Newsy

Sprzedaż tabletów w tym roku wciąż będzie rosła. Sprzedawcy czekają na szczyt sezonu, czyli komunie

2014-04-08  |  06:35
Mówi:Michał Leszek
Funkcja:dyrektor marketingu
Firma:Lechpol, właściciel marki Krüger & Matz
  • MP4
  • Rynek tabletów w najbliższych miesiącach zanotuje wzrosty sprzedaży, choć już nie tak dynamiczne jak w ubiegłym roku. Branża czeka teraz na okres sprzedażowego szczytu, czyli komunie. Nie należy się jednak spodziewać takiego wysypu nowinek technologicznych, jak do tej pory. Na polskim rynku wciąż najpopularniejsze będą urządzenia najtańsze, których sprzedaż znacząco rośnie. To jednak najtrudniejszy segment dla producentów i sprzedawców ze względu na dużą konkurencję i niskie marże. 

    Rynek tabletów w 2014 roku będzie rozwijał się spokojnie, będzie dosyć zbliżony do roku 2013, jeżeli chodzi o poziom sprzedaży  mówi Michał Leszek, dyrektor marketingu firmy Lechpol, właściciela marki Krüger & Matz.  Wzrosty nie będą aż tak duże, porównując rok 2012 do 2013, kiedy rynek i sprzedaż wzrosły dwukrotnie.

    Zdaniem eksperta, zdecyduje o tym brak spodziewanych istotnych nowinek technologicznych. A to sprawi, że nowe urządzenia zaistnieją na rynku na trochę dłużej niż w 2013 roku  w ciągu najbliższych miesięcy upowszechnić się mają nowości sprzed kilku miesięcy, w tym technologia LTE, która zaczyna trafiać do urządzeń z niższej półki cenowej.

     Tu już nie będzie przełomów technologicznych. Nie ma takich planów. Zarówno najwięksi producenci, jak Samsung czy Apple, jak i ci mniejsi raczej wprowadzają dodatkowe funkcje, to już nie jest przełom technologiczny. I tak samo będzie w segmencie urządzeń tańszych  mówi Michał Leszek.

    W 2013 roku na rynek w Polsce trafiło ok. 2 mln tabletów. Znakomita większość z nich to urządzenia z najniższej półki cenowej  tablety siedmiocalowe z najsłabszą specyfikacją techniczną. W tej kategorii dla konsumenta najważniejsza jest cena.

     Kolejnym wyborem po siedmiocalowych urządzeniach są z kolei dziesiątki. W tych urządzeniach 10,1 cala mamy już nieco inny wybór, bo mają one więcej możliwości  mówi Leszek.  Konsument patrzy bardziej na faktyczne możliwości tego urządzenia, wykonanie, jakość, design, a nie na cenę to są tablety w przedziale cenowym 600-900 zł, w zależności od specyfikacji.

    Jednostkowo na tych droższych tabletach najwięcej się zarabia  marża na najtańszych urządzeniach jest najmniejsza, tam też trwa największa walka konkurencyjna.

    Zbliża się bardzo ważny dla producentów i dystrybutorów tabletów w Polsce czas, czyli okres komunii.

     Polacy na komunie kupują sporo i tabletów, i telefonów. W tamtym roku na rynku tabletów mieliśmy bardzo duży pik z tym związany. Kolejny szczyt sprzedażowy to jest tzw. okres back to school, który zazwyczaj też posiada pewne wzrosty, ale już mniejsze niż w maju. I kolejny to klasyczny grudzień, który zawsze jest pikiem sprzedażowym  mówi Michał Leszek.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

    Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

    Przemysł

    Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

    Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

    Prawo

    Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów

    Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.