Komunikaty PR

Solidny wzrost dochodów Lenovo. Producent światowym liderem wśród producentów PC

2018-11-08  |  18:00
Biuro prasowe
Do pobrania Info pras ( 0.33 MB )

Szybszy wzrost dochodów i rozwój innowacyjności oraz wyniki finansowe potwierdzają słuszność obranej strategii inteligentnej transformacji zapewniającej rentowność

  • Przychody za II kwartał wzrosły o 14% do poziomu 13,4 mld USD — był to największy kwartalny wzrost przychodów w ciągu niemal czterech lat, a także trzeci z rzędu dwucyfrowy wzrost kwartalny r/r.
  • Zysk przed opodatkowaniem w II kwartale wyniósł 213 mln USD, co oznacza wzrost o 89% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o ponad 503% (+178 mln USD) r/r, przy czym wzrost zysków odnotowały wszystkie działy firmy.
  • Wszystkie działy mogą się pochwalić znacznymi osiągnięciami:
    • Dział PC and Smart Devices przekroczył próg przychodów w wysokości 10 mld USD i powrócił jako niekwestionowany światowy lider na 1. miejsce wśród producentów komputerów PC, z udziałem w rynku na poziomie 23,7%*.
    • Dział Mobile Business Group osiągnął na całym świecie próg rentowności operacyjnej Motoroli
    • Data Center Group rozwija się najszybciej spośród trzech największych dostawców serwerów x86**

 

HONGKONG, 8 listopada 2018 r. Grupa Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) poinformowała dzisiaj o swoich wynikach za drugi kwartał roku finansowego zakończony 30 września 2018 r. Już trzeci kwartał z rzędu Lenovo osiąga solidny, dwucyfrowy wzrost obrotów w ujęciu rok do roku. Przychody grupy sięgnęły 13,4 mld USD, co oznacza wzrost o 14% w ujęciu rok do roku (18% r/r bez uwzględnienia wpływu kursów walut) i najwyższy poziom przychodów kwartalnych w ciągu niemal czterech lat. Firma poinformowała też o osiągnięciu już drugi kwartał z rzędu solidnych zysków przed opodatkowaniem w wysokości 213 mln USD, czyli sześć razy więcej niż w poprzednim roku (+178 mln USD), na co wpłynęły wyższe zyski wszystkich działów. 

W drugim kwartale roku finansowego zysk przypadający na akcjonariuszy Lenovo wzrósł do 168 mln USD, o 91 mln USD w porównaniu z ubiegłym kwartałem i o 29 mln USD w ujęciu rok do roku. Podstawowy zysk na akcję w drugim kwartale roku finansowego wyniósł 1,41 centa USA, czyli 11,06 centa hongkońskiego. Rada Dyrektorów Lenovo ustaliła zaliczkę na poczet dywidendy w wysokości 6,0 centów hongkońskich za akcję.

„Ogłoszone dziś wyniki świadczą o tym, że strategia inteligentnej transformacji Lenovo nieustannie sprzyja zwiększaniu zarówno przychodów, jak i rentowności firmy.  Liczby nie odzwierciedlają jednak całego potencjału naszej firmy. Jestem dumny z realizacji naszej strategii przekształceń oraz osiągania rentowności.  Bez wątpienia jest to dla Lenovo okres solidnego, trwałego wzrostu i jestem przekonany, że nasza jasna misja, strategia oraz zdolności do jej realizacji będą przynosić jeszcze lepsze wyniki w kolejnych kwartałach” — powiedział Yang Yuanqing, prezes i CEO Lenovo.

 

Omówienie wyników grup

W II kwartale roku finansowego 2018/2019 firma Lenovo kontynuowała nową fazę rozwoju zgodnie ze strategią inteligentnej transformacji, zawdzięczając to finansowej dyscyplinie, efektywności operacyjnej, a także coraz dłuższej liście innowacji technologicznych we wszystkich działach. Zdecydowane działania z poprzednich kwartałów związane z restrukturyzacją działów i nowymi możliwościami zwiększania efektywności zaczynają już wywierać istotny, korzystny wpływ na wyniki. W omawianym kwartale kluczowe działy Lenovo wykazały znaczący wzrost oraz mocną pozycję na rynku:

 

Intelligent Devices Group wykorzystuje synergię wspólnych platform i zasobów, dzięki czemu osiągnęła solidny wzrost przychodów o 10% w ujęciu rok do roku, na poziomie 11,84 mld USD. 

