Mówi: | Małgorzata Kalinowska-Klimek |
Funkcja: | dyrektor hotelu Novotel Poznań Centrum |
Zmieniają się potrzeby gości hotelowych. Liczy się nie tylko cena, lecz także indywidualne podejście obsługi, organizacja czasu wolnego oraz wystrój wnętrz
Cena przestaje odgrywać decydującą rolę przy wyborze hotelu. Równie dużą wagę Polacy przywiązują do jakości obsługi, zindywidualizowanego podejścia do klienta, pomocy w poruszaniu się po mieście oraz organizacji czasu wolnego. Coraz więcej osób podróżuje z dziećmi, dlatego pokoje w komfortowych hotelach wyposażone są w przewijaki i łóżeczka dziecięce. Goście zwracają również uwagę na ciekawy wystrój wnętrz, łączący nowoczesny design z kameralnym i przytulnym klimatem.
Polacy coraz chętniej podróżują – z danych GUS wynika, że w ubiegłym roku na taką formę spędzenia czasu wolnego od pracy zdecydowała się ponad połowa z nich. Coraz bardziej doceniają też uroki własnego kraju i zamiast zagranicznych wyjazdów wybierają podróże po Polsce. Jak pokazuje badanie „Plany wakacyjne Polaków”, zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance, tegoroczny urlop w kraju spędzi aż 60 proc. z nas. Rosnącą popularnością cieszą się także weekendowe wypady, których celem jest poznawanie nie tylko stolic europejskich, lecz także zwiedzanie nieznanych dotąd miast w Polsce.
– Ludzie powoli odkrywają, że jest mnóstwo wspaniałych miejsc, które warto odwiedzić. Jednocześnie możemy się tym dzielić z naszymi przyjaciółmi z zagranicy, którzy już w tej chwili znają nie tylko Kraków i Warszawę, lecz odkrywają Rzeszów, Toruń czy Poznań – mówi agencji informacyjnej Newseria Małgorzata Kalinowska-Klimek, dyrektor hotelu Novotel Poznań Centrum.
Polacy wydają ponadto na podróże coraz większe kwoty, a także przywiązują wagę do jakości miejsca noclegowego. Znacznie chętniej decydują się na pobyt w hotelach, które przestały się kojarzyć z usługą luksusową, a więc kosztowną. Ma to związek nie tylko z rosnącą zamożnością Polaków, lecz także z wyraźnym spadkiem cen doby hotelowej – mimo wysokiego popytu wiele hoteli decyduje się przyciągać turystów za pomocą promocji cenowych.
– Wielokrotnie możemy znaleźć hotele w tak niskich cenach, jakich wcześniej nawet sobie nie wyobrażaliśmy. 10–15 lat temu cena pokoju hotelowego w odniesieniu do miesięcznego wynagrodzenia była dość wysoka. Dzisiaj jest to kwota, na którą większość z nas stać – mówi Małgorzata Kalinowska-Klimek.
Cena to wciąż czynnik w największym stopniu determinujący wybór hotelu. Polacy coraz większe znaczenie przywiązują także do jakości obsługi – zwłaszcza indywidualnego podejścia do każdego klienta, ciekawego wystroju wnętrz, oferty wykraczająca poza usługi związane stricte z nocnym wypoczynkiem. Standardowym oczekiwaniem ze strony klientów jest dostęp do bezpłatnego internetu w pokojach hotelowych.
– Goście potrzebują dużo więcej indywidualizmu. Lubią spersonalizowane przygotowanie i przywitanie, lubią, kiedy ktoś się nimi zaopiekuje i pokaże obiekt, przedstawi, co można w mieście robić – mówi Małgorzata Kalinowska-Klimek.
