Komunikaty PR

Ta współpraca się opłaca, czyli jak biznes wspiera naukę

2019-04-24  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Zybała
PR Inspiration

Pl. Wolnica 13/14
31-060 Kraków
magdalena.zybala|prinspiration.pl| |magdalena.zybala|prinspiration.pl
790 770 220
prinspiration.pl/

Rozwój wielkiego biznesu w Polsce to szansa na budowę rodzimej Doliny Krzemowej. Dzięki inwestowaniu w naukę firmy podnoszą poziom kształcenia uczelni, a przy okazji zapewniają sobie stały dopływ wykwalifikowanej kadry.

W czasach, gdy zagraniczne firmy szturmują polski rynek pracy, a kolejne siedziby dużych, globalnych przedsiębiorstw coraz częściej przenoszą swoje centra działań nad Wisłę, prawdziwym wyzwaniem staje się odpowiednie zabezpieczenie kadrowe. Tu szczególna odpowiedzialność spoczywa na uczelniach, lokalnych kuźniach talentów. Z pomocą coraz częściej przychodzą sami pracodawcy, którzy świadomi potencjalnych korzyści, decydują się na działania partnerskie ze szkołami wyższymi. Przykłady z ostatnich lat udowadniają, że współpraca biznesu i nauki może przybierać różne formy, nie tylko wsparcia finansowego. A korzystają na niej wszyscy: uniwersytety, przedsiębiorstwa i studenci - przyszli pracownicy.

Mariaż, który się opłaca

Wieloletnie doświadczenie globalnych firm przekłada się na wykorzystywanie sprawdzonych rozwiązań w Polsce: o nawiązaniu współpracy z IBM GSDC informował niedawno Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, natomiast Szkołę Główną Handlową od lat wspierają firmy doradcze takie jak Deloitte, czy EY. Wśród przedsiębiorstw wyróżniających się aktywnością w relacjach z uczelniami szczególna rola przypada obecnej na rodzimym rynku ponad 25 lat Motoroli Solutions. Amerykański potentat branży telekomunikacyjnej ulokował swoje centrum badawczo-rozwojowe w Krakowie. Większość z zatrudnionych specjalistów to absolwenci tutejszych uczelni. Wspomniane kuźnie talentów, na czele z Akademią Górniczo-Hutniczą, wspierane są projektowo w obszarze edukacji przez Motorola Solutions Foundation. Dzięki temu realizowane są projekty związane z bezpieczeństwem publicznym, działaniami likwidującymi skutki klęsk żywiołowych oraz programy pracownicze i edukacyjne. Od 1999 roku Motorola Solutions Foundation (MSF) przekazała AGH ponad pół miliona dolarów w postaci naukowych grantów. To umożliwiło m.in. wykonanie badań związanych z rozwojem rozwiązań biometrycznych. Z grantu sfinansowane zostało laboratorium oraz zorganizowano kurs projektowania i programowania zabezpieczeń urządzeń mobilnych.

Podobne rozwiązania od lat wspierają także jedną z czołowych uczelni na wschodzie Polski – Politechnikę Białostocką. Z przekazanych przez MSF środków wyposażono laboratorium biometryczne, w którym znaleźć można sensory i czujniki umożliwiające zeskanowanie siatkówki oka, linii papilarnych oraz nagranie głosu. Pracownię uzupełniono o kamery, które umożliwiają skanowanie poszczególnych cech biometrycznych, takich jak twarz lub tęczówka oka. Dzięki warsztatom wsparcie szkoleniowe otrzymali studenci, uczniowie szkół średnich, nauczyciele i funkcjonariusze miejscowej policji. Działanie wielu projektów możliwe jest dzięki odpowiedniemu wsparciu pozyskiwanemu z prywatnych źródeł. Podczas gdy współpraca ogólnie pojętego biznesu z szkołami wyższymi zwykle skupia się na celach rekrutacyjnych i wizerunkowych, w Białymstoku - wzorem najlepszych uczelni - realizowane są projekty, które przynoszą wymierne wyniki naukowe i przygotowują studentów do codziennej specjalistycznej pracy – prof. dr hab. inż.  Khalid Saeed z Politechniki Białostockiej.