  • W omawianym kwartale dział PC and Smart Devices (PCSD) w strukturze IDG uzyskał przychody w wysokości 10,2 mld USD, co oznacza wzrost o 18% r/r. Tym samym dział ten po raz pierwszy przekroczył próg przychodów w wysokości 10 mld USD. Lenovo jest obecnie nie tylko niekwestionowanym liderem światowym pod względem sprzedaży PC z rekordowym udziałem w rynku 23,7%, ale też nadal osiąga najwyższą w branży, 5-procentową rentowność.  W omawianym kwartale odnotowano dalszy, solidny, dwucyfrowy wzrost wysokorozwojowych segmentów, takich jak sprzęt dla graczy Legion, stacje robocze ThinkStation oraz smukłe i lekkie urządzenia Yoga, ThinkPad oraz IdeaPad, co stanowi dobrą podstawę do zwiększania wolumenu, przychodów i zysków w przyszłości. Dział kontynuuje pomyślną realizację wizji inteligentnej transformacji, wprowadzając na rynek innowacyjne produkty Smart IoT (Lenovo Smart Home Essentials), po wprowadzonym na rynek kilka miesięcy wcześniej ekranie Lenovo Smart Display.
  • Dział Mobile Business Group (MBG) w strukturach IDG również odnotował dalszą znaczną poprawę wyników w II kwartale. Sukces ten zawdzięcza strategii osiągania rentowności, w ramach której dział koncentruje się na zmniejszaniu wydatków, upraszczaniu oferty produktów oraz najbardziej dochodowych rynkach. W omawianym kwartale dział osiągnął istotny kamień milowy — globalny próg rentowności operacyjnej Motoroli — redukując wydatki operacyjne o 175 mln USD w porównaniu z II kwartałem w zeszłym roku. Warto szczególnie zwrócić uwagę na gwałtowny wzrost dostaw w Ameryce Północnej w ciągu tego kwartału — o 53,4% w porównaniu z II kwartałem w zeszłym roku. Dział uzyskał także wyższe marże. W regionie Ameryki Łacińskiej Lenovo plasuje się na 2. miejscu i w omawianym kwartale dział uzyskiwał nadal coraz większe przychody. Przychody, a także wolumen i rentowność znacznie wzrosły także w Chinach (odpowiednio o 84,6%, 279,4% i 25,2%).

 

Dział Data Center Group (DCG) Lenovo już piąty kwartał z rzędu osiąga coraz większe zyski (dochód przed opodatkowaniem wzrósł o 9,5% r/r) wraz z 58-procentowym wzrostem przychodów r/r do poziomu 1,5 mld USD. Innowacyjność Lenovo nie ogranicza się do rozwiązań wprowadzanych na rynek, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań hiperskalowych i infrastruktury definiowanej programowo (SDI), ale obejmuje też sposób wprowadzania tych technologii na rynek.  Strategiczna współpraca z kluczowymi partnerami, np. zapowiedziane we wrześniu partnerstwo z NetApp, znacznie zwiększyły rynkowy zasięg Lenovo w segmencie pamięci masowej i zarządzania danymi. W segmencie rozwiązań hiperskalowych firma kontynuowała trzycyfrowy wzrost w ujęciu rok do roku, a przychody w segmencie SDI zwiększyły się o 150% — tym samym dział już siódmy kwartał z rzędu może się pochwalić wzrostem przekraczającym 100%. Dynamice rozwoju działu sprzyjał trzycyfrowy wzrost przychodów w Ameryce Północnej oraz dwucyfrowy w regionie Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu, w Chinach oraz w regionie Azji i Pacyfiku. We wszystkich regionach poprawiła się też rentowność.

