Komunikaty PR

Globalna sieć prywatnych przedszkoli i szkół Maple Bear wchodzi do Wrocławia

2019-04-17  |  18:05
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Borcz
WTEM

ul. Emilii Plater 25/14
00-688 Warszawa
katarzyna|wtemagencja.pl| |katarzyna|wtemagencja.pl
+48 695 953 747
www.wtemagencja.pl
Do pobrania pdf ( 0.63 MB )

Maple Bear – największa globalna sieć dwujęzycznych przedszkoli, szkół podstawowych i średnich, oferująca edukację w systemie kanadyjskim – wchodzi do Polski. Wrocław jest – poza: Warszawą, Trójmiastem, Krakowem, Poznaniem, Szczecinem, Katowicami i Łodzią – jedną z 8 aglomeracji miejskich, w których dzieci i młodzież będą mogły korzystać z dwujęzycznej, kanadyjskiej formuły kształcenia, ale bazującej jednocześnie na polskim programie nauczania, zgodnym z krajowymi przepisami.

 

Maple Bear, wchodząc na trójmiejski rynek w systemie franczyzowym, szuka lokalnych partnerów – inwestorów i przedsiębiorców – z którymi ma zamiar kontynuować dynamiczny rozwój sieci placówek edukacyjnych, zgodnie z przyjętą strategią ekspansji w całej Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce, pod szyldem Maple Bear, ma powstać od 2019 do 2029 roku co najmniej 20 dwujęzycznych przedszkoli i szkół podstawowych, z opcją rozszerzenia pakietu edukacyjnego o szkoły średnie.

Marka Maple Bear ma silną, globalną pozycję rynkową, co wynika nie tylko ze stosowanej metodologii i systemu nauczania, ale również doskonałego dopasowania do lokalnych warunków. Przedszkola i szkoły Maple Bear działają bowiem zgodnie z obowiązującymi w danym kraju przepisami prawa w zakresie prowadzenia placówek edukacyjnych na różnych poziomach, jak też lokalnymi programami nauczania, które oparte są na kanadyjskiej metodologii. Otwiera to tym samym wiele możliwości edukacyjnych dla uczniów Maple Bear, tak na poziomie lokalnym, jak i międzynarodowym.

 

Wrocław jest jednym z tych miejsc w Polsce, w którym wysoko oceniamy potencjał rynku prywatnych usług edukacyjnych. Stąd decyzja Maple Bear o nawiązaniu współpracy z franczyzobiorcami z tego regionu, w tym między innymi z właścicielami istniejących już lokalnych, prywatnych przedszkoli i szkół. Mamy nadzieję, że sprawnie uda nam się pozyskać inwestorów, którzy chcą rozwijać biznes w sektorze szkolnictwa. Bardzo cieszy nas fakt, że bezpośrednio zaangażujemy się w postępy edukacyjne młodych mieszkańców Wrocławia, wprowadzając kanadyjskie strategie nauczania i metodologię opartą na dwujęzycznej edukacji, otwierając im jednocześnie drogę do dalszego kształcenia na poziomie uniwersyteckim, tak w kraju, jak też poza jego granicami – podkreśla Yann Bidan, dyrektor generalny Maple Bear na Europę Środkowo-Wschodnią.

 

Kanadyjska, dwujęzyczna metodologia nauczania opiera się na przygotowaniu młodzieży do kształcenia się przez całe życie, odnoszenia sukcesów i stawania się obywatelami świata, dzięki czemu Kanada jest jednym ze światowych liderów w obszarze szkolnictwa[1]. System kanadyjskiej oświaty ma na celu kompleksowe kształcenie ucznia pod względem fizycznym, intelektualnym, emocjonalnym i społecznym, z naciskiem na trzy fundamentalne elementy: kreatywność, współpracę i umiejętność krytycznego myślenia. Ta skuteczna, sprawdzająca się na całym świecie koncepcja nauczania będzie niebawem dostępna również w Polsce. Wszystko za sprawą kanadyjskich szkół Maple Bear i nowego modelu franczyzy, z którym marka wchodzi na trójmiejski rynek edukacyjny.

