Komunikaty PR

Grupa TIM: po raz pierwszy ponad 200 mln zł obrotów po I kw., historyczna EBITDA

2019-05-23  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt

Michał Kostrowicki
TIM SA

ul. Jaworska 13
53-612 Wrocław
prasa|tim.pl| |prasa|tim.pl
71 37 61 739, 726 004 981
www.timsa.pl

Niemal 207,6 mln zł (+7,0% r/r) wyniosły przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej TIM w I kw. 2019 r. Towarzyszy im 7,1 mln zł zysku na sprzedaży (+132,6% r/r) i najwyższy w historii dla I kwartału poziom EBITDA (11,9 mln zł, +110,7% r/r).

Obroty TIM SA wzrosły o 7,2%, do 188,1 mln zł, z czego niemal 72% przyniosła sprzedaż online. Jednostkowy wynik na sprzedaży był wyższy o 188,9% od osiągniętego w I kw. 2018 r. i wyniósł 7,3 mln zł.

– Za nami najlepszy styczeń, luty i marzec w historii. W dwóch z trzech miesięcy nasze miesięczne obroty przekroczyły 60 mln zł, a w marcu niemal przekroczyły 70 mln zł i był to trzeci najlepszy miesiąc w historii TIM-u. Potwierdzeniem skuteczności naszego modelu działania są nie tylko rosnące przychody ze sprzedaży, ale niemal 190-procentowy wzrost wyniku na sprzedaży i to mimo wysokiej konkurencji na rynku. To przede wszystkim efekt wzrostu procentowej marży brutto o 2,9 punktu procentowego – przekonuje Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM SA.

W strukturze przychodów TIM SA zmniejszył się – zgodnie z zamierzeniami spółki – udział pośredników (resellerów) na korzyść klientów z sektora instalatorów. Szczególną uwagę warto jednak zwrócić na strukturę asortymentową sprzedaży TIM-u. Chociaż była ona zbliżona do zanotowanej w I kw. 2018 r., to po raz pierwszy największy udział w obrotach miała grupa „aparatura i rozdzielnice” (31,1%).

– To skutek prowadzonych przez nas systematycznie działań na rzecz zwiększenia sprzedaży najbardziej rentownych grup produktów. W efekcie aparatura wraz z oświetleniem (10,9%) oraz osprzętem elektroinstalacyjnym (9,7%) odpowiadają już za ponad połowę przychodów ze sprzedaży TIM-u – zauważa Piotr Nosal, członek zarządu i dyrektor handlowy TIM SA.

Wynik netto Grupy Kapitałowej TIM wyniósł w I kw. 2019 r. niemal 3,9 mln zł wobec 2,4 mln zł rok wcześniej (+62,5% r/r). Skonsolidowana EBITDA była najwyższa w historii grupy – 11,9 mln zł, a więc o ponad 110% więcej niż w I kw. 2018 r.

– Głównym czynnikiem, który miał na to wpływ, był oczywiście dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży. Warto zauważyć, że towarzyszył mu wolniejszy niż przyrost przychodów wzrost kosztów operacyjnych (o 4,9% r/r), co wynikało między innymi z rosnącej efektywności wykorzystania możliwości operacyjnych Centrum Logistycznego w Siechnicach zarządzanego przez naszą spółkę zależną 3LP SA – podkreśla Piotr Tokarczuk, członek zarządu i dyrektor finansowy TIM SA.

Zobacz wideokomentarz członków Zarządu: https://youtu.be/kdM6A-n0TUE 

Prezentacja - w załączeniu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Electrolux zadomowi się w MLP Wrocław Biuro prasowe
2019-09-16 | 14:30

Electrolux zadomowi się w MLP Wrocław

Producent i dystrybutor urządzeń gospodarstwa domowego wynajął około 14,6 tys. m2 nowoczesnej powierzchni w parku logistycznym MLP Wrocław. Przekazanie gotowego obiektu firmie Electrolux
Giełda Tomasz Pietrzak awansował w MLP Group
2019-09-10 | 11:30

