Mówi: | Juliusz Braun |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Telewizja Polska S.A. |
TVP stara się o koncesję na TVP Rozrywka i TVP Dokument
Telewizja Polska poszerza ofertę tematyczną. Wystąpiła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o koncesję dla dwóch nowych kanałów tematycznych. Termin ich uruchomienia nie jest jeszcze znany.
Jak zapowiada prezes TVP Juliusz Braun, oba kanały będą z jednej strony oparte na ogromnych archiwach telewizji, a z drugiej strony na bieżącej produkcji.
- Wbrew pierwszym wrażeniom uważam, że obydwa kanały służą realizacji naszej misji. Rozrywka, którą chcemy pokazywać, to przede wszystkim jest polska twórczość: choćby kultowy Kabaret Starszych Panów. To jest bardzo wiele treści ważnych dla polskiej kultury, a co za tym idzie, polska twórczość będzie obecna na antenie, w internecie i na wszystkich kanałach dystrybucji, bo mają one być szeroko dostępne - mówi Juliusz Braun.
W TVP Dokument emitowane będą polskie i światowej produkcje dokumentalne, które będą poszerzać wiedzę widzów o świecie, ludziach i zjawiskach społecznych.
- Nie trzeba udowadniać, że jest potrzebny Dokument - dodaje prezes TVP.
Według początkowych planów TVP Dokument miał zastąpić istniejący od 5 lat kanał TVP Historia.
- Przemyśleliśmy głęboko całą konstrukcję naszej oferty tematycznej. TVP Historia z nieco poszerzonym zakresem tematycznym pozostaje jako samodzielny kanał. Chcemy, żeby było tam więcej historii w wymiarze społecznym, historii naturalnej. Widać, że na rynku jest zapotrzebowanie na taką tematykę - wyjaśnia zmianę decyzji Juliusz Braun.
TVP określi termin uruchomienia nowych kanałów dopiero po otrzymaniu koncesji Krajowej Rady.
- To są projekty, które nie powinny generować strat, koszty oczywiście tak. Po jakimś czasie powinny zrównoważyć się koszty i przychody rynkowe, bo to będą kanały, w których będzie obecna reklama - mówi prezes TVP.
TVP już raz uzyskało koncesję dla TVP Rozrywka, ale KRRiTV cofnęła ją w 2008 roku. Do tej pory Telewizja Polska uruchomiła 4 kanały tematyczne: TVP Kultura, TVP Sport, TVP Historia i TVP Seriale. W planach są jeszcze kolejne dwa: TVP Natura i TVP Dzieci.
Czytaj także
- 2024-04-19: Edyta Herbuś: Program „Tańcząca ze światem” łączy ze sobą moją pasję do podróży, tańca i odkrywania świata. Podczas nagrań wskakuję z jednej półki energetycznej w drugą
- 2024-03-11: Monika Richardson: Po 25 latach pracy w telewizji niełatwo było mi zmienić zawód. Teraz jestem nauczycielką języków obcych i uczę nawet polskiego uchodźców z Ukrainy
- 2024-02-07: Monika Richardson: Jeżeli miałabym wracać do telewizji, to tylko do mediów publicznych. W TVP panuje jednak większy chaos, niż zakładałam, i brakuje strategii wprowadzania zmian
- 2024-01-09: Tomasz Kammel: Wkrótce będę realizował pewien projekt związany z edukacją dzieci. Chodzi o to, by już dziś mogły się one rozwijać pod kątem kompetencji przydatnych w przyszłości
- 2023-12-22: Tomasz Kammel: Obawę o pracę ma każdy człowiek, który pracuje. Ja przez 27 lat w mediach starałem się robić swoje i dostosowywać się do zmian
- 2023-12-28: Joanna Liszowska: Pierwszy raz wystąpię podczas „Sylwestra marzeń z Dwójką” w Zakopanem. Mimo dwudziestoletniego doświadczenia na scenie mam tremę
- 2023-08-25: Magdalena Ogórek: Nie kandyduję w wyborach, skupiam się na pracy w TVP. Z uwagi na kampanię ta jesień będzie bardzo pracowita
- 2023-08-31: Magdalena Ogórek: Piszę kolejną książkę na temat dóbr polskiej kultury zrabowanych podczas II wojny światowej. Informacje przeze mnie pozyskane będą zaskakujące i hipnotyzujące
- 2022-09-29: Adam Fidusiewicz: Uważam, że dużo osób kłamie. Jest to wpisane w naturę człowieka i normalne
- 2022-03-30: Pierwsze województwa już w nowym standardzie nadawania naziemnej telewizji. 1,7 mln polskich gospodarstw domowych nie wie o zmianach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.