Komunikaty PR

Alior Bank wspólnie z First Data wdrożył Apple Pay

2018-07-04  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Andrzej Maciejewski
Business Edge (agencja PR)

Bohomolca 15
01-638 Warszawa
a.maciejewski|businessedge.pl| |a.maciejewski|businessedge.pl
881 334 352
www.polcard.pl

Klienci Alior Banku jako jedni z pierwszych w Polsce płacą już zbliżeniowo iPhone’em za pomocą Apple Pay. Aplikacja wystartowała 19 czerwca, skorzystać z niej mogą posiadacze kart zbliżeniowych Mastercard w Alior Banku. Krótki czas wdrożenia, testowania i udostępnienia mobilnych płatności NFC od firmy Apple był możliwy dzięki wsparciu First Data Polska, partnera outsourcingowego Alior Banku od 10 lat.

Udostępniając klientom Apple Pay, Alior Bank kolejny raz znalazł się w czołówce innowatorów polskiej bankowości. Start Apple Pay wyznacza kolejny ważny moment w rozwoju polskiego rynku płatności. Bardzo mnie cieszy, że dzięki Alior Bankowi długie oczekiwanie właścicieli smartfonów Apple dobiegło końca i mogą ich używać do mobilnych płatności zbliżeniowych – mówi Agata Strzelecka wiceprezes zarządu Alior Banku.Szybkie wdrożenie systemu Apple Pay to efekt naszej współpracy partnerskiej z First Data Polska.

Od dziesięciu lat wspieramy Alior Bank we wprowadzaniu innowacyjnych produktów i usług w obszarze kart płatniczych i płatności mobilnych. Naszym najnowszym przedsięwzięciem jest wdrożenie Apple Pay. Dzięki połączeniu wiedzy i doświadczenia ekspertów banku, Mastercard i First Data zrealizowaliśmy ten projekt w ekspresowym tempie – podkreśla Jolanta Rycerz, członek zarządu First Data Polska. – Jako partner outsourcingowy wiemy, jak maksymalizować wykorzystanie dostępnej technologii i infrastruktury, aby efektywnie wspierać bank w osiąganiu celów biznesowych.

Apple Pay – jak to działa?

Już 95% terminali płatniczych działających na polskim rynku obsługuje płatności zbliżeniowe, w tym Apple Pay. Aby zapłacić Apple Pay, wystarczy dodać kartę do aplikacji Wallet na iPhone’ach z funkcją NFC (w modelach iPhone 6 i nowszych, w tym SE). Transakcje będą potwierdzane odciskiem palca lub PIN-em. Z Apple Pay można także skorzystać robiąc zakupy w mobilnych aplikacjach na iOS-a a także w przeglądarce Safari.

Bezpieczeństwo transakcji Apple Pay, oprócz typowych dla kart zbliżeniowych rozwiązań używanych w ramach standardu EMV, takich jak np. szyfrowanie danych, zapewnia też technologia tokenizacji, realizowana w usłudze Mastercard Digital Enablement Service. Dzięki niej dane karty są zastępowane tzw. tokenem, czyli ciągiem cyfr, który jest bezwartościowy dla osób postronnych. W efekcie wrażliwe dane karty są chronione i nie są udostępniane nawet sprzedawcy. Dany token jest też przypisany do konkretnego smartfona, więc zapłacenie nim za pomocą innego urządzenia jest niemożliwe.

Rola First Data Polska

First Data Polska i Alior Bank łączy wieloletnie partnerstwo biznesowe w obszarze technologii płatniczych. Już wcześniej bank wykorzystał autorskie rozwiązanie First Data™ Mobile Platform do wdrożenia płatności mobilnych Google Pay, rozszerzając współpracę z firmą o Apple Pay. Projekt został przeprowadzony w rekordowo szybkim czasie. W zaledwie 2 miesiące specjaliści First Data we współpracy z Alior Bank i Mastercard dokonali pełnego wdrożenia projektu wraz z certyfikacją. Klienci Alior Banku mogą szybko i bezbłędnie realizować transakcje wykonane przy użyciu Apple Pay, mając gwarancję bezpieczeństwa na każdym etapie procesu płatności.

O First Data Polska

First Data Polska, właściciel marki Polcard, jest jednym z największych dostawców technologii płatniczych, obecnym na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma dostarcza innowacyjne i bezpieczne rozwiązania do kompleksowej obsługi płatności w świecie omnichannel. Bogata oferta produktowa obejmuje terminale płatnicze, rozwiązania samoobsługowe wykorzystywane w biletomatach czy paliwomatach, płatności online oraz rozwiązania przeznaczone dla branży m-commerce.

Z usług First Data Polska korzystają też banki i instytucje finansowe zarówno w zakresie outsourcingu kart płatniczych i obsługi bankomatów, jak i doradztwa i wdrażania płatności mobilnych takich jak HCE czy Google Pay.

First Data Polska stanowi część amerykańskiej korporacji First Data, światowego lidera elektronicznych płatności obecnego w ponad 100 krajach, przetwarzającego ponad 3000 transakcji na sekundę o wartości 2,4 biliona USD rocznie.

