Newsy

Vivus Finance planuje pozyskać pół miliona klientów do końca roku

2013-11-18  |  06:30

Firma pożyczkowa Vivus Finance zamierza pozyskać do końca roku prawie 500 tysięcy nowych klientów. W przyszłym roku chce zwiększyć ich liczbę o 60 proc. Szansy na rozwój upatruje w innowacyjnych rozwiązaniach oraz w rosnącej popularności usług internetowych.

 Działamy w Polsce od 14 miesięcy i w początkowych 2-3 miesiącach byliśmy ostrożni, badaliśmy rynek – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Loukas Notopoulos, prezes firmy Vivus Finance. – Ekspansję pożyczkową rozpoczęliśmy dopiero w tym roku, gdy poczuliśmy się pewni i wiedzieliśmy już dokładnie, jaki jest profil klienta, który nas interesuje.

Vivus liczy na to, że do końca roku uda się pozyskać ok. pół miliona nowych klientów. Na przyszły rok planuje wzrost ich liczby o kolejne 60 proc. 

  Mamy dosyć ambitne plany na 2014 rok. Chcemy dodatkowo wdrożyć kilka fajnych pomysłów, które zrewolucjonizują rynek finansowy w Polsce – zapowiada Notopoulos. – Rozmawiamy ze sklepami internetowymi, chcemy nadać tzw. kontekstowość, czyli być tam, gdzie pojawia się potrzeba klienta i dać mu ten środek, czyli pieniądz, który spełnia jego potrzeby

Prezes Vivus Finance szansy na dalszy rozwój upatruje m.in. w występującym w wielu branżach trendzie przechodzenia do usług online. Nie widzi zagrożeń związanych z nierzetelnymi klientami, ponieważ firma dokładnie sprawdza osoby, które przychodzą do niej po pożyczkę.

 – Dla branży consumer finance średni wskaźnik kredytów przeterminowanych powyżej 90 dni plasuje się około 16-19 proc. U nas ten wskaźnik jest na poziomie 10,5 proc. Dlaczego? Ponieważ sprawdzamy klientów, współpracujemy ze wszystkimi biurami informacji gospodarczej oraz Biurem Informacji Kredytowej. To pozwala nam powiedzieć, że jak udzielamy pożyczkę, to otrzymuje ją osoba, która odda nam również te pieniądze – podkreśla Loukas Notopoulos.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok

Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.

Problemy społeczne

Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami

Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.

Konsument

Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.