Na polskim rynku hotelarskim istnieje obecnie ponad 2,7 tys. skategoryzowanych obiektów hotelowych, łącznie oferujących ponad 135 tys. pokoi. Zapotrzebowanie na nowe obiekty tego typu wciąż jest jednak bardzo wysokie. Z danych firmy Walter Hertz wynika, że znane sieci hotelowe otwierają nowe obiekty zarówno w dużych miastach i popularnych kurortach, jak i w mniejszych miejscowościach, np. Kaliszu czy Oświęcimiu. Nowo powstające hotele stawiają przede wszystkim na rozbudowane strefy F&B, które mają zapewnić gościom dodatkowe atrakcje oprócz pokoju na nocleg, dbając o jego czas wolny.
– Kolejny element to przestrzenie wspólne i organizacja spotkań wieczornych. Jeszcze parę lat temu każdy stolik był osobno, goście siedzieli oddzielnie, dzisiaj tworzymy przestrzenie wspólne, bo ludzie z jednej strony chcą być indywidualnie traktowani, ale z drugiej strony chcą czuć wspólnotę – mówi Małgorzata Kalinowska-Klimek.
Aby dostosować się do nowych potrzeb i oczekiwań klientów, hotel Novotel Poznań Centrum przeszedł szeroko zakrojoną modernizację. Trwała ona od listopada 2016 roku do maja 2018 roku, przy czym hotel przez cały ten czas normalnie działał. Celem było odświeżenie istniejącego już obiektu przy wykorzystaniu elementów zastanych. Wnętrza zostały odnowione w klimacie eko – w kolorystyce dominują odcienie zieleni z elementami drewna. Jasne wnętrza o spokojnych barwach i naturalnym wykończeniu sprzyjają wyciszeniu, odpoczynkowi i pracy.
– Modernizacja obejmowała wszystkie obszary, włącznie z rozbudowaną strefą gastronomiczną. Mamy nową, unikatową kawiarnię Wise Cafe, gdzie sami wypalamy kawę. Kolejną przestrzenią, która powstała w tym czasie, jest całkowicie nowe centrum konferencyjne. Mamy 1200 mkw. powierzchni. Możemy jednocześnie pomieścić około 1,1 tys. gości hotelowych i konferencyjnych – mówi Małgorzata Kalinowska-Klimek.
W zakresie designu postawiono na mocne graficzne formy, otwarte sufity przełamane drewnianymi elementami, ciepłym światłem i nieoczywistą kolorystyką. Elementem wyróżniającym ten obiekt hotelowy jest zlokalizowany przy recepcji spektakularny mural Tytusa Brzozowskiego, przedstawiający poznańskie ulice i oddający ich atmosferę. Hotel został ponadto dostosowany do potrzeb osób podróżujących z dziećmi – pokoje zostały wyposażone m.in. w przewijaki, łóżeczka dla dzieci oraz krzesełka. Stworzono także dla najmłodszych klientów kącik zabaw.
– Mamy promocję Family&Novotel. Dzieci do 16. roku życia nocują w pokoju rodziców za darmo, śniadanie również mają gratis, jeśli jednak rodzice chcieliby trochę więcej komfortu, wówczas drugi pokój dostają z 50-proc. rabatem – mówi Małgorzata Kalinowska-Klimek.
Czytaj także
- 2025-04-08: Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów
- 2025-04-08: Eliza Gwiazda: Polskie hotele to już nie są te sprzed 10-15 lat. Nie ma takiej zachcianki, której pięciogwiazdkowe obiekty by nie spełniły
- 2025-03-31: Coraz więcej dronów dzieli przestrzeń powietrzną z załogowymi statkami powietrznymi. Powstaje system do koordynacji lotów
- 2025-01-28: Powstała koalicja na rzecz zmniejszenia dopuszczalnego limitu alkoholu u kierowców do 0,0 promila. Jest wniosek o zmiany prawne w tym zakresie
- 2025-01-17: Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
- 2024-12-19: Polska centralna przyciąga coraz więcej inwestycji. W Łodzi powstaje nowe centrum dystrybucyjne dla Della
- 2025-01-15: Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
- 2024-11-22: Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-10: Niewystarczające finansowanie polskiej nauki. Badacze rezygnują albo wyjeżdżają za granicę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.