Więcej informacji: firstdata.pl I polcard.pl | 

Kontakt dla mediów:

Olga Małecka                                                    Andrzej Maciejewski
marketing & communications manager             senior editor
First Data Polska SA                                         Business Edge (agencja PR)
+48 22 515 31 00                                              +48 881 334 352
olga.malecka@firstdata.com                             a.maciejewski@businessedge.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Getin Noble Bank umożliwi składanie wniosków programu Tarcza finansowa PFR 2.0 Biuro prasowe
2021-01-14 | 14:50

Getin Noble Bank umożliwi składanie wniosków programu Tarcza finansowa PFR 2.0

Getin Noble Bank udostępni w bankowości internetowej wnioskowanie o subwencje z Tarczy Finansowej PFR 2.0 dla mikro, małych i średnich firm. To program realizowany przez Polski Fundusz
Bankowość Polacy przejdą na stałe oprocentowanie kredytów?
2021-01-11 | 07:00

Polacy przejdą na stałe oprocentowanie kredytów?

Wprowadzenie nowej Rekomendacji S może być najważniejszym tegorocznym wydarzeniem dotyczącym rynku kredytów mieszkaniowych. Jest to prawdopodobne, mimo że wspomniana rekomendacja
Bankowość Getin Bank wprowadza płatności Google Pay dla kart VISA
2020-12-15 | 12:20

Getin Bank wprowadza płatności Google Pay dla kart VISA

Getin Bank poszerza usługę Google Pay o możliwość dodawania kart VISA. Do tej pory usługa ta była dostępna jedynie dla posiadaczy kart Mastercard. Obecnie, w przypadku kart VISA, możliwa

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Dostawy szczepionek do państw UE ruszą pełną parą w II kwartale. Wtedy może pojawić się problem z wydolnością systemu szczepień

Komisja Europejska zakontraktowała do tej pory w sumie 2,3 mld dawek szczepionek na COVID-19 od sześciu firm farmaceutycznych. Jeżeli rozmowy z dwoma kolejnymi zakończą się podpisaniem umów, ta liczba jeszcze wzrośnie. – UE już w tej chwili ma dużo więcej dawek, niż sama potrzebuje – mówi dyrektor Przedstawicielstwa KE w Polsce, dr Marek Prawda. Dostawy mają ruszyć w pełni w II kwartale br., ale niektóre kraje się niecierpliwią i prowadzą z producentami indywidualne rozmowy dotyczące zakupu dodatkowych szczepionek. Jak podkreśla ekspert, te negocjacje nie mogą w żaden sposób ograniczać wywiązywania się z dostaw  w ramach unijnego programu.

Problemy społeczne

Na Podhalu kryzys z branży turystycznej rozlewa się na inne branże. Część przedsiębiorców zamierza działać mimo obostrzeń

2020 rok był bardzo trudny dla przedsiębiorców turystycznych na Podhalu. Tatry mogło odwiedzić o 40 proc. turystów mniej niż przed rokiem, a największą bolączką jest zamknięcie turystyki w sezonie zimowym. Rządowe tarcze nie obejmą wszystkich poszkodowanych, co powoduje, że kryzys zaczyna się już rozlewać na inne branże. – Doszliśmy do takiego momentu, gdzie jest tylko frustracja, bunt i nieposłuszeństwo. Może się okazać, że faktycznie część biznesów otworzy się mimo obostrzeń – mówi Agata Wojtowicz, prezes Tatrzańskiej Izby Gospodarczej.

Finanse

Fundusze liczą na okazje do inwestowania w branżach dotkniętych kryzysem. Ich aktywność rośnie, ale prawie połowa spodziewa się mniejszych budżetów na inwestycje

90 proc. funduszy aktywnych w Polsce, pomimo pandemii i kryzysu, dobrze ocenia swoją obecną sytuację. 66 proc. określą ją jako stabilną, a 24 proc. spodziewa się poprawy – wynika z badania „Barometr branży Private Equity i Venture Capital”. W 2021 rok wchodzą z ostrożnym optymizmem. – Inwestorzy oceniają, że ten rok będzie szansą na zakup spółek po dobrych cenach, które zostały skorygowane podczas pandemii, albo na sprzedaż firm, które nie zostały dotknięte kryzysem – informuje Piotr Dalak z JP Weber, współautor raportu.

Problemy społeczne

Jurek Owsiak: 29. Finał WOŚP gotowy pod względem organizacyjnym i sanitarnym. Na zbiórkach i aukcjach internetowych uzbierano już ponad 10 mln zł

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy gotowa do 29. finału, nietypowego ze względu na pandemię i obowiązujące obostrzenia. Tegoroczna akcja charytatywna to już blisko 8 tys. puszek stacjonarnych, 12 tys. eSkarbonek, prawie 1,4 tys. sztabów oraz rzesza wolontariuszy. – Liczymy się z tym, że w czasie pandemii zebranych pieniędzy może być dużo mniej. Ale zbiórka już trwa i o dziwo jednego dnia potrafi przybyć na naszym koncie ponad milion złotych. W tych czasach to nieprawdopodobna suma – mówi Jurek Owsiak, pomysłodawca i prezes Fundacji WOŚP. Finał rozpocznie się w sobotę 30 stycznia wieczorem.