Komunikaty PR

AUTO1 Group digitalizuje polski rynek handlu samochodami.

2019-10-10  |  15:00
Biuro prasowe

Od 5 lat AUTO1 Group digitalizuje polski rynek handlu samochodami używanymi i czyni go bardziej profesjonalnym

 

AUTO1 Group, wiodący europejski ekspert motoryzacyjny i właściciel szerokiego portfela branżowych usług w ponad 30 krajach Europy, świętuje 5-lecie swojej obecności na polskim rynku. Od momentu założenia w 2012 r.
w Berlinie i rozszerzenia działalności na Polskę w 2014 r., firma konsekwentnie zmienia całą branżę, przenosząc proces zakupowy do Internetu.

Na rynku polskim grupa AUTO1 jest obecna dzięki internetowej platformie B2B do handlu samochodami używanymi - AUTO1.com. Nowoczesne rozwiązania pozwalają klientom kupić sprawdzony samochód w atrakcyjnych cenach, zamówić transport, przetłumaczyć dokumenty i dokonać płatności w innych walutach, a to wszystko bez wychodzenia z domu i w jednymi miejscu. 

W Polsce handel samochodami nadal kojarzy się głównie z koniecznością podróżowania za naszą zachodnią granicę, aby zobaczyć i ewentualnie kupić samochód. Dzięki naszym rozwiązaniom technologicznym następuje prawdziwa rewolucja w tym procesie, ponieważ w całości został on przeniesiony do Internetu. Już ponad 5000 profesjonalnych sprzedawców samochodów z całej Polski aktywnie korzysta z naszej platformy B2B. Dostęp do AUTO1.com jest bardzo prosty, a korzystanie z niego intuicyjne, dzięki czemu klienci mogą zostać  właścicielami auta nawet w ciągu 24 godzin. Co ważne, wybór jest bardzo szeroki i obejmuje ponad 30 000 samochodów praktycznie wszystkich marek i wersji silnikowych - komentuje Piotr Baranowicz, Vice President AUTO1 Group & Managing Director AUTO1.com CEE.

Profesjonalizacja branży handlu samochodami używanymi w Polsce

Rosnące oczekiwania klientów muszą iść w parze z profesjonalizmem usług, które ostatecznie będą musiały objąć całą branżę, a nie tylko wybrane punkty sprzedaży. AUTO1.com jest jedną z pierwszych firm, która oferuje klientom pełny zwrot pieniędzy, jeśli samochód ma nieoryginalny przebieg.

Polacy stopniowo zmieniają swoje preferencje, jeśli chodzi o jakość importowanych samochodów.
Od początku naszej obecności na polskim rynku widzimy, jak wzrost średniej płacy i programów społecznych przełożył się na zakup samochodów używanych. Co ważne, oprócz rosnącej średniej ceny zakupu, coraz ważniejsza staje się sprawdzona historia samochodów, brak cofniętego licznika i legalne źródło pochodzenia. Jest to bardzo ważny sygnał, ponieważ jasno pokazuje nie tylko wzrost świadomości konsumentów, ale także awersję do szarej strefy -
dodaje Baranowicz.

Profesjonalizacja rynku dotyczy również usług związanych z handlem samochodami, czyli między innymi transportem, przygotowywaniem dokumentów czy płatnościami w innych walutach. To kompleksowa oferta, oprócz ceny, decyduje o sukcesie AUTO1.com na polskim rynku.

Gdy zaczynaliśmy w Polsce w 2014 roku, standardem było korzystanie z usług transportowych od nieprofesjonalnych podmiotów, które nie płacą podatków i nie gwarantują bezpieczeństwa transportu. W AUTO1.com współpracujemy z ponad 250 zawodowymi firmami transportowymi w całej Europie, dzięki czemu możemy zapewniać logistykę z dowolnego miejsca na naszym kontynencie. O jakości usługi naszych usług świadczy fakt, że już ponad 50% naszych klientów decyduje się na skorzystanie z usług dodatkowych i jest to nie tylko transportu, ale także tłumaczenie dokumentów, czy internetowy kantor Trejdoo. Dzięki obsłudze ponad 60 000 profesjonalnych partnerów, możemy negocjować dla nich konkurencyjne stawki, a na przykład czas dostarczenia pojazdu jest o około 25% krótszy niż u konkurentów - komentuje Baranowicz.

Bariery rozwoju branży w Polsce

Zmiana prawa i brak przewidywalności jest jednym z głównych powodów ograniczania rozwoju i profesjonalizacji branży. Warto tu wspomnieć o planach wprowadzenia podatku akcyzowego, które rząd wycofał tuż przed datą złożenia wniosku. Często zdarza się, że proces legislacyjny odbywa się w szybkim tempie, a konsultacje ze społeczeństwem na etapie tworzenia zmian nie są wystarczające. Tak było w przypadku projektu Ministerstwa Środowiska dotyczącego obowiązku rejestracji samochodów w ciągu 30 dni, pod rygorem nawet 1000 PLN za każdy samochód. Koszty tej zmiany odczuje każdy obywatel, ponieważ wzrosną ceny samochodów używanych, a czas rejestracji pojazdu bardzo się wydłuży.  

