Newsy

Ruch kupuje udziały w spółce e-Kiosk. Chce także świadczyć usługi finansowe, gotówkowe i pocztowe

2014-09-09  |  06:40

Krajowy potentat dystrybucji będzie sprzedawać prasę zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej. Zamierza także poszerzyć zakres swojej działalności o usługi, lepiej wykorzystując potencjał największej w kraju sieci kiosków. Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruchu, zapowiada, że firma chce być przedsiębiorstwem nowoczesnym, ukierunkowanym na realizację najpilniejszych potrzeb klientów.

Jak przekonuje Dariusz Stolarczyk, sprzedaż prasy papierowej nadal ma być ważną częścią prowadzonej przez Ruch działalności. Jak zaznacza, w ciągu najbliższych lat dobrze będzie sprzedawała się prasa kolorowa, na rynku pozostanie kilka dzienników i tygodników, będzie też funkcjonować prenumerata. Natomiast tytuły, których nie stać na to, żeby być w kiosku, zostaną zamknięte albo przejęte przez większe podmioty.

Ale dla Ruchu to nie jest ważne – twierdzi Stolarczyk. – Naszym biznesem jest prasa, chcemy ją sprzedawać niezależnie od tego, czy klient wybierze papier czy elektronikę. Będziemy czekali. W różnych krajach proces odchodzenia od papierowego wydania przebiega różnie. W jedynych ta dynamika jest szybsza, w innych – wolniejsza. Dzisiaj mamy komfortową sytuację. Inwestując w e-Kiosk, powiedzieliśmy klientom i wydawcom, że na portalu prenumerata.ruch.com.pl, a także w innych kanałach sprzedaży, można już kupować wszelkiego rodzaju prasę: zarówno papierową, jak i elektroniczną. Razem z e-Kioskiem będziemy tworzyli inne, ciekawe produkty.

Ruch chce być firmą specjalizującą się w różnego rodzaju usługach. Jak twierdzi Dariusz Stolarczyk, dużą wartością dla spółki jest kiosk, znany od lat, usytuowany koło domu klienta, pracy, przy drodze (obecnie pod marką Ruch działa blisko 10 tys. punktów sprzedaży, z czego ok. 30 proc. bezpośrednio zarządzanych przez spółkę). Zdaniem wiceprezesa Ruch SA to naturalne miejsce, gdzie można zapłacić rachunek, odebrać paczkę czy list polecony. Stąd wzięła się m.in. pomysł, aby w kioskach oferować ubezpieczenia.

Zależało nam na tym, żeby sprzedawać produkt ubezpieczeniowy szybko – mówi Stolarczyk – Skoro klient kupuje gazetę w parę sekund, to nie może kupować polisy dłużej, bo będzie to dla niego niewygodnie.

W wyniku analizy rynku, jak informuje rozmówca Newserii, wybrano rozwiązanie firmy Benefia. To spółka z grupy Vienna Insurance Group, która ma silną pozycję w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych. Jest także pionierem rozwiązań technologicznych. Dzięki nim, jak zapewnia Stolarczyk, personel kiosku szybko będzie mógł dokonać oceny ryzyka i złożyć ofertę ubezpieczenia OC. Wystarczy, że klient okaże w kiosku dowód rejestracyjny, na którym znajduje się kod QR.

Na podstawie zawartych w nim informacji można rozpoznać właściciela oraz samochód – precyzuje Stolarczyk. – Sprzedawca połączy się z bazą danych Benefii i centralną bazą historii ubezpieczonych. Ocena ryzyka i oferta będą gotowe w kilka sekund. Oczywiście razem z partnerem zadbamy o to, żeby cena była konkurencyjna. Benefia jest postrzegana jako podmiot świadczący dobrej jakości usługi. 80 proc. klientów, którzy w pierwszym roku kupili jej ubezpieczenie, pozostaje w firmie.

Ale Ruch myśli także o innych produktach. Do kiosków Ruch wprowadzana jest właśnie usługa pod nazwą Podpis w Ruchu. Jak przypomina Dariusz Stolarczyk, bardzo wiele firm zdalnie zawiera umowę ze swoimi klientami. Potem jednak pojawia się potrzeba podpisania dokumentu, który jest formalną umową. Zgodnie z polskim prawem podpis tzw. mokry (długopisem) jest nadal konieczny. Po uruchomieniu usługi przez Ruch klient będzie mógł to wykonać w kiosku.

Wprowadzamy taką możliwość we współpracy z kilkoma partnerami – informuje Stolarczyk. – Wdrażamy podpis powoli, bo chcemy, aby był dobrze przygotowany. Na razie sprzedajemy usługę naszym partnerom.

W związku z wprowadzaniem kolejnych produktów konieczne jest jednak, jak podkreśla rozmówca Newserii, podniesienie kompetencji personelu. Nowe czynności wymagają zarówno lepszej organizacji pracy, jak i systemów IT. W pierwszej kolejności zarząd spółki chce, aby przeszkolenie przeszli pracownicy. Tym bardziej że firma zamierza świadczyć także finansowe usługi gotówkowe.

To obowiązki, które wymagają przygotowania – twierdzi Stolarczyk. – Musimy być gotowi na wszystko. Jeśli klient przychodzi rano po 2 tys. zł, to musimy tę gotówkę mieć. Inaczej konsument już drugi raz nie skorzysta z naszych usług. Dla nas sektor finansowy jest bardzo istotny, dlatego kompetencje będziemy budować powoli. Najpierw dobrze zastanowimy się nad tym, jak nie stracić jakość i zaufanie, z którymi jest utożsamiany Ruch.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.