Technologia otwarta na humanistów

Bywa, że współpraca biznesu z nauką odbywa się także na bardzo nieoczywistych polach. Podczas gdy to uczelnie techniczne wydają się naturalnym zapleczem dla firmy z branży telekomunikacyjnej, Motorola Solutions okazuje się być dobrym partnerem również dla wydziałów humanistycznych. Od lat rozwijana jest innowacyjna współpraca z Instytutem Filologii Angielskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego. W jej ramach studenci uczą się tworzenia wielokanałowego oprogramowania do publikowania, obsługującego treści drukowane, internetowe, stacjonarne i mobilne. Studenci krakowskich uczelni korzystają też ze wsparcia firmy w zakresie przygotowania prac dyplomowych studentów. W sumie ze środków Motorola Solutions Foundation skorzystało wiele szkół wyższych, w tym Akademia Górniczo-Hutnicza, Uniwersytet Jagielloński, Politechnika Krakowska, Politechnika Śląska, Politechnika Białostocka oraz Uniwersytet Tischnera. Z radością wspieramy projekty, które pomagają nie tylko uwolnić i rozwijać potencjał zdolnych młodych ludzi, ale także wspierają bezpieczeństwo lokalnych społeczności. Wśród studentów i naukowców nie brakuje osób, dzięki którym i my możemy zdobywać wiedzę. Nasze wsparcie to nie mecenat, a partnerstwo – mówi Jacek Drabik, Country Manager Motorola Solutions w Polsce.

Wygrywają wszyscy

Dzięki współpracy biznesu ze szkołami wyższymi, studenci – przyszli pracownicy – zyskują szansę na zdobycie umiejętności unikalnych w skali kraju, jednocześnie poszerzają kompetencje pożądane u kandydatów na atrakcyjne miejsca pracy. Zyskują także uczelnie, które dzięki grantom wprowadzają nowoczesne techniki kształcenia oraz rozwijają się jako ośrodki badawcze. To z kolei przekłada się na ich pozycję rankingową, a tym samym szansę na pozyskanie utalentowanych absolwentów szkół średnich. Zwrot z inwestycji odczuwają również sponsorzy, czyli firmy inicjujące taką współpracę. W ten sposób z jednej strony mają realny wpływ na kształtowanie kluczowych kompetencji swoich przyszłych pracowników, a z drugiej zyskują naukowe zaplecze, swoiste know how, które przeszczepione na grunt biznesu, podnosi konkurencyjność firmy i przyspiesza jej rozwój.

Na linii styku możliwości organizacyjnych biznesu, zaplecza naukowego uczelni wyższych i potencjału utalentowanych, młodych ludzi rodzą się najlepsze pomysły
i innowacyjne rozwiązania.


Dodatkowych informacji udziela:

Dagmara Kaczmarek, Motorola Solutions

e-mail: [email protected]

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2019-07-22 | 12:50

FIRMY W POLSCE DOCENIAJĄ CHMURĘ PUBLICZNĄ

Oszczędności oraz płatność tylko za wykorzystane zasoby to najważniejsze korzyści biznesowe z migracji do chmury, zdaniem niemal co drugiej firmy w Polsce (42 proc.). Największe korzyści technologiczne to możliwość szybszego
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2019-07-19 | 14:31

Zaniedbania bezpieczeństwa w chmurze. Firmy świadomie narażają się na ryzyko?

Eksperci z F5 Labs od 2017 r. notują przypadki organizacji z całego świata, które utraciły swoje zasoby chmurowe z powodu źle skonfigurowanych baz danych w chmurze lub usłudze pamięci masowej Amazon[1]. Ponieważ w takich
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2019-07-19 | 14:20

Kolejna rekordowa wygrana – ponad pół miliona w legalnym kasynie online!

