Newsy

Dzieci coraz chętniej uprawiają sport. To efekt m.in. zaangażowania gwiazd i promocji w mediach społecznościowych

2019-07-12  |  06:10
Mówi:Robert Leszczyński, dyrektor marketingu sportowego New Balance

Marek Citko, piłkarz, ambasador II edycji Drużyny Energii

Bartosz Ignacik, dziennikarz sportowy, ambasador II edycji Drużyny Energii

  • MP4
  • W drugiej edycji programu Drużyna Energii 25 tys. uczniów podstawówek brało udział w różnego rodzaju aktywnościach sportowych. W kolejnej, już zapowiadanej edycji organizatorzy chcą zachęcić do sportu jeszcze większą liczbę uczniów. Organizatorzy planują rozszerzyć program o kolejne dyscypliny drużynowe, m.in. piłkę ręczną, ale także rozszerzyć promocję akcji na nowe kanały. – Zależy nam na rozwijaniu kanału tiktokowego, aby naturalnie rosło zainteresowanie projektem – zapowiada Robert Leszczyński z New Balance Polska.

    – Pod względem frekwencji, liczby nadsyłanych filmików, zaangażowania uczniów widzimy gigantyczne wzrosty. Przez dwie edycje uczniowie nadesłali nam aż 40 tys. filmów! To też interakcje bezpośrednie z uczniami, nauczycielami na naszych kanałach social mediowych. Wyciągamy też wnioski organizacyjne – ciągle doskonalimy program i wykorzystujemy narzędzia social mediów, nowych kanałów, aby jeszcze bardziej promować projekt – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Robert Leszczyński, dyrektor marketingu sportowego New Balance. 

    Niedawno zakończona II edycja Drużyny Energii to 25 tys. uczniów z 200 podstawówek w całej Polsce i ponad 20 tys. nadesłanych wideo z ćwiczeniami. Kolejna edycja może być pod tym względem rekordowa, bo organizatorzy zapowiadają rozszerzenie programu o kolejne dyscypliny. Co istotne, program ma być znacznie szerzej promowany, przede wszystkim w mediach społecznościowych popularnych u najmłodszych użytkowników internetu, np. TikToku.

    TikTok to must have w kategorii klas 6–8, więc bardzo mocno zależy nam na rozwijaniu tego kanału i pokazywaniu tam naszych ambasadorów. Wszystko po to, aby zainteresowanie projektem rosło i żeby jeszcze więcej uczniów chciało się angażować w część sportową, a nie tylko w obserwowanie poczynań Drużyny Energii – zapowiada Robert Leszczyński.

    Drużyna Energii jest już promowana na Facebooku, Instagramie, YouTubie czy TikToku, teraz organizatorzy chcą zachęcić użytkowników tego ostatniego medium. Zwłaszcza że to właśnie TikTok jest najpopularniejszym kanałem wśród nastolatków, zwłaszcza z mniejszych miejscowości. Agencja GetHero podaje, że 65 proc. korzystających pochodzi z małych miejscowości, a zdecydowana większość ma 13–15 lat.

    W naszym projekcie Drużyny Energii w zasadzie chodzi o to, żeby dzieci lubiły każdą aktywność fizyczną. Mamy parę dyscyplin: piłkę nożną, siatkówkę, koszykówkę, freestyle piłkarski i myślę, że będziemy ten zestaw jeszcze poszerzać. Nie zależy nam na tym, żeby ktoś był mistrzem w jednej dyscyplinie, tylko żeby spróbował każdego sportu i nabył przynajmniej podstawowe umiejętności – przekonuje Bartosz Ignacik, dziennikarz sportowy, ambasador II edycji Drużyny Energii.

    Obecnie wśród młodzieży najpopularniejsze są te same dyscypliny, co wśród ogółu uprawiających sport. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego za 2016 rok wynika, że blisko 60 proc. wybiera sporty drużynowe, zwłaszcza piłkę nożną (ok. 40 proc.), siatkówkę (ok. 8 proc.) i koszykówkę.

    – Warto ten projekt poszerzać o kolejne dyscypliny, choćby piłkę ręczną – wskazuje Bartosz Ignacik.

    Konkursy są tak zbudowane, że dzieci muszą nauczyć się trochę grać w kosza, w siatkówkę i trochę opanować sztuczki. Są w tym wieku, że trzeba im pokazać wszystko, a oni muszą sami wybrać – podkreśla Marek Citko, ambasador Drużyny Energii.

    Jak podkreślają eksperci, najważniejsze, by zaszczepić w dzieciach chęć do uprawiania sportu. Zachęcenie dzieci i młodzieży do ruchu ma kluczowe znaczenie, bo odsetek ośmiolatków z nadmierną masą ciała w naszym kraju przekracza 30 proc.

    Mamy nadzieję, że to są impulsy, które powodują, że dzieciaki odchodzą od komputera, telefonu i ćwiczą. Przekazujemy im, że sami zaczynaliśmy w małych klubach, w małych miejscowościach i że można wiele osiągnąć, jeżeli tylko ktoś chce, ma marzenia i nie poddaje się, bo po drodze są porażki, kontuzje, różne problemy. Chcemy przekazać dzieciakom: musicie ciągle coś w życiu robić, bo siedzenie na kanapie nic wam nie da. Nawet jak nie będziecie mistrzami, to przeżyjecie fajną przygodę – mówi Marek Citko.

    Dlatego im większy wybór dyscyplin sportowych i zaangażowanie ambasadorów, znanych sportowców, tym większa szansa na wzrost aktywności fizycznej u dzieci i młodzieży.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Regionalne

    Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

    Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

    Transport

    Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

    Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

    Polityka

    Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

    Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.