Komunikaty PR

Jungheinrich Polska na misji odczarowania zawodówek

2019-04-11  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Firma Jungheinirch, dostawca kompleksowych rozwiązań dla logistyki wewnątrzmagazynowej zmienia stereotypowy wizerunek polskich szkół zawodowych, zachęcając uczniów do wyboru edukacji technicznej. Wszystko w ramach realizowanej przez firmę strategii employer brandingowej i partnerstwa w ogólnopolskiej kampanii społecznej „Zawodowcy 2019”, organizowanej przez Gazetę Wyborczą. Program prowadzony jest w 6 miastach – Łodzi, Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu, Tychach i Gdyni. Wykorzystane kanały komunikacji to m.in.: lokalne debaty, spotkania z młodzieżą w szkołach, serwis internetowy www.zawodowcy.eu, magazyn Zawodowcy, a także kampanie: outdoroowa z wykorzystaniem citylightów oraz w mediach społecznościowych. Za realizację  projektu po stronie Jungheinirch Polska odpowiada agencja Konkret PR.

Niezawodne zawodówki. Tegoroczna podwójna rekrutacja do szkół średnich to ok. 700 tys. absolwentów podstawówek i gimnazjów biorących udział w naborze w całym kraju.  Liczba ta może okazać się zbyt dużym obciążeniem dla liceów, które ze względów infrastrukturalnych i kadrowych będą mogły przyjąć tylko część chętnych. Organizator kampanii społecznej „Zawodowcy 2019” Gazeta Wyborcza oraz jej ogólnopolski partner Jungheinrich Polska proponują alternatywę – edukację techniczną. Szkolenie w konkretnym zawodzie to szansa dla uczniów na szybkie usamodzielnienie się i zdobycie dobrze płatnej pracy. Dla firm zatrudniających techników to możliwość pozyskania świadomych i wykwalifikowanych pracowników.

Głównym celem kampanii „Zawodowcy 2019” jest odczarowanie negatywnego wizerunku szkół zawodowych oraz zachęcenie uczniów do wyboru edukacji technicznej. Akcję w każdym z 6 miast rozpoczęły debaty, w których udział wzięli przedstawiciele lokalnego rynku pracy. Dyskutowali m.in. o rosnącym zapotrzebowaniu na pracowników technicznych. Po odbytych rozmowach kampania przeniosła się do szkół. Tutaj organizatorzy spotykają się z uczniami 8 klas podstawówek i 3 klas gimnazjów oraz ich rodzicami. Do młodych akcja trafi przez dostosowane do nich liczne kanały komunikacyjne – portal edukacyjny www.zawodowcy.eu (w ramach którego powstał m.in. komiks promujący szkoły branżowe), drukowany magazyn pełen infografik i informacji o rekrutacji oraz dynamiczny film Zawodowcy m.in przybliżający uczniom zarobki w konkretnych branżach. Komunikacja nie omija opiekunów, którzy otrzymali dedykowaną zakładkę w serwisie zawodowcy.eu. Ponadto prowadzona jest równoległa kampania w social mediach dla rodziców i uczniów, która trafi nawet do 250 tys. osób. Cały projekt będzie wspierać akcja outdoorowa w postaci citylightów postawionych we wszystkich 6 miastach. „Zawodowcy” mają także swoje stałe miejsce na łamach Gazety Wyborczej, gdzie prowadzony jest cykl redakcyjny dotyczący projektu oraz edukacji zawodowej.

Obecność w programie „Zawodowcy 2019” jest naturalnym elementem strategii employer brandingowej Jungheinrich Polska. Dużą część zatrudnionych w firmie stanowią pracownicy techniczni, dlatego założenia kampanii są przedsiębiorstwu szczególnie bliskie. Zachęcenie młodych ludzi do edukacji zawodowej może pomóc w obniżeniu wciąż rosnącej średniej wieku specjalistów. Jak mówi Katarzyna Majewska, Kierownik Działu Personalnego w firmie Jungheinirch Polska – „Wspieramy i angażujemy się w kampanię Zawodowcy, ponieważ jesteśmy świadomi potencjału edukacji technicznej, zwłaszcza w kontekście luki pokoleniowej, która sprawiła, że brakuje młodych specjalistów. Nauka obsługi i serwisowania naszych urządzeń już w szkole średniej pozwoli wyszkolić zorientowanego w naszym sprzęcie pracownika, który zwiąże się z nami na długie lata bez konieczności natychmiastowej aktualizacji kompetencji i wiedzy teoretycznej”.

