Komunikaty PR

Solidny wzrost dochodów Lenovo. Producent światowym liderem wśród producentów PC

2018-11-08  |  18:00
Biuro prasowe
Do pobrania Info pras ( 0.33 MB )

Szybszy wzrost dochodów i rozwój innowacyjności oraz wyniki finansowe potwierdzają słuszność obranej strategii inteligentnej transformacji zapewniającej rentowność

  • Przychody za II kwartał wzrosły o 14% do poziomu 13,4 mld USD — był to największy kwartalny wzrost przychodów w ciągu niemal czterech lat, a także trzeci z rzędu dwucyfrowy wzrost kwartalny r/r.
  • Zysk przed opodatkowaniem w II kwartale wyniósł 213 mln USD, co oznacza wzrost o 89% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o ponad 503% (+178 mln USD) r/r, przy czym wzrost zysków odnotowały wszystkie działy firmy.
  • Wszystkie działy mogą się pochwalić znacznymi osiągnięciami:
    • Dział PC and Smart Devices przekroczył próg przychodów w wysokości 10 mld USD i powrócił jako niekwestionowany światowy lider na 1. miejsce wśród producentów komputerów PC, z udziałem w rynku na poziomie 23,7%*.
    • Dział Mobile Business Group osiągnął na całym świecie próg rentowności operacyjnej Motoroli
    • Data Center Group rozwija się najszybciej spośród trzech największych dostawców serwerów x86**

 

HONGKONG, 8 listopada 2018 r. Grupa Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) poinformowała dzisiaj o swoich wynikach za drugi kwartał roku finansowego zakończony 30 września 2018 r. Już trzeci kwartał z rzędu Lenovo osiąga solidny, dwucyfrowy wzrost obrotów w ujęciu rok do roku. Przychody grupy sięgnęły 13,4 mld USD, co oznacza wzrost o 14% w ujęciu rok do roku (18% r/r bez uwzględnienia wpływu kursów walut) i najwyższy poziom przychodów kwartalnych w ciągu niemal czterech lat. Firma poinformowała też o osiągnięciu już drugi kwartał z rzędu solidnych zysków przed opodatkowaniem w wysokości 213 mln USD, czyli sześć razy więcej niż w poprzednim roku (+178 mln USD), na co wpłynęły wyższe zyski wszystkich działów. 

W drugim kwartale roku finansowego zysk przypadający na akcjonariuszy Lenovo wzrósł do 168 mln USD, o 91 mln USD w porównaniu z ubiegłym kwartałem i o 29 mln USD w ujęciu rok do roku. Podstawowy zysk na akcję w drugim kwartale roku finansowego wyniósł 1,41 centa USA, czyli 11,06 centa hongkońskiego. Rada Dyrektorów Lenovo ustaliła zaliczkę na poczet dywidendy w wysokości 6,0 centów hongkońskich za akcję.

„Ogłoszone dziś wyniki świadczą o tym, że strategia inteligentnej transformacji Lenovo nieustannie sprzyja zwiększaniu zarówno przychodów, jak i rentowności firmy.  Liczby nie odzwierciedlają jednak całego potencjału naszej firmy. Jestem dumny z realizacji naszej strategii przekształceń oraz osiągania rentowności.  Bez wątpienia jest to dla Lenovo okres solidnego, trwałego wzrostu i jestem przekonany, że nasza jasna misja, strategia oraz zdolności do jej realizacji będą przynosić jeszcze lepsze wyniki w kolejnych kwartałach” — powiedział Yang Yuanqing, prezes i CEO Lenovo.

 

Omówienie wyników grup

W II kwartale roku finansowego 2018/2019 firma Lenovo kontynuowała nową fazę rozwoju zgodnie ze strategią inteligentnej transformacji, zawdzięczając to finansowej dyscyplinie, efektywności operacyjnej, a także coraz dłuższej liście innowacji technologicznych we wszystkich działach. Zdecydowane działania z poprzednich kwartałów związane z restrukturyzacją działów i nowymi możliwościami zwiększania efektywności zaczynają już wywierać istotny, korzystny wpływ na wyniki. W omawianym kwartale kluczowe działy Lenovo wykazały znaczący wzrost oraz mocną pozycję na rynku:

 

Intelligent Devices Group wykorzystuje synergię wspólnych platform i zasobów, dzięki czemu osiągnęła solidny wzrost przychodów o 10% w ujęciu rok do roku, na poziomie 11,84 mld USD. 

