'Next big wave': Report reveals what EVERY Australian will be drinking next Summer
A new report by alcohol producer Hard FIZZ reveals tequila will be the drink of choice for Australians by next Summer.
GOLD COAST, QUEENSLAND, AUSTRALIA, May 8, 2025 /EINPresswire.com/ -- What’s likely to be the next big trend in alcoholic beverages has been revealed, in a new report from drinks brand, Hard FIZZ, owned by DJ FISHER.In their U.S. RTD Study Tour report, the producer identifies tequila based beverages and ‘better for you’ drinks as seeing the most growth in the United States, and will probably be popular here too in the next three to five years.
It also pinpoints pineapple as being a flavour of choice across most spirit ranges.
“Tequila based RTD’s (ready to drink) are surging, outpacing vodka in terms of growth (in the U.S.),” the report says.
“(Australian) retailers see this as the next big wave.
“Vodka RTD’s remain strong (in the U.S.), holding a significant share, but growth is slower compared to tequila.
“In the next three to five years, expect continued tequila growth (in Australia).
“Pineapple is a stand out flavour.”
Hard FIZZ CEO Wade Tiller, who was on the study trip, says the States are generally a year or two ahead of Australia when it comes to what’s trending in alcohol, so expects tequila based RTD’s to soon dominate bottle shops Down Under.
According to data platform Statista, tequila accounted for 10.2% of all spirits consumption in the U.S. in 2023, an increase of 73% compared to 2009 (source: Statista).
“Watch this space,” he says.
“At Hard FIZZ, we always innovate with purpose so the insights we gained from this trip will very dictate what blends and flavours we put out in the coming years.
“The U.S. is the trendsetter with alcohol - what they do, the world generally follows so if their market is loving tequila at the moment, you can assume it’s on its way here too.”
A total of $698 million worth of tequila is forecast to be sold in Australia in 2025 (source: Statista Market Insights).
Hard FIZZ is known for being the brainchild of Grammy nominated music producer, DJ FISHER and his podcaster wife, Chloe, along with fellow DJ’s Tigerlily and Brooke Evers, surfer Laura Enever, TV chef Hayden Quinn and surfwear guru, Joel Scott.
The brand launched on the Gold Coast in 2020, at the height of COVID.
In the past 12 months, it’s generated $12 million in sales, moving three and half million cans and more than one million litres in volume, the metric by which the alcohol industry truly benchmarks itself.
ENDS
Brendon James Wolf
Wolf PR
+61 418 460 702
brendon@wolfpr.com.au
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Critter Stop Offers Permanent Solutions to Homes and Businesses with Launch of Pest Control in Richardson, Texas
Protection Tax Helps Clients Resolve Unfiled Returns Before IRS Action Escalates
leagend T31 Sets New Standard for Affordable and Accurate OBD II Diagnostics
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.