodnika „Wprost” po raz trzeci trafia do publicysty „Polityki”. Wcześniej otrzymali ją Janina Paradowska i Andrzej Mleczko. W tym roku nagrodę otrzymała Joanna Solska, a wręczył ją Adam Sawicki, wiceprezes KGHM, który jest mecenasem tegorocznych Nagród Kisiela.

     – Mamy szansę wręczać nagrodę pani Joannie Solskiej, która pisze o styku państwa, polityki i gospodarki. To jest dokładnie ten styk, na którym my działamy, mając jako największego akcjonariusza Skarb Państwa, jednocześnie będąc spółką giełdową i będąc w branży, która jest polityczna ze względu na to, że surowce to jest geopolityka. To kategoria nam bardzo bliska i widzimy dużo dobrego, które w szczególności takie osoby robią dla sukcesów Polski, ale również dla sukcesów finansowo-ekonomicznych – dodaje Adam Sawicki, wiceprezes KGHM.

    Zarówno patron nagrody, jak i Kapituła, są przywiązani do tradycji i konserwatywnych zasad regulaminu, np. związanych z określoną liczbą kategorii, które od lat pozostają niezmienne. Tylko w pierwszej edycji konkursu, w 1990 roku Stefan Kisielewski swoją nagrodę za wybitne osiągnięcia przyznał 16 osobom.

    Jak podkreśla Lisiecki, przywracając nagrodę po czterech lata przerwy (przerwę spowodował konflikt między członkami Kapituły a ówczesnym wydawcą „Wprost”,), tygodnik zobowiązał się do przyznawania statuetek zgodnie z tradycją.

     – Czasem brakuje nam kategorii kultura. Były niejednokrotnie propozycje, by to rozszerzyć, ale konserwatyzm nagrody działa fenomenalnie. Wycofaliśmy się z tego pomysłu. W ubiegłym roku Krystyna Janda dostała nagrodę za kulturę, ale tak naprawdę za świetny biznes, który potrafi na niej robić – mówi właściciel Platformy Mediowej Point Group.

    Stefan Kisielewski był publicystą „Wprost”, kompozytorem i pisarzem. Dziś w Kapitule zasiada jego syn – Jerzy.

    Więcej na temat
    Media i PR Nagroda Kisiela - skrót z wręczenia nagród Wszystkie newsy
    2013-01-21 | 06:05

    Nagroda Kisiela - skrót z wręczenia nagród

    Tegorocznymi laureatami Nagrody Kisiela zostali były premier Tadeusz Mazowiecki, dziennikarka „Polityki” Joanna Solska i prezes firmy Pesa, Tomasz Zaboklicki.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

    Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

    Infrastruktura

    Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

    W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

    Firma

    Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

    Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.