Maple Bear kształci dzieci i młodzież na całym świecie już od ponad 14 lat, prowadząc aktualnie w systemie franczyzowym ponad 350 placówek przedszkolno-szkolnych w 17 krajach, w których edukację pobiera ponad 36 tysięcy uczniów w wieku od 6 m-cy do 18 lat. Planowana, 10-letnia ekspansja Maple Bear w Europie Środkowo-Wschodniej ma objąć – poza Polską, Rumunią, Bułgarią i Serbią – takie kraje, jak: Albania, Austria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Grecja, Kosowo, Litwa, Łotwa, Mołdawia, Macedonia Północna, Słowacja, Słowenia i Węgry. Z kanadyjskiej metodologii i systemu nauczania z sukcesem korzystają już dzieci i młodzież w: Stanach Zjednoczonych, Brazylii czy Meksyku. Model ten przyjął się również w innych regionach świata, jak chociażby w: Chinach, Indiach, Bangladeszu, Kenii, Malezji, Maroku, Nepalu, Filipinach, Singapurze, Korei Południowej, Turcji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Wietnamie czy na Sri Lance, więc przyszedł czas na zagospodarowanie europejskiego, w tym polskiego rynku.

Według międzynarodowego badania PISA, koordynowanego przez OECD, kanadyjski system edukacji stale plasuje się w pierwszej szóstce na świecie. Kanada – zajmując wysokie 5. miejsce w rankingu najlepszych systemów edukacji – wyprzedza wszystkie pozostałe kraje anglojęzyczne na świecie (Wielka Brytania – 22. miejsce, Stany Zjednoczone – 30. miejsce), a także europejskich liderów w dziedzinie gospodarki i edukacji (Francja – 24. miejsce, Niemcy – 12. miejsce). W tym rankingu Polska plasuje się na 18. miejscu.

 

***

Informacje o Maple Bear

Kanadyjska szkoła Maple Bear wykorzystuje najlepsze praktyki stosowanie w kanadyjskim, dwujęzycznym nauczaniu. Maple Bear jest jedną z najprężniej rozwijających się marek na rynku prywatnego szkolnictwa na świecie. Mimo tego, że funkcjonuje dopiero od 14 lat, jest dziś obecna w 17 krajach, prowadząc ponad 350 przedszkoli oraz szkół podstawowych i średnich, do których uczęszcza ponad 36 tys. uczniów. Skuteczny model biznesowy Maple Bear, oparty na systemie franczyzowym, zaczyna funkcjonować również Europie Środkowej i Wschodniej. Ambitny plan rozwoju placówek edukacyjnych Maple Bear w tym regionie zakłada utworzenie w ciągu 10 lat rozległej sieci szkół, w których kształcić się będzie ponad 15 tys. nowych uczniów.

 

KONTAKT DLA INWESTORÓW

E-mail: info@maplebear-cee.com

Strona internetowa: www.maplebear-cee.com

 


[1] według BBC /Źródło: www.bbc.com/news/business-40708421

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Ile dzieci w Polsce deklaruje chęć dalszego kształcenia na poziomie wyższym? Biuro prasowe
2019-05-10 | 10:30

Ile dzieci w Polsce deklaruje chęć dalszego kształcenia na poziomie wyższym?

Warszawa, maj 2019 r. – W Polsce zaledwie 39% dzieci rodziców o niskim statusie zawodowym deklaruje chęć dalszego kształcenia na poziomie wyższym. Wśród dzieci
Edukacja „SUKCES NA BANK” wchodzi w decydującą fazę. Pierwszy ćwierćfinał w sobotę w TVP3
2019-05-09 | 16:25

„SUKCES NA BANK” wchodzi w decydującą fazę. Pierwszy ćwierćfinał w sobotę w TVP3

„Sukces na bank” to jedyny taki teleturniej ekonomiczny w Polsce! 11 maja o godzinie 12:55 na antenie TVP 3 wystąpią cztery drużyny, które zmierzą się ze sobą w pierwszym
Edukacja Ogólnopolski Finał „Odysei Umysłu” przy wsparciu Immergas
2019-05-09 | 09:45

