Newsy

Właściciel marki Kamis rozbudowuje fabrykę pod Warszawą, zwiększa zatrudnienie i wprowadza nowe produkty

2014-03-19  |  06:40
Mówi:Olivier Touzalin
Funkcja:prezes zarządu
Firma:McCormick Polska
  • MP4
  • Polska jest strategicznym rynkiem dla firmy McCormick, właściciela m.in. marek Kamis i Galeo. Krajowy rynek miał znaczący udział w ubiegłorocznym, 15-proc. wzroście firmy. Podwarszawska fabryka zaopatruje również rynek ukraiński, rosyjski i rumuński. Dlatego McCormick zdecydował się na rozbudowę zakładu. Zamierza również wprowadzić na rynek jeszcze przed Wielkanocą i sezonem grillowym nowe produkty z kategorii ziół i przypraw. 

     Będziemy kontynuować inwestycje w Polsce, przede wszystkim w dalszą rozbudowę fabryki, tak, aby zakończyć ją w tym roku. Zamierzamy też inwestować w nasze obiekty i systemy, a także szkolenia. Wspieramy rozwój w Polsce, dążymy do doskonałości w konkurencyjności i technologii – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Olivier Touzalin, prezes spółki McCormick Polska.

    Firma na razie nie przewiduje na polskim rynku przejęć, koncentruje się na działalności operacyjnej i rozwoju marek Kamis i Galeo.

     – Naszym priorytetem jest podniesienie ogromnego potencjału tych marek. To nie czas na przejmowanie innych. W zależności od wzrostu, z pewnością czeka nas zatrudnianie nowych pracowników – komentuje Olivier Touzalin.

    McCormick przejął spółkę Kamis w 2011 roku. Od tej pory zainwestował już 42 miliony złotych w infrastrukturę IT, system SAP i powiększenie fabryki. Szef firmy podkreśla też rolę reklamy. Już w zeszłym roku firma inwestowała poważne środki w reklamę Kamisa w telewizji i w dalszym ciągu zamierza się promować za pomocą klasycznej reklamy oraz sponsoringu telewizyjnego.

    Sprzedaż spółki na świecie wzrosła w 2013 roku o 15 proc., a znaczący wpływ na ten sukces miał rynek polski.

     – Dla firmy Polska jest platformą rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej. Z fabryki pod Warszawą dostarczamy produkty na Ukrainę, do Rosji i Rumunii. Bez wątpienia Polska to ważne źródło rozwoju firmy – przekonuje Olivier Touzalin.

    Priorytetami firmy pozostają zioła i przyprawy. W ubiegłym roku na rynku pojawiło się ponad 40 produktów z tej kategorii. Ostatnio McCormick intensywnie inwestuje także w segment fiksów – 24 wprowadzone w ubiegłym roku na rynek produkty dobrze się sprzedają, więc firma chce poszerzać tę kategorię, która stanowi podstawę rozwoju spółki na świecie.

     – Nie umniejszam też wagi kategorii musztard, bo Kamis jest liderem w tej dziedzinie. Będziemy wspierali ten segment nowymi produktami, nowymi działaniami, będzie to  można zobaczyć w nadchodzących tygodniach – mówi Touzalin.

    Najbliższe tygodnie będą dla McCormicka bardzo ważne – zbliża się szczyt sezonu, który przypada na okres przedwielkanocny, a także sezon grillowy. Trzecim istotnym okresem dla firmy jest Boże Narodzenie.

     – Na te okresy wzmożonej sprzedaży przygotowujemy specjalne produkty, będziemy również wspierać nasze marki w telewizji. Również ważna będzie aktywność sprzedawców naszych marek w sklepach – zapewnia prezes firmy. – McCormick jest liderem sprzedaży w sezonie grillowym i planuje jeszcze zwiększyć swoją aktywność w tym zakresie w obecnym roku.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.