Pomimo licznych wyzwań, polski rynek jest bardzo obiecujący i stale rosnący, dlatego Grupa AUTO1 w nadchodzącym roku planuje wprowadzić nowe usługi w tym B2C, aby uczynić go jeszcze bardziej profesjonalnym i przyjaznym dla klienta.

Kontakt dla mediów:

Konrad Nafalski

Communications Manager Central & Eastern Europe AUTO1 Group

E-mail:  [email protected]

Tel.: +48 532 728 134

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Honda e otwierana smartfonem dzięki technologii Continental r Biuro prasowe
2019-10-08 | 01:00

Honda e otwierana smartfonem dzięki technologii Continental r

Za pomocą rozwiązania CoSmA (Continental Smart Access), które zapewnia wygodny dostęp do samochodu za pośrednictwem smartfonu, Continental prezentuje całemu światu na czym polega
Motoryzacja Sezon powrotu Goodyear do FIA WEC trwa. Następny przystanek Fuji w Japonii
2019-10-03 | 12:15

Sezon powrotu Goodyear do FIA WEC trwa. Następny przystanek Fuji w Japonii

•          Tor Fuji – tutaj liczy się trakcja •          Znany z nieprzewidywalnej
Motoryzacja Przygotuj auto na jesień
2019-10-02 | 12:17

Przygotuj auto na jesień

Nadeszła kalendarzowa jesień. W związku z tym wszyscy kierowcy powinni jeździć ostrożniej, a także odpowiednio przygotować swoje auta przed wyruszeniem w trasę. Na co należy

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Bezpłatne materiały wideo, audio, zdjęcia oraz artykuły

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Obniżka podatku PIT nie obciąża budżetu państwa tak bardzo jak program Rodzina 500 plus. Może być jednak kłopotem dla dużych miast

Obniżony od października o punkt procentowy podatek od osób fizycznych objął osoby pracujące na etatach, umowach-zleceniach, umowach o dzieło, prowadzących działalność gospodarczą oraz emerytów i rencistów. Zdaniem ekspertów, o ile państwo ma możliwości zrekompensowania ubytku poprzez emisję długu czy nowelizację budżetu, o tyle duże miasta odczują mniejsze wpływy z podatków bardziej dotkliwie. Choć w przypadku nisko zarabiających różnice będą symboliczne, to w skali kraju obniżka będzie napędzać konsumpcję.

Problemy społeczne

Ponad połowa Polaków uważa, że sztuczna inteligencja wpływa na ich życie codzienne. Wielu obawia się, że odbierze im prywatność i miejsca pracy

Prawie 90 proc. Polaków zna pojęcie sztucznej inteligencji, jednak nie zawsze wiedzą, co naprawdę oznacza. Wprawdzie dostrzegają korzyści związane np. z poprawą komfortu życia czy bezpieczeństwa w miejscu pracy, ale też mają wiele obaw, np. o to, że technologia odbierze im miejsca pracy. Tylko co szósta osoba skorzystałaby z pomocy urządzenia opartego na SI zamiast lekarza – wynika z raportu NASK „Sztuczna Inteligencja w społeczeństwie i gospodarce”. Tymczasem to właśnie odpowiednie nastawienie społeczeństwa jest niezbędne, by polska gospodarka mogła faktycznie rozwijać działania oparte o tę technologię.

Infrastruktura

Budowa farm wiatrowych na Bałtyku może pobudzić przemysł stoczniowy i całą gospodarkę. Przy wielomiliardowych inwestycjach kluczowe jest stabilne otoczenie prawne

PGE Baltica, PKN Orlen i Polenergia są obecnie na najbardziej zaawansowanym etapie projektów budowy farm wiatrowych na Bałtyku. – To właśnie te trzy podmioty ukształtują rynek morskiej energetyki wiatrowej w Polsce do 2030 roku – ocenia Mariusz Witoński, prezes Polskiego Towarzystwa Morskiej Energetyki Wiatrowej. W nadchodzących latach na Bałtyku ma nastąpić boom inwestycyjny, który może dać impuls do rozwoju portów, pobudzić przemysł stoczniowy i całą gospodarkę. Dla inwestorów kluczowe są jednak stabilne warunki legislacyjne do budowy farm wiatrowych na Bałtyku, ponieważ są to projekty liczone w miliardach złotych. Sektor morskiej energetyki wiatrowej chce, żeby zostały one zagwarantowane specjalną ustawą.

Finanse

6 proc. PKB na służbę zdrowia to minimum. Starzenie się społeczeństwa i coraz droższe świadczenia wymuszą dalszy wzrost nakładów

Polska zajmuje jedno z ostatnich miejsc w Unii Europejskiej pod względem nakładów na ochronę zdrowia. Te zgodnie z przyjętą w ubiegłym roku ustawą mają stopniowo wzrosnąć do poziomu 6 proc. PKB do 2025 roku. Eksperci oceniają, że to minimum, które powinno być stopniowo podnoszone. Wzrost wydatków wymusza m.in. niekorzystna demografia i nowe, droższe technologie, które pojawiają się w ochronie zdrowia. – Najważniejszym kierunkiem jest wzrost efektywności, żebyśmy z zasobów, z których w tej chwili korzystamy, byli w stanie wycisnąć jak najwięcej – podkreśla były wiceminister zdrowia Marcin Czech.