Od momentu uruchomienia  przez Totalizator Sportowy kasyna internetowego w grudniu 2018 roku stawki wygranych i liczba zwycięzców wciąż rosną.  Kolejna wysoka wygrana na automacie Jackpot Bells w pół roku od startu

Kalendarium

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Handel

Kolejny trudny sezon dla polskich sadowników. Ich problemy z pracownikami, pogodą i ukraińską konkurencją odczują kieszenie konsumentów

Rosyjskie embargo i brak możliwości eksportu na tamtejszy rynek, niedobór pracowników sezonowych, konkurencja ze strony producentów z Ukrainy i nierówne relacje z przemysłem przetwórczym to w tej chwili największe bolączki polskich sadowników – ocenia Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP. Jak podkreśla, bez właściwych rozwiązań nie będzie możliwe utrzymanie wskaźników produkcji i eksportu z poprzednich lat, a branża przegra z zagraniczną konkurencją. Zwłaszcza że polskich sadowników nie rozpieszcza ostatnio także pogoda: niekorzystne warunki spowodowały, że zbiory wszystkich gatunków owoców będą w tym roku 30 do nawet 50 proc. niższe. To z kolei odczują kieszenie konsumentów.

Konsument

TikTok nowym narzędziem dla promocji młodych twórców i marek. Młodzi ludzie stają się odporni na tradycyjne reklamy

Influencer marketing to jeden z najszybciej rosnących segmentów cyfrowego marketingu. Wykorzystanie do promocji znanych blogerów i vlogerów pozwala szybko zdobywać nowych klientów i docierać do bardzo szerokiej grupy odbiorców, zwłaszcza młodych. Warunkiem skutecznego influencer marketingu jest jednak odpowiedni dobór twórców do kampanii i ich wiarygodność. Łączeniu marek i influencerów służy projekt FOLLOVERS, który jest efektem współpracy mediowego giganta Viacom i grupy BrandBuddies, z którą współpracuje ponad 750 marek. Do promocji będzie wykorzystywał TikToka i Instagrama, które stają się coraz popularniejszymi platformami.

Patronaty Newserii

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Prawo

Za kilka lat inwestycje będą zamierać z powodu sytuacji na rynku pracy. Inwestorzy nie będą mieli wykonawców o odpowiednich kompetencjach

Na polskim rynku pracy już brakuje kilku milionów pracowników, inni z kolei narzekają na brak zatrudnienia. Wynika to z jednej strony z niedopasowania umiejętności pracowników i potrzeb pracodawców, z drugiej z sytuacji demograficznej oraz niskiej aktywności zawodowej Polaków. Zdaniem eksperta rynku pracy z Konfederacji Lewiatan potrzebna jest zachęcająca do podejmowania pracy polityka, dostosowanie programów kształcenia do wymagań rynku i odpowiedzialna polityka migracyjna.

IFA 2019 Berlin

Handel

Sklepy będą w stanie dostarczać produkty poniżej 24 h. Stanie się to możliwe dzięki technologii zdalnej identyfikacji przedmiotów

W Polsce co roku sprzedawanych jest ok. 30 mln chipów działających w technologii RFID. Globalny rynek jest wart ok. 11 mld dolarów i szybko rośnie, bo technologia zdalnej identyfikacji przedmiotów znajduje szereg zastosowań niemal w każdej branży – od logistyki, przemysłu farmaceutycznego, po sklepy detaliczne i e-commerce. Duży potencjał ma zwłaszcza w tej ostatniej, bo RFID pozwala skutecznie zarządzać zapasami produktów, trafiać z reklamami do konsumentów, ograniczyć kradzieże w sklepach, a także znacznie skrócić czas dostawy zamówionych towarów.

Złote Spinacze 2019