 

* IDC CY2018 Q3 Worldwide Quarterly Personal Computing Device Tracker

** IDC CY2018 Q2 X86 Server Final Historical

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie LPP we współpracy z Checkpoint Systems wprowadza technologię RFID do swojej mark Biuro prasowe
2019-01-16 | 15:15

LPP we współpracy z Checkpoint Systems wprowadza technologię RFID do swojej mark

Firma Checkpoint Systems rozszerza swoją współpracę z polską grupą odzieżową LPP poprzez wprowadzenie na szeroką skalę systemu identyfikacji radiowej (RFID), który
IT i technologie Dla większości firm DevOps to wciąż czarna magia
2019-01-16 | 11:50

Dla większości firm DevOps to wciąż czarna magia

Aż 81 proc. menadżerów IT na świecie uważa, że wytwarzanie oprogramowania metodyką DevOps w sposób znaczący ogranicza czas potrzebny na stworzenie systemu IT lub aplikacji, a
IT i technologie ArchiDoc: Polski rynek BPO rośnie w dwucyfrowym tempie
2019-01-16 | 01:00

ArchiDoc: Polski rynek BPO rośnie w dwucyfrowym tempie

Mocny nacisk na cyfryzację, automatyzację procesów oraz złożona sytuacja na rynku pracy – to główne czynniki wpływające na dynamiczny rozwój usług Business

CES 2019

Ochrona środowiska

Prawie 60 proc. domów jednorodzinnych w Polsce jest w złym stanie technicznym. To wpływa na zdrowie mieszkańców

58 proc. budynków w Polsce ma powyżej 40 lat, jest w złym stanie technicznym i negatywnie wpływa zarówno na zdrowie mieszkańców, jak i jakość powietrza – wynika z ostatniego „Barometru zdrowych domów”. Eksperci podkreślają, że niezbędne są preferencyjne narzędzia finansowe i programy wsparcia, bo Polacy najczęściej nie dysponują odpowiednim kapitałem, który mogliby przeznaczyć na termomodernizację. Jednym z takich narzędzi, które ma przyczynić się do ograniczenia niskiej emisji i smogu w Polsce, ma być wprowadzona w tym roku ulga termomodernizacyjna, dzięki której będzie można odliczyć od podatku wydatki poniesione na docieplenie domu jednorodzinnego do 53 tys. zł. 

Prawo

Inwestowanie w badania i rozwój w Polsce coraz bardziej opłacalne. Dzięki nowej uldze podatkowej firmy sporo zaoszczędzą

Dzięki nowej uldze podatkowej, tzw. innovation box, inwestowanie w badania i rozwój jest w Polsce coraz bardziej opłacalne. W połączeniu z już obowiązującą ulgą na B+R ma ona zachęcić firmy do zwiększania nakładów na działalność badawczo-rozwojową. Zwłaszcza że zaproponowana przez rząd preferencyjna 5-proc. stawka podatku jest jedną z najniższych w Europie, a ustawodawca zadbał o szeroki katalog kwalifikowanych praw własności intelektualnej. Polska wprowadziła takie rozwiązanie w swoim systemie podatkowym jako czternasty kraj w Europie. 

Transport

Wymiana gospodarcza Polski z Iranem ma duży potencjał. Zagrożeniem są sankcje i trudności z dystrybucją towaru

Rośnie wymiana handlowa Polski z Iranem. Tylko w 2017 roku Polska wyeksportowała do tego kraju towary za ponad 121 mln euro, a wartość importu sięgnęła 83 mln euro. W ciągu kilku lat wymiana handlowa wzrosła kilkukrotnie, ale jej potencjał jest znacznie większy. Chociaż sankcje nałożone na Iran utrudniają handel, mniejsze firmy coraz chętniej wchodzą na tamtejszy rynek. Wyzwaniem jest dla nich zorganizowanie dostaw na tamtejszy rynek. Na tym wykłada się wiele firm.

Media i PR

Ubiegły rok pod znakiem kryzysów wizerunkowych. Nie ominęły instytucji państwowych i mediów

Z kryzysami wizerunkowymi mierzą się już nie tylko marki, lecz również media, także społecznościowe, instytucje państwowe, a nawet organizacje pożytku publicznego. Bohaterem jednej z najgłośniejszych afer w ubiegłym roku, z której musiał się tłumaczyć Mark Zuckerberg, był Facebook, ale nie brakuje też przykładów z polskiego podwórka.  Wizerunkowym wpadkom musiały stawić czoła m.in. linie lotnicze LOT, marka Reserved i organizator Szlachetnej Paczki. Zdaniem ekspertów w tym roku kryzysy mogą dotknąć także influencerów i polityków, a ich źródłem mogą być m.in. fake newsy i kwestie społeczno-kulturowe.