Newsy

Zniknął podział na męskie i damskie alkohole. Kobiety są ciekawe nowości

2016-10-20  |  06:30

Większość kobiet regularnie próbuje nowych alkoholi, chętnie mieszając różne smaki jednego wieczora – wynika z badania IQS „Alcohots”. 60 proc. pań celowo odwiedza lokale z szeroką ofertą ciekawych alkoholi. Przestaje obowiązywać także stereotypowe postrzeganie męskich i damskich alkoholi. Ponad 70 proc. kobiet uważa, że nie istnieje taki podział. Alkohole jeszcze do niedawna uważane za męskie pozwalają kreować wizerunek kobiet niezależnych i pewnych siebie.

 Kobiety tworzą trendy w nowych smakach alkoholi. 60 proc. z nich deklaruje, że regularnie próbuje nowych smaków, aż 3/4 kobiet pije drinki, szczególnie kobiety do 30 roku życia przy tylko 1/4 mężczyzn. Sięganie po nowe smaki alkoholi jest oznaką otwartości, daje też możliwość wymiany doświadczeń – mówi agencji Newseria Biznes Paweł Zadroga, business unit manager w IQS.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez IQS w grupie wiekowej 18–39 lat, zmienia się podejście do alkoholu, przede wszystkim kobiet. Zgodnie ze stereotypami panie chętnie sięgały po delikatne i słodkie drinki, mocne alkohole o wyrazistym smaku były zarezerwowane dla mężczyzn. Obowiązujące do niedawna podziały na alkohole straciły rację bytu. Już 74 proc. pań twierdzi, że nie istnieje „damski” i „męski” alkohol.

– Alkohole, które jeszcze od niedawna były uważane za męskie, często pozwalają kreować wizerunek kobiet wolnych, niezależnych, pewnych siebie i pomagają w zwróceniu uwagi na siebie. Często kobieta pijąca np. whisky na lodzie zdecydowanie zwraca uwagę w pozytywny sposób, nie tylko mężczyzn – zauważa Zadroga.

Co druga pani lubi alkohole, które pasują zarówno do mężczyzn, jak i kobiet. Próby ukobiecenia męskich trunków są zaś często odbierane przez płeć piękną jako przejawy traktowania ich niepoważnie i odrzucane ze względu na brak autentyzmu. Drinki są już dla każdego, a ich picie stało się oczywistością.

– Kobiety zdecydowanie bardziej zwracają uwagę na butelkę. Aż 60 proc. z nich uważa, że ma to znaczenie przy wyborze alkoholu. Często też oprawa związana z podaniem alkoholu i opakowaniem bardzo wiele dla kobiet znaczy – wskazuje przedstawiciel IQS.

Zmienia się również sposób picia alkoholu. Mieszanie alkoholu stało się modne. Blisko 30 proc. osób pije różne alkohole jednego wieczora, najczęściej młodzi (39 proc. w grupie wiekowej 18–24 lata). Inne jest podejście do tego, co i w jaki sposób jest pite, bo różnorodność doświadczeń jednego wieczora jest coraz większą wartością. Ponad połowa celowo odwiedza lokale z szeroką ofertą ciekawych alkoholi i drinków.

Coraz częstszym zjawiskiem jest też foodpairing, czyli dopasowanie alkoholu do potrawy i odwrotnie.

– Pod tym względem zdecydowanie wyróżniają się kobiety powyżej 35 roku życia. Ponad 60 proc. w sposób aktywny poszukuje różnych lokali oferujących alkohol, który w sposób atrakcyjny, unikalny dobiera do niego jedzenie. Kobiety są zdecydowanie pod tym względem bardziej wyczulone niż mężczyźni – podkreśla Paweł Zadroga.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.