Komunikaty PR

Innowacyjność – kompetencje mają kluczowe znaczenie

2019-02-13  |  14:50

 

Przedsiębiorcy dostrzegają potencjał drzemiący w cyfrowej transformacji. 92% przedstawicieli europejskiego sektora MŚP, którzy wzięli udział w badaniu Ricoh wskazuje, że ta ma znaczący wpływ na ich branżę, ale tylko 41% z nich jest gotowa na zmiany, które przyniesie. 41% badanych przyznaje, że przegapiło szansę na rozwój, ponieważ byli niewystarczająco innowacyjni, a 33% próbowało wdrożyć nowe rozwiązania, ale bezskutecznie. Ogromne znaczenie w tym procesie mają kompetencje i postawa pracowników. Szczególnie, że zmiany zachodzące na rynku nie będą zwalniać tempa i coraz trudniej będzie za nimi nadążyć.

Jakie czynniki mają największe znaczenie dla zmian, których jesteśmy obecnie świadkami? Zdaniem badanych najważniejsze to: niepewność gospodarcza (25%), rosnąca automatyzacja (27%), zmiany prawne (27%), rosnące oczekiwania konsumentów (31%) i coraz większa konkurencja (31%).

Co ma kluczowe znaczenie dla rozwoju innowacyjności?

Nowoczesne technologie

Nowoczesne technologie to według badanych narzędzia, które pozwolą ich firmie działać w sposób bardziej innowacyjny, 46% przyznaje, że lepszy dostęp do technologii cyfrowych pomógłby im we wprowadzaniu innowacji. 59% uznaje dostęp do technologii klasy korporacyjnej (59%) i stworzenie innowacyjnego środowiska pracy (58%) za elementy, które wpłyną na poprawę ich pozycji względem konkurencji. Barierą powstrzymującą firmy od inwestycji w tym obszarze pozostają koszty. Wskazuje ją 50% badanych.

Zasoby ludzkie i kompetencje

Bardzo duże znacznie mają również umiejętności i postawa pracowników. 45% przedstawicieli firm z sektora MŚP chce zachęcać pracowników do dzielenia się pomysłami i większej kreatywności w działaniu. Wiąże się to z inicjowaniem innowacyjności wewnątrz organizacji i z odchodzeniem od tradycyjnego, sztywnego modelu zarządzania. W związku z tym, 41% badanych planuje wprowadzić dodatkowe nagrody za nieszablonowe podejście do wykonywanych obowiązków. 48% badanych chce rozwijać zespół ludzi o wyższym poziomie kompetencji cyfrowych i technologicznych. Co ważne, nie liczą się jedynie twarde kwalifikacje. 68% precyzuje, że te osoby muszą również charakteryzować się wysokimi umiejętnościami komunikacyjnymi.

O badaniu Ricoh

W badaniu Generation Innovate wzięło udział 3300 przedstawicieli kadry zarządzającej firmami z sektora MŚP z Austrii, Belgii, Luksemburga, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Węgier, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Portugalii, Rosji, Słowacji, RPA, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyfrowy rozwój biznesu z SAP Business One Biuro prasowe
2019-05-20 | 15:00

Cyfrowy rozwój biznesu z SAP Business One

W ubiegłym tygodniu, w Krakowie odbył się SAP Business One RoadShow. Wydarzenie zainaugurowało cykl spotkań z przedsiębiorcami, organizowanych przez SAP Polska, przy wsparciu firm
IT i technologie Ricoh przejmuje LAKE Solutions AG
2019-05-20 | 14:54

Ricoh przejmuje LAKE Solutions AG

Szwajcarski oddział Ricoh ogłosił przejęcie Lake Solutions AG – firmy świadczącej usługi IT z zakresu przechowywania danych, bezpieczeństwa oraz integracji z chmurą. Dzięki tej
IT i technologie InventionMed planuje współpracę z Croma Pharma Gmb
2019-05-20 | 01:00

InventionMed planuje współpracę z Croma Pharma Gmb

InventionMed - technologiczna spółka z branży medycznej zmierzająca na główny rynek GPW, rozpoczyna rozmowy dotyczące współpracy z globalnym koncernem Croma Pharma GmbH.