Ogólnopolski Finał „Odysei Umysłu” przy wsparciu Immergas

Ponad 1500 uczniów i studentów spotkało się w Gdyni podczas Ogólnopolskiego Finału programu „Odyseja Umysłu”. Jest to konkurs edukacyjny, który ma na

Kalendarium

Telekomunikacja

Ponad 80 proc. młodych firm jest zainteresowanych współpracą z korporacjami. To dla nich szansa na dostęp do nowych technologii i działań marketingowych

Wsparcie mentoringowe i pomoc w komercjalizacji nowych rozwiązań to główne potrzeby młodych przedsiębiorstw. Rozwój może umożliwić im współpraca z korporacjami i dużym biznesem, a – jak wynika z badań Fundacji StartUp Poland – ponad 80 proc. start-upów jest otwartych na takie rozwiązanie. Naprzeciw potrzebom w tym zakresie wychodzi zainicjowany przez UPC Polska program THINK BIG, który wspiera młode firmy rozwijające swój biznes w oparciu o nowe technologie. W tegorocznej, już szóstej edycji zostaną wyłonione najlepsze rozwiązania, które wspierają cyfrową transformację.

Ochrona środowiska

Europejska gospodarka traci na smogu setki miliardów euro rocznie. Innowacje w energetyce pomogłyby zaoszczędzić 180 mld w ciągu 7 lat

Smog – zgodnie z szacunkami Komisji Europejskiej – odpowiada za ok. 10 proc. przedwczesnych zgonów na świecie i kosztuje unijną gospodarkę nawet 475 mld euro rocznie. Wdrożenie innowacyjnych technologii w energetyce może przynieść nawet 183 mld euro oszczędności w ciągu nadchodzących 7 lat. Są wśród nich niskoemisyjne systemy grzewcze, tzw. generacja rozproszona, elektromobilność i niskoemisyjny transport czy wykorzystanie odpadów jako surowca do produkcji energii. – To na nich będzie się opierała ewolucja systemu energetycznego, która pozwoli nam zrealizować cele w obszarze jakości powietrza – podkreśla Marcin Lewenstein, dyrektor ds. innowacji w InnoEnergy.

Finanse

Polski rynek ubezpieczeń nadrabia zaległości wobec bardziej rozwiniętych krajów. Pomaga w tym proces łączenia się firm w duże grupy

Polska to rynek z dużym potencjałem, ale również z dużym niedoubezpieczeniem – ocenia Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes Gothaer TU S.A. Z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że pod względem wartości składki przypisanej brutto Polska plasuje się dopiero na 14. pozycji w Europie i wciąż ma do nadgonienia duży dystans względem Wielkiej Brytanii czy Niemiec. Rodzimy rynek ubezpieczeniowy jest też w fazie dynamicznych zmian, a wiodącymi trendami są wszechobecna cyfryzacja i konsolidacja. W trakcie tego procesu jest też TU Gothaer, które lada moment pojawi się na rynku pod nowym brandem – Wiener Towarzystwo Ubezpieczeń SA Vienna Insurance Group.

Finanse

80 proc. dużych firm angażuje się społecznie. Dla wielu staje się to ważnym elementem strategii

Duże firmy angażują się w działania społecznej odpowiedzialności biznesu. Robi to już 80 proc. z nich. CSR zwiększa zaufanie do przedsiębiorstwa – 83 proc. przedstawicieli pokolenia Y uznaje, że sukces firmy powinien wykraczać poza wyniki finansowe. Zdecydowana większość uważa, że największe firmy mają odpowiedni potencjał, by rozwiązywać problemy gospodarcze i społeczne. Przykładem takiego przedsiębiorstwa, jest Benefit Systems. Firma jako pierwsza spółka publiczna z regionu Europy Środkowo-Wschodniej otrzymała tytuł B Corporation przyznawany organizacjom, które w strategie działalności trwale wpisują zasady społecznej odpowiedzialności biznesu.