Komunikaty PR

Regeneracja sprzętu IT receptą na problem elektroodpadów?

2019-11-08  |  13:15
Biuro prasowe
Kontakt

Martyna Dziopak
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

Wartość rynku komputerów używanych w Polsce szacuje się na blisko 7 mld zł. To jednocześnie rynek z dużym potencjałem wzrostu, biorąc pod uwagę coraz szerszą dyskusję na temat konieczności wielokrotnego wykorzystywania dóbr, zgodnie z koncepcją Gospodarki Obiegu Zamkniętego (GOZ). Pomyślne prognozy biznesowe chce wykorzystać firma ZIKOM, która od lat regeneruje i dystrybuuje sprzęt IT, opierając swój biznes właśnie na idei GOZ. W tym celu Spółka realizuje kampanię crowdfundingową, z ofertą akcji o wartości niemal 2 mln zł. Finał zbiórki planowany jest na 18 listopada.

Konsumpcyjny styl życia i pogoń za nowinkami sprawiają, że każdego roku kupujemy coraz większe ilości sprzętu komputerowego. Jednym z efektów takich działań jest znaczne skrócenie cyklu życia elektroniki, co przekłada się na zwiększenie ilości elektroodpadów. Tymczasem produkcja jednego nowego komputera wymaga użycia niemal 1,8 t surowców, w tym m.in. 1500 l wody, 240 kg węgla oraz 22 kg chemikaliów[1]. Według ekonomistów, receptą na pogodzenie rosnącej konsumpcji z ograniczającymi się zasobami Ziemi jest koncepcja Gospodarki Obiegu Zamkniętego, zakładająca m.in. wielokrotne wykorzystywanie dóbr i ograniczanie produkcji odpadów. Model biznesowy wpisany w ideę GOZ realizuje od niemal 17 lat ZIKOM – spółka zajmująca się profesjonalną regeneracją i dystrybucją sprzętu IT. – Nasi specjaliści są w stanie nawet czterokrotnie przedłużyć cykl życia komputerów. Jednocześnie, po regeneracji są one dostępne za ułamek ceny. Jesteśmy dumni, że przy rosnącym problemie elektroodpadów, nasza firma dba nie tylko o jakość sprzętu, ale także o środowisko – mówi Bartosz Zięba, założyciel i prezes ZIKOM. Właściciele przedsiębiorstwa uważają, że to idealny moment na rozwój firmy i inwestycje, biorąc pod uwagę potencjał wzrostu rynku. – Zgodnie z naszymi szacunkami, wartość rynku komputerów używanych w Polsce to blisko 7 mld zł, a wziąwszy pod uwagę szerzącą się dyskusję na temat konieczności ograniczania elektroodpadów, rynek ten będzie sukcesywnie się rozwijać. Nasze doświadczenia pokazują, że dobry, biznesowy komputer po regeneracji może służyć przez długie lata, podobnie jak dobre, używane auto. I jest tego świadomych coraz więcej klientów, zarówno z segmentu B2B, jak i B2C – dodaje Bartosz Zięba.

W planach rozwój sieci sprzedaży i GPW

Aby pozyskać środki na inwestycje, Spółka postawiła na finansowanie społecznościowe i w drugiej połowie września wystartowała z kampanią crowdfundingową na portalu Beesfund . W jej ramach wyemitowała niemal 80 tys. akcji, każda w cenie 25 zł. ZIKOM chce poprzez finansowanie społecznościowe pozyskać niecałe 2 mln zł, co stanowi ok. 7,4 proc. akcji przedsiębiorstwa. – Zgromadzony kapitał chcemy przeznaczyć przede wszystkim na zwiększenie zapasów asortymentu oraz rozwój kanałów sprzedaży i działu produkcji. Nasze doświadczenie pokazuje, że tylko dzięki rozszerzeniu zapasów sprzętowych, przy wykorzystaniu obecnych kanałów sprzedaży, jesteśmy w stanie w niedalekiej perspektywie zwiększyć przychody firmy o blisko 40 proc. – mówi Bartosz Zięba. Na tę chwilę ZIKOM posiada 4 własne sklepy stacjonarne oraz sklep internetowy. W ostatnim czasie firma rozpoczęła też testy modelu sieci sprzedaży opartego na franczyzie, otwierając 3 dodatkowe placówki. – Według naszych szacunków jesteśmy w stanie obsłużyć na tę chwilę sieć ok. 70 sklepów. Pokazuje to jak duży mamy potencjał wzrostu. Do końca 2021 roku mamy w planach rozbudowę sieci sklepów detalicznych do 50 placówek, rozwijając jednocześnie sprzedaż internetową, która na tę chwilę stanowi ok. 10 proc. wszystkich transakcji – dodaje Bartosz Zięba. Firma liczy, że sukcesywny rozwój hybrydowego modelu sprzedaży pozwoli na rozbudowę oraz zróżnicowanie portfela klientów (obecnie 70 proc. sprzedaży realizowana jest w segmencie B2B). Do 2024 roku ZIKOM planuje także debiut giełdowy na parkiecie głównym. Kampania crowdfundingowa ma stanowić pierwszy etap przygotowań do wejścia na GPW.