Kalendarium

Telekomunikacja

Ponad 80 proc. młodych firm jest zainteresowanych współpracą z korporacjami. To dla nich szansa na dostęp do nowych technologii i działań marketingowych

Wsparcie mentoringowe i pomoc w komercjalizacji nowych rozwiązań to główne potrzeby młodych przedsiębiorstw. Rozwój może umożliwić im współpraca z korporacjami i dużym biznesem, a – jak wynika z badań Fundacji StartUp Poland – ponad 80 proc. start-upów jest otwartych na takie rozwiązanie. Naprzeciw potrzebom w tym zakresie wychodzi zainicjowany przez UPC Polska program THINK BIG, który wspiera młode firmy rozwijające swój biznes w oparciu o nowe technologie. W tegorocznej, już szóstej edycji zostaną wyłonione najlepsze rozwiązania, które wspierają cyfrową transformację.

Ochrona środowiska

Europejska gospodarka traci na smogu setki miliardów euro rocznie. Innowacje w energetyce pomogłyby zaoszczędzić 180 mld w ciągu 7 lat

Smog – zgodnie z szacunkami Komisji Europejskiej – odpowiada za ok. 10 proc. przedwczesnych zgonów na świecie i kosztuje unijną gospodarkę nawet 475 mld euro rocznie. Wdrożenie innowacyjnych technologii w energetyce może przynieść nawet 183 mld euro oszczędności w ciągu nadchodzących 7 lat. Są wśród nich niskoemisyjne systemy grzewcze, tzw. generacja rozproszona, elektromobilność i niskoemisyjny transport czy wykorzystanie odpadów jako surowca do produkcji energii. – To na nich będzie się opierała ewolucja systemu energetycznego, która pozwoli nam zrealizować cele w obszarze jakości powietrza – podkreśla Marcin Lewenstein, dyrektor ds. innowacji w InnoEnergy.

Finanse

Polski rynek ubezpieczeń nadrabia zaległości wobec bardziej rozwiniętych krajów. Pomaga w tym proces łączenia się firm w duże grupy

Polska to rynek z dużym potencjałem, ale również z dużym niedoubezpieczeniem – ocenia Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes Gothaer TU S.A. Z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że pod względem wartości składki przypisanej brutto Polska plasuje się dopiero na 14. pozycji w Europie i wciąż ma do nadgonienia duży dystans względem Wielkiej Brytanii czy Niemiec. Rodzimy rynek ubezpieczeniowy jest też w fazie dynamicznych zmian, a wiodącymi trendami są wszechobecna cyfryzacja i konsolidacja. W trakcie tego procesu jest też TU Gothaer, które lada moment pojawi się na rynku pod nowym brandem – Wiener Towarzystwo Ubezpieczeń SA Vienna Insurance Group.

Finanse

80 proc. dużych firm angażuje się społecznie. Dla wielu staje się to ważnym elementem strategii

Duże firmy angażują się w działania społecznej odpowiedzialności biznesu. Robi to już 80 proc. z nich. CSR zwiększa zaufanie do przedsiębiorstwa – 83 proc. przedstawicieli pokolenia Y uznaje, że sukces firmy powinien wykraczać poza wyniki finansowe. Zdecydowana większość uważa, że największe firmy mają odpowiedni potencjał, by rozwiązywać problemy gospodarcze i społeczne. Przykładem takiego przedsiębiorstwa, jest Benefit Systems. Firma jako pierwsza spółka publiczna z regionu Europy Środkowo-Wschodniej otrzymała tytuł B Corporation przyznawany organizacjom, które w strategie działalności trwale wpisują zasady społecznej odpowiedzialności biznesu.