Komunikaty PR

YOLO nad kreską. Czy to koniec ze stratą?

2019-06-07  |  15:05
Biuro prasowe

Przychody YOLO S.A. w pierwszym kwartale 2019 r. wyniosły 2,36 mln zł, co stanowiło wzrost o 43% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (IQ2018: 1,65 mln zł). Zysk z działalności operacyjnej spółki wzrósł o 172% i wyniósł 421 tys. zł, a spółka odnotowała pierwszy od czasu rozpoczęcia działalności w branży consumer finance zysk netto w wysokości 62 tys. zł. EBITDA po pierwszych trzech miesiącach br. osiągnęła poziom 568 tys. zł.

Roczny wynik spółki za 2018 rok (6,2 mln zł straty) mocno obciążyły odpisy aktualizacyjne portfela udzielonych pożyczek odnawialnych w wysokości 5,4 mln zł. Wtedy też Zarząd spółki zapewniał, że powinien to być ostatni okres, w którym odpisy tak mocno wpływają na wynik, a bieżący rok widzi zakończony zyskiem.

I pojawił się pierwszy sygnał świadczący o wejściu spółki w nowy rozdział działalności. Poprawa kondycji finansowej YOLO była kwestią czasu, zważywszy na fakt, że portfel pożyczek spółki rósł z kwartału na kwartał. Na koniec marca br. spółka posiadała portfel aktywnych pożyczek o wartości nominalnej ok. 23 mln zł.

„Na ten moment czekaliśmy ponad dwa lata. Stopniowo nabieramy masy i pojawiają się pierwsze tego pozytywne efekty.  Zysk jest symboliczny, ale to dopiero początek drogi do trwałych, satysfakcjonujących rentowności. Nasze ambicje są znacznie większe.” -  komentuje Krzysztof Piwoński, Prezes Zarządu YOLO S.A.

Osiągnięty przez spółkę zysk to głównie efekt coraz większej ilości udzielanych pożyczek (a co za tym idzie, osiągnięcie większych przychodów z tego tytułu) oraz przekształcenia większości pożyczek odnawialnych w pożyczki ratalne, które zagwarantowały wyższe przepływy pieniężne z działalności operacyjnej aż o 66 % (choć nadal są ujemne i na koniec IQ2019 wyniosły -1.4 mln zł).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Electrolux zadomowi się w MLP Wrocław Biuro prasowe
2019-09-16 | 14:30

Electrolux zadomowi się w MLP Wrocław

Producent i dystrybutor urządzeń gospodarstwa domowego wynajął około 14,6 tys. m2 nowoczesnej powierzchni w parku logistycznym MLP Wrocław. Przekazanie gotowego obiektu firmie Electrolux
Giełda Tomasz Pietrzak awansował w MLP Group
2019-09-10 | 11:30

Tomasz Pietrzak awansował w MLP Group

Tomasz Pietrzak z początkiem września br. objął stanowisko Senior Leasing Managera. Z MLP Group związany jest od ponad dwóch lat i odpowiada za komercjalizację obiektów
Giełda Impel – konsekwentne poszukiwania wyższej marży na kontraktach
2019-09-06 | 10:00

Impel – konsekwentne poszukiwania wyższej marży na kontraktach

Impel, największa w kraju grupa firm świadczących usługi dla biznesu osiągnęła w pierwszym półroczu 2019 r. przychody ze sprzedaży na poziomie 1 073,5 mln zł i wypracowała

Kalendarium

Transport

LOT chce przejąć przewozy towarowe od przewoźników z Niemiec i Holandii. Lotniczy rynek cargo będzie rósł w tempie 5 proc. rocznie

– Polski rynek cargo ma obecnie udział rzędu 8–9 proc. w całym rynku europejskim, a w nadchodzących latach będzie rósł w średnim tempie powyżej 5 proc. rocznie – ocenia Michał Grochowski, dyrektor Biura Cargo w LOT. W tym roku widać na nim oznaki stagnacji spowodowanej sytuacją gospodarczą w Niemczech, ale w kolejnych transport cargo będą napędzać inwestycje zagraniczne i rosnący eksport. LOT liczy zwłaszcza na rynek w Indiach i udział w wartym ponad 13 mld dol. segmencie przewozów farmaceutycznych.

Firma

Pracodawcy muszą walczyć o młodych pracowników. Coraz częściej nie stawiają się oni na umówione rozmowy rekrutacyjne

Bywają sytuacje, kiedy na 10 umówionych spotkań z kandydatami nie przychodzi nikt i dla dzisiejszego pokolenia millenialsów jest to niestety typowe zachowanie – mówi Anna Panek, dyrektor HR w Vivus Finance. Jak podkreśla, to pokolenie – choć ma wśród pracodawców opinię roszczeniowych i wymagających – wnosi jednak do firmy wiele korzyści i jest bardzo efektywne w działaniu. Dlatego menadżerowie powinni się uelastycznić i dopasować do ich potrzeb, a firma może wypracować balans pomiędzy oczekiwaniami a tym, co może zaoferować, łącząc przedstawicieli różnych generacji przy wspólnych projektach.

Transport

80 proc. klientów deklaruje gotowość do zakupu auta online. Wciąż jednak decydująca jest wizyta w salonie sprzedaży

Branżę motoryzacyjną napędzają nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja, algorytmy, automatyzacja czy elektromobilność. Zakup samochodu wciąż jednak pozostaje domeną tradycyjnego kanału sprzedaży. To wizyta w salonie samochodowym najczęściej decyduje o wyborze danego modelu, wyposażenia, ale też o byciu wiernym danej marce. Chociaż od przyszłego roku sprzedaż aut będzie możliwa całkowicie online, a 80 proc. klientów już dziś deklaruje, że mogłoby przez internet kupić samochód, to salony dealerskie pozostaną kluczowe w procesie sprzedaży. Dlatego koncerny, poza inwestycjami w cyfryzację, muszą także stawiać na jakość obsługi klienta.

Sport

Co trzeci Polak w ogóle nie jest aktywny fizycznie. Statystyki wyglądają najgorzej wśród seniorów i dzieci

Co piąty Polak nie pamięta, kiedy ostatni raz spacerował dłużej niż 10 minut. Co trzeci nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej, a co drugi spędza ponad 5 godzin dziennie w pozycji siedzącej – pokazuje badanie MultiSport Index 2019. Statystyki wyglądają najgorzej wśród seniorów i dzieci – tylko co czwarte dziecko wypełnia zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia dotyczące minimalnej dawki ruchu dla swojego wieku. Przykład idzie z góry, bo raptem 8 proc. Polaków uprawia sport wspólnie z dzieckiem. Tymczasem aktywność fizyczna to jeden z najlepszych sposobów na pogłębianie rodzinnych relacji – wskazują eksperci.