Komunikaty PR

Alior Bank otrzymał zgodę KNF na stosowanie metody AMA

2019-02-19  |  17:00

14 lutego br. Komisja Nadzoru Finansowego wydała zgodę na rozszerzenie, od 1 lutego br., stosowania w Alior Banku metody AMA przy obliczaniu wymogów w zakresie funduszy własnych z tytułu ryzyka operacyjnego. Zgoda na wykorzystanie owej metody odnosi się do całej działalności banku, łącznie z przejętą w 2016 r. częścią Banku BPH z wyłączeniem oddziału w Rumunii, dla którego dotychczas stosowano tzw. metodę standardową. Możliwość stosowania metody AMA pozwoli Alior Bankowi na zwiększenie współczynnika na kapitale Tier 1 o 0,37 pkt proc. oraz zwiększenie łącznego współczynnika kapitałowego o 0,45 pkt proc.

AMA (Advanced Measurement Approach) to jedna z trzech metod pomiaru ryzyka operacyjnego instytucji finansowej opracowana w ramach Nowej Umowy Kapitałowej (tzw. Bazylea II) przez Bazylejski Komitet Nadzoru Bankowego. Alior Bank stosuje zaawansowaną metodę zarządzania ryzykiem operacyjnym AMA od stycznia 2018 r., ale do tej pory w zakresie nieobejmującym przejętej części BPH.

– Decyzja wydana przez KNF umożliwia naszemu bankowi nie tylko stosowanie metody AMA dla przejętej części Banku BPH, ujednolicając sposób oceny ryzyka operacyjnego, ale także potwierdza wysoką jakość dotychczasowego zarządzania nim. Teraz mamy szeroką możliwość wykorzystania metody AMA do realizacji naszych wewnętrznych celów. Efektem decyzji jest uspójnienie kalkulacji wymogu kapitałowego bazującej na zaawansowanym modelu statystycznym opartym na poziomie strat operacyjnych dla całego banku – wyjaśnia Izabela Firlej, Dyrektor Departamentu Zarządzania Ryzykiem Operacyjnym Alior Banku.

Decyzja na łączne stosowanie metody zaawansowanej i standardowej zawiera 60% floor – oznacza to, że wymóg w zakresie funduszy własnych z tytułu ryzyka operacyjnego nie może być niższy niż 60% wymogu wyliczonego metodą standardową. Floor nałożony na Alior Bank jest zbliżony lub korzystniejszy niż w przypadku podobnych decyzji KNF w stosunku do innych instytucji finansowych. Bank otrzymał listę warunków, których realizacja pozwoli na zdjęcie ograniczenia kwotowego (floora). Realizacja wszystkich zaleceń KNF planowana jest na koniec bieżącego roku.

Alior Bank był trzecim bankiem w Polsce, który wdrożył metodę AMA, a pierwszym, który samodzielnie zbudował model pomiaru ryzyka operacyjnego.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Kim jest klient przyszłości? - odpowiedź w najnowszym raporcie First Data Biuro prasowe
2019-03-19 | 11:00

Kim jest klient przyszłości? - odpowiedź w najnowszym raporcie First Data

Warszawa, 19 marca 2019 -  First Data Polska prezentuje najnowszy raport z Laboratorium Przyszłości  “Kim jest klient przyszłości? 2030: marzenia klientów, klienci
Bankowość Najtrwalsze nośniki danych CD/DVD ArchivDisc™ i ArchivDisc Pro™
2019-03-18 | 15:41

Najtrwalsze nośniki danych CD/DVD ArchivDisc™ i ArchivDisc Pro™

Ilość danych, które wytwarza człowiek nieustannie rośnie. Sposobów na ich przechowywanie jest wiele. Do wyboru mamy nośniki optyczne, pamięci Flash, dyski twarde i wiele innych
Bankowość Monika Masztakowska szefową sprzedaży i marketingu Diners Club Polska
2019-03-07 | 16:00

Monika Masztakowska szefową sprzedaży i marketingu Diners Club Polska

Monika Masztakowska szefową sprzedaży i marketingu Diners Club Polska Z początkiem marca 2019 r. Monika Masztakowska objęła stanowisko Dyrektora Działu Sprzedaży i Marketingu w Diners

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Telekomunikacja

Sieć 5G pozwoli na rozwój nowych modeli biznesowych i usług. Wymaga to jednak pilnych zmian w prawie oraz w sposobie wykorzystywnia danych przez firmy

Zbyt rygorystyczne normy pola magnetycznego, konieczność uporządkowania zakresu częstotliwości, żeby móc je alokować do 5G, oraz przygotowanie polskich przedsiębiorstw do tego, żeby były w stanie w pełni z tej technologii korzystać, to obecnie największe bariery dla rozwoju sieci 5G w Polsce – uważa Wojciech Pytel, członek rady nadzorczej Polkomtela i Netii. Jak podkreśla, firmy muszą przede wszystkim zrozumieć, jak wielkie znaczenie dla ich rozwoju mają dane i nauczyć się je lepiej wykorzystywać. – Także klient musi zrozumieć, że wchodzimy w nowy świat, który jest bardzo mocno zrobotyzowany – dodaje Wojciech Pytel. 

Prawo

Liczba mikroprzedsiębiorców w Polsce rośnie z roku na rok. Blisko połowa dobrze ocenia swoją sytuację

W Polsce na tysiąc mieszkańców przypada średnio 58,6 mikrofirm. Stanowią 96 proc. wszystkich przedsiębiorstw, a 2/3 z nich to firmy jednoosobowe. Choć zwracają uwagę na uciążliwe bariery w prowadzeniu działalności – wysokie podatki, rosnące koszty zatrudnienia oraz konkurencję ze strony przedsiębiorstw działających w szarej strefie, to blisko połowa ocenia swoją sytuację finansową jako dobrą. Ogólnie nasz mikroprzedsiębiorca ma się całkiem nieźle i oby tak dalej – ocenia Katarzyna Dębkowska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Finanse

Sektor usług biznesowych walczy o pracowników. Pracodawcy muszą się prześcigać w benefitach

Polski sektor usług biznesowych cechuje szybki rozwój i duże zapotrzebowanie na nowych pracowników. Najbardziej poszukiwani są kandydaci wielojęzyczni, posługujący się więcej niż jednym językiem obcym. Ze względu na niską podaż specjalistów i dużą rotację pracodawcy muszą przykładać coraz większą wagę do świadczeń pozapłacowych, które są już niemal równie istotne co wysokość wynagrodzenia. Obecnie kandydaci oczekują już nie tylko podstawowych benefitów, lecz także spersonalizowanych świadczeń dopasowanych do ich potrzeb.

Finanse

Sektor usług biznesowych walczy o pracowników. Pracodawcy muszą się prześcigać w benefitach

Polski sektor usług biznesowych cechuje szybki rozwój i duże zapotrzebowanie na nowych pracowników. Najbardziej poszukiwani są kandydaci wielojęzyczni, posługujący się więcej niż jednym językiem obcym. Ze względu na niską podaż specjalistów i dużą rotację pracodawcy muszą przykładać coraz większą wagę do świadczeń pozapłacowych, które są już niemal równie istotne co wysokość wynagrodzenia. Obecnie kandydaci oczekują już nie tylko podstawowych benefitów, lecz także spersonalizowanych świadczeń dopasowanych do ich potrzeb.