Jungheinirch Polska w poszukiwaniu specjalistów. Uczestnictwo w projekcie „Zawodowcy 2019” nie jest pierwszym kontaktem Jungheinrich Polska ze szkołami.  Firma każdego roku do pracy z młodzieżą deleguje swoich pracowników, którzy przybliżają specyfikę współczesnej intralogistyki oraz opowiadają o umiejętnościach pożądanych w branży. Udział w zawodowym kształceniu uczniów to doskonała okazja dla firmy na wyszkolenie specjalistów, którzy w przyszłości zasilą jej kadry. To również szansa dla młodych, którzy wybierając edukację techniczną, zrealizują się w pożądanym na rynku zawodzie. Przedstawiciele firmy biorą również udział w licznych targach pracy, gdzie przybliżają historię i charakterystykę przedsiębiorstwa oraz oferują pracę i staże na stanowiskach technicznych i biurowych. Jungheinrich Polska podchodzi do Targów Pracy kompleksowo. Bierze udział zarówno w tych o mniej sprecyzowanej grupie docelowej, jak Jobicon oraz tych dedykowanych studentom i absolwentom, jak Absolvent Talent Days. W ten sposób firma może dotrzeć zarówno do ludzi poszukujących stażu, jak i tych chcących zasilić firmę natychmiastowo.

Działania na rzecz zatrudnienia w Jungheinirch Polska są wielowymiarowe. Przez staże i szkolne zajęcia firma otwiera się na aktywnych studentów oraz uczniów techników i „zawodówek”. Nie rezygnuje jednak z pracowników doświadczonych na rynku pracy oraz absolwentów uczelni wyższych, którym oferuje natychmiastowe zatrudnienie, w razie potrzeby poprzedzone odpowiednimi szkoleniami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Przesunięcie terminu rejestracji do konkursu International VELUX Award 2020 Biuro prasowe
2020-03-30 | 16:00

Przesunięcie terminu rejestracji do konkursu International VELUX Award 2020

Studenci architektury, którzy chcieliby wziąć udział w międzynarodowym konkursie International VELUX Award 2020, a nie zdążyli się zarejestrować, mają jeszcze na to czas. Termin
Edukacja Świat oczami młodych - konkurs plastyczny Fundacji BOŚ i Poczty Polskiej
2020-03-30 | 12:30

"Świat oczami młodych" - konkurs plastyczny Fundacji BOŚ i Poczty Polskiej

„Świat oczami młodych” to konkurs plastyczny na projekt znaczka pocztowego, który nie tylko edukuje dzieci i młodzież w wybranych sprawach, lecz także stwarza im
Edukacja Jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie? Psycholog radzi
2020-03-24 | 09:15

Jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie? Psycholog radzi

Stan epidemii wpływa na nasze życie na wielu poziomach i zmusza do zmierzenia się z dynamicznie zmieniającą się sytuacją. Jednym z wyzwań w tym trudnym czasie jest zaopiekowanie się

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Nauka

[DEPESZA] Coraz bardziej zaawansowane prace nad szczepionką na SARS-CoV-2. W wyścig z czasem włączyli się także Polacy

Nad szczepionką przeciwko SARS-CoV-2 pracuje wiele prywatnych firm farmaceutycznych i biotechnologicznych oraz ośrodków badawczych na świecie. W laboratoriach trwają testy co najmniej kilkunastu eksperymentalnych preparatów. Mimo przyspieszonego tempa prac szczepionka będzie dostępna za minimum kilkanaście miesięcy. Naukowcy podkreślają, że i tak jest to bezprecedensowa sytuacja, ponieważ w normalnych warunkach prace nad szczepionką przeciw koronawirusowi zajęłyby około 10 lat. W wyścig z czasem włączyła się także polska Agencja Badań Medycznych, która prowadzi prace w międzynarodowym konsorcjum.

 

Bankowość

Niższe koszty pożyczek i wydłużenie czasu spłaty kredytów. Tarcza antykryzysowa ma ułatwić życie zwykłym kredyto- i pożyczkobiorcom

– Zależy nam, żeby konsumenci, którzy ze względu na koronawirusa są w trudnej sytuacji, mogli przetrwać ten czas bez dodatkowych problemów i bez pułapki zadłużenia – podkreśla Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Podpisana przez prezydenta tarcza antykryzysowa umożliwia obniżenie rocznego limitu dla pożyczek udzielanych na więcej niż 30 dni z obecnych 55 proc. do 21 proc. Łączne maksymalne koszty kredytowania bez względu na czas trwania umowy mają zmaleć ze 100 do 45 proc.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Konsument

Wzrost rynku obuwniczego zahamowany przez koronawirusa. Sklepy stacjonarne odpowiadały za 70 proc. sprzedaży

Jeszcze w lutym firma CCC prognozowała wzrost rynku obuwniczego w tym roku na 3–4 proc. Dziś wiadomo, że trudno będzie utrzymać to tempo, ponieważ sklepy stacjonarne, które od ponad dwóch tygodni pozostają zamknięte, odpowiadały dotąd za 70 proc. sprzedaży. W tym czasie znacząco wzrósł jednak ruch w kanale online. Ten trend może się utrzymać także po opanowaniu pandemii i w znacznym stopniu może  wpłynąć na rynek. Podobnie jak zmiany pogodowe, ekologia oraz globalizacja trendów modowych.