Komunikaty PR

CoderDojo – wiedzą, jak zafascynować dzieci programowaniem

2019-10-10  |  09:45
Biuro prasowe
Do pobrania CoderDojo ( 0.04 MB )

Tworzenie stron internetowych, projektowanie 3D, programowanie w kilku językach brzmi jak zadania dla profesjonalistów? Niekoniecznie! Wszystkiego uczą się nawet kilkuletnie dzieci podczas warsztatów kodowania organizowanych przez Fundację CoderDojo Polska. Teraz podopieczni fundacji mają okazję pokazać swoją pasję całemu światu – biorą udział w wielkim, europejskim święcie kodowania, które trwa do 20 października.

Wyjątkowa działalność Fundacji CoderDojo

Inicjatywa CoderDojo pochodzi z Irlandii, a w Polsce jest obecna już od sześciu lat. Fundacja CoderDojo, poprzez organizację bezpłatnych warsztatów kodowania, kształci dzieci, młodzież i dorosłych w dziedzinie programowania oraz kompetencji służących do kreatywnego wykorzystywania nowych technologii na co dzień. Całej społeczności zależy na tym, aby nauczyć młodych ludzi nieszablonowego myślenia i współpracy. CoderDojo odkrywa w najmłodszych dzieciach potencjał wspólnie z ich rodzicami, ponieważ, jak podkreśla Joanna Pawlak, prezes Fundacji – nikt nie zna swoich dzieci tak dobrze, jak ich rodzice.

– Warsztaty programowania to doskonała okazja dla dzieci, żeby pokazać rodzicom swoje pasje, a dla rodziców żeby spędzić czas ze swoimi pociechami i zobaczyć, co je interesuje. Dorośli mogą zachęcać też dzieci do realizacji ich pomysłów i wskazywać kierunek działań – dodaje Joanna Pawlak.

Uczą poprzez zabawę

Obecnie w Polsce działa 19 Dojo, czyli lokalnych grup programistycznych, a na każde z nich uczęszcza średnio 25 dzieci oraz 3 mentorów. To daje tygodniowo około 450 dzieci i 70 mentorów na zajęciach. W związku z tym, że programowanie cieszy się ogromną popularnością i chętnych na warsztaty nie brakuje, Fundacja CoderDojo cały czas poszukuje mentorów, którzy chcą dzielić się swoją wiedzą. Co ważnie – wcale nie muszą być to osoby wyspecjalizowane w programowaniu. 

Nasi mentorzy to osoby, które interesują się nowymi technologiami, programowaniem oraz chcą podzielić się swoją pasją z dziećmi. Pozytywne nastawienie to już połowa sukcesu! Mentorzy podkreślają, że nauka kodowania najmłodszych daje ogromną satysfakcję, uczy cierpliwości i pokazuje, że czasem nie ma nic piękniejszego niż ten błysk w oku, w momencie rozwiązania zadania. Dlatego warto dać sobie szansę na tworzenie czegoś wyjątkowego – dodaje Joanna Pawlak.

Europejski Tydzień Kodowania, czyli wielkie święto programistów 

Działalność Fundacji CoderDojo „od środka” można podpatrzeć na tegorocznym CodeWeek, który trwa do 20 października. Pomimo, że nazwa na to nie wskazuje – Tydzień Kodowania trwa 14 dni, które należą do miłośników programowania mających wspólny cel – promocję kodowania i rozwój umiejętności technologicznych. Co ciekawe, Polska jest jednym z liderów, jeśli chodzi o liczbę organizowanych wydarzeń – sama Fundacja jest inicjatorem prawie 50 z nich! Warto dodać, że w trakcie CodeWeeku jest w czym wybierać – interesujące zajęcia znajdą tu dla siebie zarówno pasjonaci Scratcha, Javy, jak i robotyki czy grafiki komputerowej. A dla najmłodszych zaplanowano coś naprawdę wyjątkowego…

SuperDojo

Raz w roku, właśnie podczas CodeWeek, wszyscy uczestnicy zajęć i mentorzy z całej Polski gromadzą się w jednym miejscu, aby wspólnie programować. Ich spotkanie – SuperDojo, to największe podsumowanie CodeWeeku w kraju, organizowane przez Fundację CoderDojo we współpracy z T-Mobile Polska. Aby tradycji stało się zadość, w tym roku  19 października ponad 350 osób spotka się w warszawskiej siedzibie operatora, żeby wspólnie kodować. 

- Jako firma technologiczna chcemy promować zamiłowanie do programowania i rozwijania swoich pasji w zakresie nowych technologii. Cieszymy się, że po raz kolejny będziemy gościć tak duże grono dzieci, rodziców i mentorów, a nasza siedziba stanie się swoistym centrum kodowania. SuperDojo pokazuje, jaki potencjał drzemie w tych młodych ludziach i to, że chcą oni ciągle zgłębiać ten temat – mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej w T-Mobile Polska. – Jednym z filarów naszej strategii odpowiedzialnego biznesu jest digital responsibility, dlatego z przyjemnością współpracujemy z CoderDojo, aby wspólnie edukować i promować ideę programowania wśród najmłodszych, bo to przecież oni w przyszłości będą tworzyć nasze technologie.

