Newsy

Rośnie popularność treści wideo dostępnych przez internet. Napędzają one konkurencję w sektorze telekomunikacji i mediów

2016-09-19  |  06:40
Mówi:Tomasz Izydorczyk
Funkcja:członek zarządu, dyrektor ds. marketingu
Firma:UPC Polska
  • MP4
  • Jak wynika z raportu Boston Consulting Group rynek telekomunikacji i mediów istotnie się zmienia. Większego znaczenia nabierają treści wideo dostępne przez internet. To zaś sprawia, że przybywa graczy na rynku, którzy muszą ze sobą coraz mocniej konkurować. Klienci oczekują bowiem nieograniczonego wyboru treści najwyższej jakości i coraz większej swobody dostępu.

    – Rynek zmienia się bardzo szybko, bardzo dynamicznie, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Chcemy, żeby klient miał dostęp do jak najszerszej oferty , którą my mu dostarczamy i aby była ona dostępna za pomocą wszystkich możliwych urządzeń –  mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomasz Izydorczyk, UPC Polska– To oznacza dostęp nie tylko na głównym ekranie telewizora w mieszkaniu, ale także na komputerze, laptopie, komórce, zarówno w domu, jak i poza domem.

    Jak podkreśla Boston Consulting Group w raporcie „The Value of Content” przygotowanym na zlecenie Liberty Global, właściciela UPC Polska, pojawienie się na rynku telekomunikacyjnym nowych podmiotów oraz rosnąca popularność treści dostępnych przez internet doprowadziły do powstania nowych modeli biznesowych. Klienci oczekują obecnie nieograniczonego wyboru treści najwyższej jakości oraz coraz większej swobody dostępu.

    – Widzimy teraz bardzo mocno, że trend rozwoju wideo jest dzisiaj jednym z wiodących trendów. Do 2019 roku 80 proc. w ogóle treści w internecie ma być generowanych właśnie przez wideo – mówi Natalia Hatalska, analityk trendów i autorka bloga Hatalska.com. – Rozwijają się zarówno krótkie formy tak jak chociażby Snapchat, Instagram, Bumerang mamy długie formy, czyli tzw. slow TV, gdzie mamy programy, filmy, które trwają po 6-7 godzin i ludzie to oglądają. Mamy wideo 360 stopni, wirtualną rzeczywistość, livestreaming, wielopłaszczyznowość też we wszystkich możliwych kanałach dotarcia.

    Spełnienie tych oczekiwań wymaga doskonałej jakości sieci szerokopasmowej, ponieważ coraz częściej treści dostarczane są za pomocą dostępu do internetu. Dlatego zasadniczą wartością jaką oferuje UPC klientom jest nie tylko internet szerokopasmowy, ale także możliwość korzystania ze stabilnego łącza Wi-Fi w całym domu.

    – Rynek bardzo dynamicznie się zmienia m.in. dzięki temu, że pojawiło się wielu nowych graczy, konkurencja jest bardzo duża, ale dzięki temu ten rynek wygląda lepiej – mówi Izydorczyk. – Zarówno oferta , jak i sposób jej jest coraz bardziej dostosowany do potrzeb klienta, coraz bardziej atrakcyjny.

    Dzięki wprowadzonemu niedawno modemowi Connect Box, klienci UPC mogą korzystać z jeszcze lepszej jakości Wi-Fi w domu wraz z ofertą superszybkiego internetu szerokopasmowego na rynku, który dociera do 3 mln gospodarstw domowych.

    Firma chce w ciągu kilku lat podwoić ten zasięg.

    – Odpowiedź UPC na zmieniające się warunki rynkowe jest bardzo prosta, chcemy dać klientowi więcej wartości. Zarówno jeżeli chodzi o platformy, które są prostsze, łatwiejsze w użyciu, dają więcej możliwości, jak i dostęp do naszego kontentu w domu i poza domem – mówi dyrektor ds. marketingu UPC Polska. – I to, o czym nie możemy zapominać, że najważniejszy dla klienta obecnie jest szybki, dostęp do internetu. Dlatego dzięki naszym połączeniom internetowym i modemowi, który w ostatnich dniach wprowadziliśmy, dajemy klientowi najlepszy dostęp, najszerzej otwarte okno na świat.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

    Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

    Ochrona środowiska

    Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

    „Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

    IT i technologie

    Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

    Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.