Newsy

T-Mobile nie zmieni agresywnej strategii reklamowej

2012-03-26  |  06:35
Mówi:Cezary Albrecht
Funkcja:Dyrektor Biura Spraw Regulacyjnych
Firma:PTC, operator sieci T-Mobile
  • MP4

    Konkurencja między operatorami komórkowymi jest zacięta, a pod koniec roku - w związku z wprowadzeniem jednolitych stawek międzyoperatorskich  - może być jeszcze ostrzejsza. - To nie do końca ma zdrowy wymiar - uważa Cezary Albrecht z PTC, operatora sieci T-Mobile.

    Obecnie stawki, na podstawie których operatorzy rozliczają między sobą rozmowy do innych sieci, są niższe dla trzech dominujących na rynku: Orange, T-Mobile i Plus niż dla nowych podmiotów. Korzysta z tego głównie Play, dzięki czemu może oferować klientom najtańsze usługi. Wprowadzenie symetrycznych stawek spowoduje, że operatorzy zaczną mocniej rywalizować o klientów.

     - Konkurencja, o której wspominałem, która jest niezwykle zacięta i żywa, pozyskała jakiś nowy wymiar, nie do końca zdrowy, bo nie chodzi o to, aby walczyć przed sądami przeciwko sobie. Tylko szczerze i w sposób zgodny z prawem o klienta - mówi Cezary Albrecht, dyrektor biura spraw regulacyjnych PTC, operatora T-Mobile.

    W sądzie zakończyła się reklamowa wojna między PTC a P4. Operator sieci Play zaskarżył warunki oferty konkurenta "Gwarancja najniższych cen smartfonów".

     - Doszło do różnicy zmian pomiędzy Play a PTC. My sądzimy, że nasza agresywna, ale zgodna z prawem reklama ma uzasadnienie i kontynuujemy ją - zapewnia Cezary Albrecht.

    Trójka największych operatorów z pewnością będzie chciała wykorzystać koniec preferencyjnych warunków dla Play'a. Do najmłodszego konkurenta od 5 lat systematycznie przechodzą ich klienci. W zeszłym roku zdecydowało się na to ok. 2 mln osób.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Regionalne

    Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

    Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

    Transport

    Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

    Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

    Polityka

    Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

    Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.