Newsy

Właściciel marki Kamis rozbudowuje fabrykę pod Warszawą, zwiększa zatrudnienie i wprowadza nowe produkty

2014-03-19  |  06:40
Mówi:Olivier Touzalin
Funkcja:prezes zarządu
Firma:McCormick Polska
  • MP4
  • Polska jest strategicznym rynkiem dla firmy McCormick, właściciela m.in. marek Kamis i Galeo. Krajowy rynek miał znaczący udział w ubiegłorocznym, 15-proc. wzroście firmy. Podwarszawska fabryka zaopatruje również rynek ukraiński, rosyjski i rumuński. Dlatego McCormick zdecydował się na rozbudowę zakładu. Zamierza również wprowadzić na rynek jeszcze przed Wielkanocą i sezonem grillowym nowe produkty z kategorii ziół i przypraw. 

     Będziemy kontynuować inwestycje w Polsce, przede wszystkim w dalszą rozbudowę fabryki, tak, aby zakończyć ją w tym roku. Zamierzamy też inwestować w nasze obiekty i systemy, a także szkolenia. Wspieramy rozwój w Polsce, dążymy do doskonałości w konkurencyjności i technologii – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Olivier Touzalin, prezes spółki McCormick Polska.

    Firma na razie nie przewiduje na polskim rynku przejęć, koncentruje się na działalności operacyjnej i rozwoju marek Kamis i Galeo.

     – Naszym priorytetem jest podniesienie ogromnego potencjału tych marek. To nie czas na przejmowanie innych. W zależności od wzrostu, z pewnością czeka nas zatrudnianie nowych pracowników – komentuje Olivier Touzalin.

    McCormick przejął spółkę Kamis w 2011 roku. Od tej pory zainwestował już 42 miliony złotych w infrastrukturę IT, system SAP i powiększenie fabryki. Szef firmy podkreśla też rolę reklamy. Już w zeszłym roku firma inwestowała poważne środki w reklamę Kamisa w telewizji i w dalszym ciągu zamierza się promować za pomocą klasycznej reklamy oraz sponsoringu telewizyjnego.

    Sprzedaż spółki na świecie wzrosła w 2013 roku o 15 proc., a znaczący wpływ na ten sukces miał rynek polski.

     – Dla firmy Polska jest platformą rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej. Z fabryki pod Warszawą dostarczamy produkty na Ukrainę, do Rosji i Rumunii. Bez wątpienia Polska to ważne źródło rozwoju firmy – przekonuje Olivier Touzalin.

    Priorytetami firmy pozostają zioła i przyprawy. W ubiegłym roku na rynku pojawiło się ponad 40 produktów z tej kategorii. Ostatnio McCormick intensywnie inwestuje także w segment fiksów – 24 wprowadzone w ubiegłym roku na rynek produkty dobrze się sprzedają, więc firma chce poszerzać tę kategorię, która stanowi podstawę rozwoju spółki na świecie.

     – Nie umniejszam też wagi kategorii musztard, bo Kamis jest liderem w tej dziedzinie. Będziemy wspierali ten segment nowymi produktami, nowymi działaniami, będzie to  można zobaczyć w nadchodzących tygodniach – mówi Touzalin.

    Najbliższe tygodnie będą dla McCormicka bardzo ważne – zbliża się szczyt sezonu, który przypada na okres przedwielkanocny, a także sezon grillowy. Trzecim istotnym okresem dla firmy jest Boże Narodzenie.

     – Na te okresy wzmożonej sprzedaży przygotowujemy specjalne produkty, będziemy również wspierać nasze marki w telewizji. Również ważna będzie aktywność sprzedawców naszych marek w sklepach – zapewnia prezes firmy. – McCormick jest liderem sprzedaży w sezonie grillowym i planuje jeszcze zwiększyć swoją aktywność w tym zakresie w obecnym roku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Green Industry Summit 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Farmacja

    Transport

    Branża lotnicza zmaga się z niedoborem kadr. Brakuje przede wszystkim mechaników lotniczych

    Według Alton Aviation Consultancy koszty naprawy i remontów silników wzrosły z 31 mld dol. przed pandemią do 58 mld dol. w tym roku. Rośnie też zapotrzebowanie na pracowników – w ciągu najbliższych 20 lat na świecie będzie potrzebnych niemal 770 tys. mechaników lotniczych. Tylko w Polsce już teraz brakuje kilku tysięcy wyspecjalizowanego personelu.  – Brak kadr spowalnia nasz rozwój. Obecnie potrzebujemy kilkuset wyspecjalizowanych osób – ocenia Aleksandra Juda, prezes LOT Aircraft Maintenance Services.

    DlaWas.info

    Problemy społeczne

    Obecna technologia sztucznej inteligencji nie stanowi zagrożenia dla istnienia ludzkości. Nie jest zdolna do samodzielnego myślenia i planowania

    Duże modele językowe, takie jak ChatGPT, nie potrafią samodzielnie nabywać nowych umiejętności, rozumować czy planować. Nie stanowią więc egzystencjalnego zagrożenia dla ludzkości – dowiedli naukowcy, którzy przeanalizowali możliwości dużych modeli językowych właśnie pod takim kątem. Nie oznacza to jednak, że narzędzia te nie stanowią żadnego zagrożenia. Wykorzystane niewłaściwie już dziś służą chociażby do szerzenia dezinformacji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.