  • W omawianym kwartale dział PC and Smart Devices (PCSD) w strukturze IDG uzyskał przychody w wysokości 10,2 mld USD, co oznacza wzrost o 18% r/r. Tym samym dział ten po raz pierwszy przekroczył próg przychodów w wysokości 10 mld USD. Lenovo jest obecnie nie tylko niekwestionowanym liderem światowym pod względem sprzedaży PC z rekordowym udziałem w rynku 23,7%, ale też nadal osiąga najwyższą w branży, 5-procentową rentowność.  W omawianym kwartale odnotowano dalszy, solidny, dwucyfrowy wzrost wysokorozwojowych segmentów, takich jak sprzęt dla graczy Legion, stacje robocze ThinkStation oraz smukłe i lekkie urządzenia Yoga, ThinkPad oraz IdeaPad, co stanowi dobrą podstawę do zwiększania wolumenu, przychodów i zysków w przyszłości. Dział kontynuuje pomyślną realizację wizji inteligentnej transformacji, wprowadzając na rynek innowacyjne produkty Smart IoT (Lenovo Smart Home Essentials), po wprowadzonym na rynek kilka miesięcy wcześniej ekranie Lenovo Smart Display.
  • Dział Mobile Business Group (MBG) w strukturach IDG również odnotował dalszą znaczną poprawę wyników w II kwartale. Sukces ten zawdzięcza strategii osiągania rentowności, w ramach której dział koncentruje się na zmniejszaniu wydatków, upraszczaniu oferty produktów oraz najbardziej dochodowych rynkach. W omawianym kwartale dział osiągnął istotny kamień milowy — globalny próg rentowności operacyjnej Motoroli — redukując wydatki operacyjne o 175 mln USD w porównaniu z II kwartałem w zeszłym roku. Warto szczególnie zwrócić uwagę na gwałtowny wzrost dostaw w Ameryce Północnej w ciągu tego kwartału — o 53,4% w porównaniu z II kwartałem w zeszłym roku. Dział uzyskał także wyższe marże. W regionie Ameryki Łacińskiej Lenovo plasuje się na 2. miejscu i w omawianym kwartale dział uzyskiwał nadal coraz większe przychody. Przychody, a także wolumen i rentowność znacznie wzrosły także w Chinach (odpowiednio o 84,6%, 279,4% i 25,2%).

 

Dział Data Center Group (DCG) Lenovo już piąty kwartał z rzędu osiąga coraz większe zyski (dochód przed opodatkowaniem wzrósł o 9,5% r/r) wraz z 58-procentowym wzrostem przychodów r/r do poziomu 1,5 mld USD. Innowacyjność Lenovo nie ogranicza się do rozwiązań wprowadzanych na rynek, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań hiperskalowych i infrastruktury definiowanej programowo (SDI), ale obejmuje też sposób wprowadzania tych technologii na rynek.  Strategiczna współpraca z kluczowymi partnerami, np. zapowiedziane we wrześniu partnerstwo z NetApp, znacznie zwiększyły rynkowy zasięg Lenovo w segmencie pamięci masowej i zarządzania danymi. W segmencie rozwiązań hiperskalowych firma kontynuowała trzycyfrowy wzrost w ujęciu rok do roku, a przychody w segmencie SDI zwiększyły się o 150% — tym samym dział już siódmy kwartał z rzędu może się pochwalić wzrostem przekraczającym 100%. Dynamice rozwoju działu sprzyjał trzycyfrowy wzrost przychodów w Ameryce Północnej oraz dwucyfrowy w regionie Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu, w Chinach oraz w regionie Azji i Pacyfiku. We wszystkich regionach poprawiła się też rentowność.