Co zyskują nowi akcjonariusze

Na nowych akcjonariuszy ZIKOM czeka szereg benefitów zróżnicowanych w zależności od kwoty zakupionego pakietu. Zainteresowani, potencjalni współwłaściciele ZIKOMu mogą nabyć pakiety o wartości: 50, 250, 750, 5 tys., 10 tys., 20 tys., 50 tys. oraz 100 tys. zł. Wśród oferowanych korzyści znajdują się m.in. certyfikaty akcjonariusza i eko-inwestora, udział w Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy, gadżety firmowe czy kupony zniżkowe do wykorzystania w sklepie ZIKOM. Posiadacze większej liczby akcji (od 400 szt. wzwyż) otrzymają ponadto ekskluzywne, grawerowane pióro. Z kolei zakup pakietu o wartości 20, 50 czy 100 tys. zł wiąże się także z voucherami na weekendowy wyjazd do winnicy czy SPA oraz uroczystą kolacją z Zarządem podczas Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy. Pierwszy inwestor, który nabędzie pakiet akcji o wartości 100 tys. zł, zostanie ponadto Członkiem Rady Nadzorczej.

Kampania crowdfundingowa ZIKOM planowana jest do końca do 18 listopada. Więcej informacji na jej temat można znaleźć na: https://akcjazikom.pl/

 

O firmie

Grupa Zikom sp z o.o. działa na rynku od 2003 roku i jest jednym z największych dystrybutorów poleasingowego sprzętu komputerowego na terenie Polski. Pod marką Zikom Computer Outlet działa 7 oddziałów sprzedaży stacjonarnej oraz sklep online. Do dyspozycji klientów jest również możliwość skorzystania z oferty leasingowej. Przez 16 lat działalności na rynku, firma z jednoosobowej działalności rozrosła się do spółki zatrudniającej kilkunastu pracowników, obsługujących setki klientów miesięcznie. Przedsiębiorstwo posiada status Microsoft Registered Refubrisher. Oznacza to, że proces odnawiania komputerów spełnia wymagania jednej z największych firm branży IT na świecie, dzięki czemu produkty oferowane przez ZIKOM są objęte roczną gwarancją. W ofercie sklepu można znaleźć produkty czołowych producentów komputerów, takich jak: Dell, Lenovo, HP, Acer, Fujitsu.

Niniejsza informacja prasowa została przygotowana wyłącznie w celach informacyjnych, jako zestawienie aktualnych informacji na temat Grupy ZIKOM oraz rynku, a zwarte w niej informacje służą wyłącznie do użytku potencjalnego nabywcy w celu rozważenia decyzji w sprawie nabycia akcji spółki ZIKOM.

 

 

 

 


[1] https://akcjazikom.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2019-11-11 | 01:00

Jesienna promocja cash-back na drukarki etykiet Brother

Brother uruchamia jesienną promocję cash-back „Etykietuj z Brother”. Pierwszych 500 klientów, którzy od 1 listopada 2019 r. do końca roku zakupi wybrane drukarki etykiet Brother, a następnie zgłosi  zakupione
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2019-11-08 | 15:22

Co ma największy wpływ na przyszłość firmy?

