Uprzejmie informujemy, że zmianie uległy kategorie w serwisie Newseria Innowacje. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani otrzymywaniem powiadomień z tych kategorii, prosimy o dokonanie zmian po zalogowaniu się do swoich profili. 

Komunikaty PR

Współpraca na rzecz finansowania małych i średnich firm

2019-01-17  |  16:08
Biuro prasowe

Alior Bank SA i Agencja Rozwoju Przemysłu SA podpisały porozumienie o współpracy mające na celu rozszerzenie dostępu przedsiębiorstw do finansowania. Współpraca ma dotyczyć współdziałania w finansowaniu projektów inwestycyjnych małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) oraz restrukturyzacji zadłużenia przedsiębiorstw, zwiększającej ich potencjał rozwojowy.

Na mocy porozumienia Alior Bank SA i Agencja Rozwoju Przemysłu SA będą także wykorzystywały swoje komplementarne produkty finansowe dla rozszerzenia dostępu przedsiębiorstw do finansowania, to jest jednego z celów Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Jest to pierwsze tego typu porozumienie podpisywane przez ARP z bankiem komercyjnym.

- Od początku swojej działalności Alior Bank postrzega małe i średnie przedsiębiorstwa jako kluczową grupę docelową. Oferujemy im nie tylko standardowe produkty i usługi bankowe, ale także produkty wykorzystujące fundusze UE. We współpracy z Agencją Rozwoju Przemysłu widzimy możliwość wspólnego finansowania nowych, ciekawych pomysłów biznesowych – mówi Krzysztof Bachta, wiceprezes kierujący pracami zarządu Alior Banku.

- Wraz z ARP SA planujemy także wspólnie restrukturyzować kredyty spłacane przez firmy. Liczymy tu na wieloletnie doświadczenie Agencji w tego typu projektach. Chcemy również dotrzeć do firm współpracujących z ARP z informacją o oferowanych przez Alior Bank produktach wykorzystujących fundusze unijne, szczególnie o Kredycie na Innowacje Technologiczne i gwarancji Biznesmax, finansowanych w ramach Programu Inteligentny Rozwój – dodaje Maciej Surdyk, wiceprezes zarządu Alior Banku.

Zgodnie z porozumieniem, Bank i ARP SA będą informowały swoich klientów o komplementarnej ofercie drugiej strony za pośrednictwem między innymi stron internetowych oraz biuletynów informacyjnych. Planowane są także wspólne wydarzenia (konferencje, seminaria) dla małych i średnich firm, w tym podmiotów prowadzących działalność na terenie dwóch specjalnych stref ekonomicznych zarządzanych przez ARP SA.

- Agencja Rozwoju Przemysłu SA od lat inwestuje w rozwój przedsiębiorstw. Przez wiele lat skupialiśmy się na finansowaniu dużych firm. Nadal tym będziemy się zajmować. Teraz otwieramy się także na małe i średnie przedsiębiorstwa, bo widzimy zapotrzebowanie w zakresie tego finansowania i chcemy wypełnić tę lukę. Jednym z działań w tym kierunku jest podpisane z Alior Bankiem porozumienie o współpracy. Poszerzamy ofertę 
w obszarze naszych usług finansowych, tak, aby zwiększyć dostęp do finasowania właśnie dla małych i średnich przedsiębiorstw
– powiedział Paweł Kolczyński, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu SA.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Reklamowa petarda od Bancovo Biuro prasowe
2019-08-19 | 15:30

Reklamowa petarda od Bancovo

„Odlot” i „Petarda” to historie opowiedziane w nowej kampanii reklamowej Bancovo, która wystartowała 19.08. Jej bohaterem jest Filip – nowy brand hero
Bankowość Nowa bankowość internetowa oraz sposób autoryzacji transakcji w Toyota Bank
2019-08-19 | 14:00

Nowa bankowość internetowa oraz sposób autoryzacji transakcji w Toyota Bank

Toyota Bank Polska wdrożył nowy system bankowości internetowej oraz nowy sposób autoryzacji transakcji – aplikację mobilną. Rozwiązanie spełniające wszelkie wymogi dyrektywy
Bankowość Jedna z pierwszych na świecie kampania reklamowa banku za pośrednictwem TikTok -
2019-08-02 | 14:00

Jedna z pierwszych na świecie kampania reklamowa banku za pośrednictwem TikTok -

200 milionów pobrań w pierwszym kwartale tego roku i jeszcze więcej wszystkich użytkowników - aplikacja TikTok cieszy się ogromnym uznaniem młodzieży na całym świecie.

Kalendarium

Transport

W Polsce przybywa wielbicieli zabytkowych aut. Mercedes w czołówce

Motoryzacyjne klasyki mogą być nie tylko hobby, lecz także bardzo zyskowną lokatą kapitału. Wzrost wartości rynkowej takiego pojazdu idzie w parze z mniejszą wrażliwością takiej inwestycji na wahania koniunktury, przez co jest ona relatywnie bezpieczna. Zakup zabytkowego auta o charakterze kolekcjonerskim to niemały wydatek, zaczynający się od 80–100 tys., ale mimo to w Polsce z roku na rok przybywa pasjonatów zabytkowych samochodów. Właściciele starych mercedesów spotkali się w ubiegły weekend na targach MotoClassic Wrocław.  

Patronaty Newserii

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce
XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Handel

Sadownicy chcą wieloletnich umów z zakładami przetwórstwa i gwarancji ceny skupu owoców. Obecne często nie rekompensują nawet kosztów produkcji

Producenci owoców, planując inwestycje, nie mają gwarancji, że ich działalność będzie rentowna. To przez dominującą pozycję zakładów przetwórczych, które narzucają ceny w skupie. Dlatego branża postuluje wprowadzenie wieloletnich umów kontraktacyjnych, które z góry określałyby ilość, jakość i cenę dostarczanego surowca. Prezes Związku Sadowników RP podkreśla, że to rozwiązanie byłoby korzystne nie tylko dla plantatorów, lecz także dla przemysłu przetwórczego i samych konsumentów, bo spowodowałoby stabilizację rynku i cen owoców.

IFA 2019 Berlin

Prawo

Prowadzenie biznesu w Polsce wciąż skomplikowane. Pod względem uciążliwości procedur jesteśmy na 10. miejscu w Europie i 21. na świecie

Polska wciąż uważana jest przez przedsiębiorców za trudne miejsce do prowadzenia biznesu. Pod względem zawiłości procedur i kosztów zajmujemy 21. miejsce wśród 76 państw świata – wynika z raportu TMF Group. W Europie trafiliśmy na 10. pozycję w rankingu 30 państw. Trudniej prowadzić biznes jest m.in. w Niemczech, Grecji, we Francji czy na Słowacji, za to łatwiejsze życie przedsiębiorcy mają m.in. w Holandii, Danii, Rosji, Bułgarii czy na Węgrzech.

Złote Spinacze 2019

Problemy społeczne

Tylko niewielka grupa Głuchych jest aktywna zawodowo. To nie tylko kwestia bariery komunikacyjnej, lecz także obaw pracodawców

Nawet 80 proc. Głuchych i słabosłyszących w Polsce nie ma pracy. Z jednej strony to problemy komunikacyjne sprawiają, że trudno im uczestniczyć w rekrutacjach. Z drugiej strony wciąż widoczny jest lęk pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami. Pomóc może program Dostępność Plus, który ma likwidować wszelkie bariery. Docelowo może doprowadzić do integracji całego społeczeństwa, bez względu na czasowe lub trwałe niepełnosprawności.