Tomasz Pietrzak awansował w MLP Group

Tomasz Pietrzak z początkiem września br. objął stanowisko Senior Leasing Managera. Z MLP Group związany jest od ponad dwóch lat i odpowiada za komercjalizację obiektów
Giełda Impel – konsekwentne poszukiwania wyższej marży na kontraktach
2019-09-06 | 10:00

Impel – konsekwentne poszukiwania wyższej marży na kontraktach

Impel, największa w kraju grupa firm świadczących usługi dla biznesu osiągnęła w pierwszym półroczu 2019 r. przychody ze sprzedaży na poziomie 1 073,5 mln zł i wypracowała

Kalendarium

Transport

LOT chce przejąć przewozy towarowe od przewoźników z Niemiec i Holandii. Lotniczy rynek cargo będzie rósł w tempie 5 proc. rocznie

– Polski rynek cargo ma obecnie udział rzędu 8–9 proc. w całym rynku europejskim, a w nadchodzących latach będzie rósł w średnim tempie powyżej 5 proc. rocznie – ocenia Michał Grochowski, dyrektor Biura Cargo w LOT. W tym roku widać na nim oznaki stagnacji spowodowanej sytuacją gospodarczą w Niemczech, ale w kolejnych transport cargo będą napędzać inwestycje zagraniczne i rosnący eksport. LOT liczy zwłaszcza na rynek w Indiach i udział w wartym ponad 13 mld dol. segmencie przewozów farmaceutycznych.

Firma

Pracodawcy muszą walczyć o młodych pracowników. Coraz częściej nie stawiają się oni na umówione rozmowy rekrutacyjne

Bywają sytuacje, kiedy na 10 umówionych spotkań z kandydatami nie przychodzi nikt i dla dzisiejszego pokolenia millenialsów jest to niestety typowe zachowanie – mówi Anna Panek, dyrektor HR w Vivus Finance. Jak podkreśla, to pokolenie – choć ma wśród pracodawców opinię roszczeniowych i wymagających – wnosi jednak do firmy wiele korzyści i jest bardzo efektywne w działaniu. Dlatego menadżerowie powinni się uelastycznić i dopasować do ich potrzeb, a firma może wypracować balans pomiędzy oczekiwaniami a tym, co może zaoferować, łącząc przedstawicieli różnych generacji przy wspólnych projektach.

Transport

80 proc. klientów deklaruje gotowość do zakupu auta online. Wciąż jednak decydująca jest wizyta w salonie sprzedaży

Branżę motoryzacyjną napędzają nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja, algorytmy, automatyzacja czy elektromobilność. Zakup samochodu wciąż jednak pozostaje domeną tradycyjnego kanału sprzedaży. To wizyta w salonie samochodowym najczęściej decyduje o wyborze danego modelu, wyposażenia, ale też o byciu wiernym danej marce. Chociaż od przyszłego roku sprzedaż aut będzie możliwa całkowicie online, a 80 proc. klientów już dziś deklaruje, że mogłoby przez internet kupić samochód, to salony dealerskie pozostaną kluczowe w procesie sprzedaży. Dlatego koncerny, poza inwestycjami w cyfryzację, muszą także stawiać na jakość obsługi klienta.

Sport

Co trzeci Polak w ogóle nie jest aktywny fizycznie. Statystyki wyglądają najgorzej wśród seniorów i dzieci

Co piąty Polak nie pamięta, kiedy ostatni raz spacerował dłużej niż 10 minut. Co trzeci nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej, a co drugi spędza ponad 5 godzin dziennie w pozycji siedzącej – pokazuje badanie MultiSport Index 2019. Statystyki wyglądają najgorzej wśród seniorów i dzieci – tylko co czwarte dziecko wypełnia zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia dotyczące minimalnej dawki ruchu dla swojego wieku. Przykład idzie z góry, bo raptem 8 proc. Polaków uprawia sport wspólnie z dzieckiem. Tymczasem aktywność fizyczna to jeden z najlepszych sposobów na pogłębianie rodzinnych relacji – wskazują eksperci.