Duża część zarządzających europejskimi przedsiębiorstwami (51%) uznaje, że czynniki zewnętrzne mają większy wpływ na sukces firmy, niż ich własne decyzje czy działania. Znaczący odsetek badanych uważa, że ten trend będzie
IT i technologie Codec Polska oraz ITP S.A., wdrożenie rozwiązania do controllingu.
2019-11-08 | 11:00

Codec Polska oraz ITP S.A., wdrożenie rozwiązania do controllingu.

Codec Polska oraz ITP S.A. rozpoczynają wdrożenie rozwiązania do analiz zarządczych, controllingu i budżetowania. ITP SA specjalizuje się w selekcji najlepszych technologii i światowych

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Bezpłatne materiały wideo, audio, zdjęcia oraz artykuły

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Patronaty Newserii

Gala Złote Spinacze 2019

Ochrona środowiska

Przemysł chemiczny walczy ze zmianami klimatycznymi. Przyszłość to m.in. innowacyjne wykorzystanie dwutlenku węgla czy chemiczny recykling

Branża chemiczna może pomóc w walce z negatywnymi zmianami klimatycznymi. Inwestuje w rozwiązania, które pozwalają ograniczyć emisję dwutlenku węgla w procesie produkcji czy zanieczyszczenie plastikiem. Przykładem jest opracowany przez BASF biodegradowalny i kompostowalny materiał do produkcji folii rolniczej, wyprodukowany w 85 proc. z naturalnych surowców, który może być też wykorzystana do produkcji worków na śmieci, czy specjalna odmiana nasion soi, która pozwala uzyskiwać wyższe plony. Koncern zatrudnia na całym świecie ponad 11 tys. inżynierów i naukowców w działach badań i rozwoju. Tylko w ubiegłym roku firma zgłosiła ponad 900 patentów.

Media i PR

Hostessing w Polsce pełen nadużyć ze strony klientów i pracodawców. Pierwszy raport dotyczący tej branży wskazuje patologie rynku

Relatywnie dobre zarobki w stosunku do czasu pracy i duża elastyczność, a z drugiej strony – niestabilne umowy, przypadki molestowania seksualnego, upokarzanie i wykorzystywanie – to realia pracy hostess, zatrudnianych na eventach do promocji marek i produktów. Takie usługi świadczy w Polsce około 100 agencji, a zawód hostessy jest silnie sfeminizowany: na 50 kobiet, w większości przed 30. rokiem życia, przypada średnio tylko 1 mężczyzna. Na problemy tego rynku zwraca uwagę pierwszy w Polsce raport dotyczący branży hostessingu.

Konsument

E-mail marketing coraz precyzyjniej dociera z reklamą do konsumentów. Wykorzystanie sztucznej inteligencji zwiększa jego efektywność o 100 proc.

E-mail marketing to jeden z najtańszych sposobów dotarcia z reklamą do odbiorców. Nie wymaga specjalnych narzędzi, przygotowań ani dużego budżetu, dzięki czemu jest opłacalny zarówno dla dużych, jak i małych firm. Ta forma przekazu staje się coraz bardziej precyzyjna. W mailingu wykorzystywane są nowe technologie, jak uczenie maszynowe czy sztuczna inteligencja, dzięki czemu efektywność kampanii może być większa o blisko 100 proc. Dynamiczny rozwój odnotowują również kampanie kierowane do użytkowników tabletów i smartfonów.

Problemy społeczne

Pornografię codziennie oglądają dziesiątki tysięcy dzieci. Problemem jest brak zabezpieczeń i zbyt mała świadomość rodziców

Niemal 20 proc. nastolatków w wieku 11–18 lat co najmniej raz w tygodniu ma kontakt z pornografią. Kilkadziesiąt tysięcy dzieci ogląda ją codziennie. Ponad 80 proc. tych treści zawiera elementy przemocy fizycznej. Tymczasem pornografia oglądana w tak młodym wieku buduje nieprawdziwy obraz ludzkiej seksualności, negatywnie wpływa na zdolność do budowania związków – podkreśla Stowarzyszenie Twoja Sprawa inicjator kampanii społecznej "Pornografia uzależnia dzieci". Choć dorośli widzą potrzebę skuteczniejszej ochrony dzieci przed tymi treściami, nie zawsze wiedzą jak to zrobić.