Mówi: | Michał Malinowski |
Funkcja: | Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu |
Firma: | Netia S.A. |
Netia uwalnia kolejne centrale TP
Netia ma już 708 aktywnych węzłów LLU, co pozwala jej dotrzeć do prawie 5 mln adresów (lokali mieszkalnych i usługowych). Całkowity koszt uwalniania linii przekroczył 120 mln zł.
- Mogę potwierdzić, że według ostatniego raportu mamy 708 wybudowanych aktywnych węzłów i tam możemy już świadczyć usługę - mówi Michał Malinowski, dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu w Netii.
Posiadany przez Netię potencjał zasięgiem obejmuje ponad 4,7 mln adresów, czyli lokali mieszkalnych i usługowych. Stanowi to 33-procentowy zasięg. Cały potencjał LLU wynosi ponad 5,4 tys. węzłów TP, który obejmuje 7,5 mln lokali.
- W związku z rozbudową sieci, ale także w związku z dostępem do nowej sieci, którą uzyskaliśmy dzięki akwizycji Dialogu, będziemy w stanie trochę lepiej adresować ofertę do szerszej grupy użytkowników, tych, którzy w naszej sieci funkcjonują. Należy spodziewać się rozszerzonej oferty w tym kierunku - zapewnia Michał Malinowski.
W przygotowanej ofercie Netia przewiduje rabat na usługi, oferowane w bazie sieci własnej lub uwolnionych linii TP. W centralach TP Netia ma ponad 320 tys. zainstalowanych portów, a liczba aktywnych klientów przekracza 180 tys.
LLU (Local Loop Unbundling) to rodzaj dostępu do lokalnej pętli abonenckiej przez operatora alternatywnego, dzięki któremu może on świadczyć swoje usługi (np. telefon i szerokopasmowy internet) klientom korzystającym z analogowych linii telefonicznych będących własnością Telekomunikacji Polskiej. Netia w lokalnych węzłach TP instaluje swoje urządzenia (DSLAM) i dzierżawi poszczególne linie telefoniczne, które następnie podłącza do własnej sieci szkieletowej. Dzięki temu może zaoferować tańsze usługi i promocje.
Czytaj także
- 2023-01-16: W Polsce wciąż mamy rynek pracownika, ale wykwalifikowanego. Mimo spadku liczby ofert pracy popyt na kompetencje rośnie
- 2022-10-24: Rynek kredytów hipotecznych w coraz większym kryzysie. Banki walczą o klientów posiadających zdolność kredytową
- 2022-05-09: Turcja walczy o turystów. Rosjanom gwarantuje specjalne połączenia lotnicze, a Polacy mogą podróżować bez paszportów
- 2019-02-28: Tempo wprowadzania innowacji w biznesie przyspiesza. 60 proc. firm chce w tym roku inwestować w sztuczną inteligencję
- 2019-02-08: Pierwsze kroki do budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Niebawem ruszą prace nad masterplanem całej inwestycji
- 2019-02-07: BP stawia na ofertę usług cyfrowych oraz ładowanie aut elektrycznych. Będzie także rozwijać stacje własne oraz partnerskie
- 2018-12-06: Dworce kolejowe powinny działać jak lotniska. Dla podróżnych liczy się połączenie funkcji komunikacyjnych z handlowymi
- 2019-01-21: Lotniska i dworce coraz mocniej stawiają na działalność niezwiązaną z transportem. To już ponad połowa ich przychodów
- 2018-08-27: Wraz z rosnącą liczbą ukraińskich pracowników przybywa usług do nich skierowanych. Do sieci komórkowych i banków dołączają kina i sklepy spożywcze
- 2018-07-09: Stacje benzynowe inwestują w gastronomię. Są coraz ważniejszym graczem w tym segmencie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.