CodeWeek trwa do 20 października, więc jest jeszcze czas, żeby zostać częścią wielkiego europejskiego wydarzenia. Wszystkie aktywności dostępne są tutaj: https://codeweek.eu/, a więcej informacji o programowaniu dla najmłodszych można znaleźć na stronie Fundacji CoderDojo: https://coderdojo.org.pl/.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Społeczność Huawei rośnie! Marka zaprasza do wspólnego świętowania Biuro prasowe
2019-10-21 | 16:55

Społeczność Huawei rośnie! Marka zaprasza do wspólnego świętowania

Już 200 tysięcy osób dołączyło do Społeczności Huawei. Z tej okazji marka przygotowała konkurs fotograficzny dla zarejestrowanych fanów, w którym do wygrania jest
IT i technologie Nadchodzi społeczeństwo bezgotówkowe – jak będą wyglądać płatności przyszłości?
2019-10-21 | 16:40

Nadchodzi społeczeństwo bezgotówkowe – jak będą wyglądać płatności przyszłości?

Gotówka nadal rządzi, ale jej korona straciła już swój blask. Nowe technologie wypierają monety i banknoty na wszystkich rynkach: od Szwecji po Koreę Południową, od Afryki po
IT i technologie Nowi managerowie w Commvault
2019-10-21 | 15:30

Nowi managerowie w Commvault

Commvault, jeden z największych dostawców oprogramowania do zarządzania danymi w środowiskach lokalnych i chmurowych, mianował dwóch weteranów branży na nowe stanowiska

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Bezpłatne materiały wideo, audio, zdjęcia oraz artykuły

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Poczta Polska z tradycyjnego operatora pocztowego przestawia się na obsługę e-handlu. Za 5 lat usługi paczkowe i kurierskie mają stanowić dużą część jej przychodów

Polska to jeden z najszybciej rosnących rynków e-commerce, co pociąga za sobą równie dynamiczny wzrost rynku przesyłek. Według szacunków Poczty Polskiej w 2023 roku jego wartość wzrośnie prawie dwukrotnie do poziomu 12 mld zł, a operatorzy obsłużą już ok. 850 mln paczek. Spółka chce być beneficjentem tego wzrostu i z tradycyjnego operatora pocztowego przestawić się na obsługę e-commerce. Stąd zwiększone inwestycje, m.in. w rozwój sieci Odbiór w Punkcie, własną sieć samoobsługowych automatów paczkowych i budowę nowych hubów logistycznych.

Ochrona środowiska

PGE oddaje do użytku największą inwestycję przemysłową od 1989 roku. Nowe bloki Elektrowni Opole zaopatrzą w energię 4 mln polskich gospodarstw

To największa w Polsce inwestycja przemysłowa od 30 lat. Dla PGE Polskiej Grupy Energetycznej jest to zarazem ostatnia inwestycja w źródła oparte na węglu kamiennym. W Elektrowni Opole oddano właśnie do użytkowania drugi nowy blok na węgiel – oba mają łącznie 1 800 MW mocy, a koszt ich budowy wyniósł blisko 11,6 mld zł brutto. Bloki zostały wybudowane w nowoczesnej technologii, dzięki czemu będą emitować o 20–30 proc. mniej dwutlenku węgla niż bloki starszej generacji i zaopatrzą w energię elektryczną około 4 mln gospodarstw domowych w Polsce.

Edukacja

Średnio co trzeci pacjent czuje się traktowany przedmiotowo. Lekarze już na studiach powinni się uczyć prawidłowej komunikacji z pacjentem

Średnio co trzeci pacjent uważa, że jego zdanie ani sytuacja życiowa nie zostały w szpitalu wzięte pod uwagę w decyzjach odnośnie do leczenia. Polscy pacjenci czują się traktowani dość przedmiotowo, ale z drugiej strony i tak kontakty z lekarzami i personelem medycznym oceniają jako jeden z największych pozytywów polskiej służby zdrowia – wynika z badań przeprowadzonych przez Siemens Healthineers. Eksperci oceniają, że dobra komunikacja pomiędzy lekarzem a pacjentem warunkuje cały późniejszy proces leczenia, dlatego nacisk na kompetencje miękkie powinno się kłaść już na etapie kształcenia personelu medycznego.

Handel

Międzynarodowy koncern produkujący środki czystości i kosmetyki da drugie życie plastikowym odpadom wyrzucanym na plażach. Będą powstawać z nich butelki szamponu

Według Komisji Europejskiej tworzywa sztuczne stanowią dziś blisko 80 proc. odpadów w morzach i oceanach. Każdego roku trafia do nich ok. 8 mln ton plastiku, co odpowiada ciężarówce śmieci wrzucanych do morza co minutę – podaje Fundacja Ellen MacArthur. W działania na rzecz ochrony mórz i oceanów przed zalewem plastiku w coraz większym stopniu angażuje się także globalny biznes. Koncern Procter & Gamble wprowadza właśnie do polskich sklepów szampon Head & Shoulders w butelkach, które składają się w 20 proc. z przetworzonych odpadów zebranych z plaż. Przy sprzedaży równej 1 mld produktów rocznie każda wprowadzona przez koncern zmiana ma wpływ na otoczenie.