 

* IDC CY2018 Q3 Worldwide Quarterly Personal Computing Device Tracker

** IDC CY2018 Q2 X86 Server Final Historical

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Aruba ogłasza wejście na rynek chiński i uzyskanie licencji na sprzedaż domen .c Biuro prasowe
2018-11-20 | 17:00

Aruba ogłasza wejście na rynek chiński i uzyskanie licencji na sprzedaż domen .c

Chiny, liczące prawie 1,4 miliarda ludzi i prawie 80 milionów firm, są jednym z najbardziej obiecujących rynków cyfrowych na świecie. Szybko rozwijająca się gospodarka cyfrowa
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2018-11-20 | 13:22

Ricoh przejmuje ColorGATE

  Ricoh ogłosiło przejęcie niemieckiego producenta oprogramowania ColorGATE Digital Output Solutions GmbH. Firma ColorGATE powstała w 1997 roku w Hanowerze i od 20 lat tworzy profesjonalne oprogramowanie wykorzystywane w druku
IT i technologie Ponad 2,58 mln nazw w domenie .pl. Pierwszy wzrost od ponad 2 lat.
2018-11-20 | 11:40

Ponad 2,58 mln nazw w domenie .pl. Pierwszy wzrost od ponad 2 lat.

Jak co kwartał, Dział Domen w NASK opublikował najnowszy raport kwartalny na temat rynku domeny .pl Na koniec września 2018 roku w rejestrze utrzymywanych było 2 585 609 aktywnych w DNS

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Finanse

Cyfryzacja nowym motorem polskiej gospodarki. Do 2025 roku może przynieść dodatkowe 275 mld zł

Dotychczasowe motory wzrostu Polski, takie jak podaż taniej i wykwalifikowanej siły roboczej czy napływ środków z Unii Europejskiej, zaczynają słabnąć. Jest jednak szansa, że nową siłą napędową gospodarki stanie się cyfryzacja, która do 2025 roku może przynieść 275 mld zł dodatkowego PKB – wynika z najnowszego raportu firmy doradczej McKinsey & Company. Eksperci podkreślają, że umożliwiłoby to zwiększenie globalnej konkurencyjności Polski. Z analiz firmy McKinsey wynika, że tempo rozwoju cyfrowej gospodarki w Polsce już i tak znacznie przyspieszyło. W latach 2012-2016 rosła ona o 7 proc, rocznie, co było dwukrotnie wyższym wynikiem niż w największych krajach UE.

Firma

Nowe technologie w zakupach pomagają firmom ciąć koszty nawet do 15 proc. Sztuczna inteligencja sama wybierze najlepszego dostawcę, a system zaksięguje fakturę

Usprawnienie procesów zakupowych może przynieść firmie oszczędności sięgające nawet 15 proc. kosztów. Optymalizacja tego obszaru jest szczególnie istotna teraz, kiedy wiele firm boryka się z presją płacową i musi szukać oszczędności w innych obszarach. Z drugiej strony dla wielu firm pozyskanie dobrych fachowców od zakupów stanowi nie lada problem. Dlatego w obszar zakupów wkracza sztuczna inteligencja, która nie tylko usprawnia proces zakupowy i pozwala firmie ciąć koszty, lecz także ułatwia pracę ludzi, którzy mogą skupić się na bardziej strategicznych zadaniach.

Patronat Newserii

Rolnictwo

Minister rolnictwa: Rośnie eksport polskiej żywności do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Zapotrzebowanie jest na mięso halal, produkty mleczne czy słodycze

Rośnie eksport rolno-spożywczy do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. To drugi po Arabii Saudyjskiej największy partner gospodarczy i handlowy Polski w tym regionie. Tylko w 2017 roku eksport na rynek ZEA osiągnął wartość 85 mln euro i wzrósł o 11 proc. w ciągu roku. Potencjał jest jednak znacznie większy. Hitem eksportowym mają szanse stać się mięso halal, produkty mleczne, słodycze czy przetwory owocowe. Polscy przedsiębiorcy mogą liczyć na pomoc rządu, jednak dużo zależy od nich samych – podkreśla Jan Krzysztof Ardanowski, minister rolnictwa.

Handel

Polacy konsumują coraz więcej wino. Na rynek trafiają jednak podróbki i konieczna jest weryfikacja ich autentyczności

Wino cieszy się rosnącą popularnością. Polscy konsumenci przykładają coraz większą wagę do jego walorów i jakości. Na rynku zdarzają się jednak producenci, którzy wypuszczają podrabiane wina gronowe z dodatkiem wody, cukrów, mieszane z alkoholem czy z dodatkiem ekstraktów z owoców. Do tej pory autentyczność i jakość trunku można było skontrolować wyłącznie w zagranicznych laboratoriach. Od czerwca taką możliwość zapewnia też łódzkie Laboratorium Autentykacji Produktów. Mogą z niej skorzystać nie tylko producenci i importerzy, którzy chcą mieć gwarancję jakości, ale również m.in. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.