Newsy

Wirtualna Polska przygotowuje się do procesu przejęcia. Skupia się na rozwoju oferty wideo

2013-10-18  |  06:05

Polski jako kluczowe pola rozwoju portalu wymienia ofertę wideo oraz dotychczasowe główne obszary zainteresowania, czyli działy wiadomości, sport, finanse, styl życia i rozrywka. Decyzja o sprzedaży Wirtualnej Polski wybranemu nabywcy ma zapaść do końca roku.

 Musimy rozszerzyć naszą ofertę wideo i pracujemy nad tym, nie zapominając o naszej core'owej działalności, czyli wszystkie najważniejsze kategorie, czyli wiadomości, sport, finanse, styl życia, rozrywka – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Grzegorz Tomasiak, prezes zarządu Wirtualnej Polski.

Tłumaczy, że przebudowanie serwisów i ulepszanie ich treści odbywa się poprzez dialog z użytkownikami, by poznać i zaspokoić ich zainteresowania. Portal pracuje również nad rozwojem oferty dla urządzeń mobilnych oraz obszaru handlu elektronicznego.

 – Obszar mobile to jest następna działka, którą musimy rozwijać i dostosowywać naszą ofertę do urządzeń mobilnych, bo to kieruje się trochę innym prawami. Dochodzi szeroko rozumiany obszar e-commerce, czyli wykorzystywanie naszych możliwości pozyskania ruchu i monetyzowania go w inny sposób niż tylko reklama – tłumaczy Tomasiak.

Wirtualna Polska została wystawiona na sprzedaż  na początku tego roku przez Telekomunikację Polską. Z nieoficjalnych informacji wynika, że jest kilka ofert kupna portalu, a wśród zainteresowanych przejęciem ma być m.in. Grupa o2 wraz z inwestorem finansowym. Prezes WP.PL nie komentuje zbliżającej się transakcji. 

 – Jest w trakcie i tyle mogę powiedzieć – stwierdza Grzegorz Tomasiak. – Wydaje mi się, że do końca roku już powinno nastąpić jakaś decyzja. Sami jesteśmy trochę zmęczeni tym procesem, bo on trwa od początku roku – wyjaśnia.

Wirtualna Polska pod względem liczby użytkowników jest drugim najpopularniejszym portalem internetowym w Polsce (dane Megapanel PBI/Gemius). Rynkową wartość WP.PL wycenia się na 500–600 mln zł, choć mówi się również o tym, że TP SA jest gotowa go sprzedać po niższej cenie, nawet za 450 mln zł.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.