Komunikaty PR

Total Polska ogłasza zwycięzców polskiej edycji konkursu Startupper Roku

2019-03-14  |  14:30
Biuro prasowe

„Chcieliśmy wesprzeć pomysły rozwiązujące problemy lokalnej społeczności, dlatego nie ograniczyliśmy naszego konkursu do sektora energetycznego” – powiedział Benoît Pimont, dyrektor generalny Total Polska.

Kapituła konkursowa zdecydowała o nagrodzeniu następujących przedsięwzięć:

I miejsce - GrupaWsparcia.pl - darmowy i anonimowy portal społecznościowy

„GrupaWsparcia.pl to miejsce, gdzie bez konieczności pokazywania własnej twarzy można podzielić się problemem i otrzymać realną pomoc. Wspólnie walczymy z depresją, uzależnieniem i innymi życiowymi kryzysami. Przeniesienie wszelkich grup wsparcia na naszą platformę znacząco obniży koszty utrzymania takiej grupy (koszty wynajmu sali etc.) oraz ułatwi do niej dostęp. Również profesjonalna pomoc psychologiczna będzie łatwiejsza oraz tańsza dla społeczności. Wspólnym celem użytkowników jest potrzeba dążenia do przezwyciężania wszelkich trudności bez względu na to, czy borykamy się z depresją, uzależnieniem, otyłością, bulimią, przeżywamy żałobę lub inną traumę czy też walczymy z ciężką chorobą. W dalszej perspektywie mamy na celu zdobycie poparcia środowisk rządowych dla projektu oraz wprowadzenie możliwości tworzenia grup wsparcia na portalu przez różne ośrodki pomocy społecznej, które będą jakby dopełnieniem świadczonych przez nich usług na rzecz lokalnej społeczności” – mówi lider projektu Jakub Juszczyk.

II miejsce i dodatkowy tytuł „Przedsiębiorczej Kobiety Roku” - myHYDRO

„myHYDRO rozwiązuje problem ciągłego oraz wiarygodnego monitorowania poziomu nawodnienia organizmu u osób starszych, osób aktywnych zawodowo (w tym pracujących w trudnych warunkach), sportowców amatorów i profesjonalistów, jak również u dzieci. Inteligentna opaska na rękę umożliwia nieinwazyjny oraz ciągły pomiar nawodnienia organizmu. myHYDRO jest alternatywą dla dotychczas stosowanych technik inwazyjnych oraz dla dostępnych na rynku gadżetów i smartwatchów. Wprowadzenie produktu będzie powiązane z wcześniejszą kampanii informacyjnej oraz kampanii społecznej dotyczących wpływu nawodnienia na życie i zdrowie ludzi” – wyjaśnia liderka projektu Ewelina Pabjańczyk-Wlazło.

III miejsce – The Compass

„The Compass to pierwsza na świecie aplikacja mobilna nawigująca osoby niewidome i niedowidzące po budynkach użyteczności publicznej (np. centra handlowe, lotniska, dworce kolejowe, muzea itp.) i działająca z tak dużą precyzją (wybrany sklep, wejście, toaleta itp.). Świat nie jest tak samo przychylny dla wszystkich. Naszą szczególną uwagę przykuły osoby niewidome i niedowidzące. Nie mogą one korzystać w takim samym stopniu z miejsc handlowych, czy miejsc użyteczności publicznej, jak osoby z innymi dysfunkcjami. The Compass to projekt, który ma na celu wyrównywanie szans. Aplikacja będzie najbardziej rozbudowaną na rynku, a także kompatybilna ze smartglasses oraz smartwatchem, współfinansowanymi przez stworzoną przez nas fundację. Co roku planujemy wdrażać projekt na kolejne rynki. Taki ruch pozwoli pozyskać nam większą liczbę klientów, poszerzać świadomość na temat marki oraz popularyzować projekt wśród użytkowników” – mówi liderka projektu Magdalena Wawrzyniak.

Druga edycja konkursu Startupper Roku 2018-2019 odbyła się łącznie w 55 krajach: 37 państwach afrykańskich, 11 z regionu Azji i Pacyfiku oraz Bliskiego Wschodu, czterech z obu Ameryk i trzech z Europy. Tak szerokie przedsięwzięcie potwierdziło globalne, społeczno-gospodarcze zaangażowanie firmy Total. Wspierając innowacyjnych młodych przedsiębiorców w realizacji ich projektów, firma przyczynia się do wzmocnienia lokalnej tkanki społecznej.

Do obecnej edycji napłynęło blisko 50 000 zgłoszeń, z czego ponad 15 000 zostało w pełni zakwalifikowanych. Ogółem 825 finalistów zaprezentowało swoje projekty krajowym jury, zdobywając łącznie 165 zwycięskich nagród.

Krajowi zwycięzcy będą mieć możliwość prezentacji swoich projektów przed międzynarodowym jury, które finalnie wybierze sześciu laureatów z wszystkich 55 państw.

Zwycięzców konkursu Startupper Roku w Polsce i innych krajach można poznać na startupper-of-the-year-challenge.total.com.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Fortinet i Veracomp:15 lat współpracy Biuro prasowe
2020-07-17 | 11:55

Fortinet i Veracomp:15 lat współpracy

W 2005 roku, gdy Fortinet rozpoczynał współpracę z Veracompem, rozwiązania producenta były dostępne w naszym kraju od roku, a na świecie od 5 lat. To właśnie w 2000 roku bracia Ken
Fortinet i Veracomp:15 lat współpracy
2020-07-17 | 11:55

Fortinet i Veracomp:15 lat współpracy

W 2005 roku, gdy Fortinet rozpoczynał współpracę z Veracompem, rozwiązania producenta były dostępne w naszym kraju od roku, a na świecie od 5 lat. To właśnie w 2000 roku bracia Ken
Kraje europejskie najmniej narażone na cyberataki
2020-06-24 | 01:00

Kraje europejskie najmniej narażone na cyberataki

Firma PasswordManagers.co przeanalizowała i oceniła 108 państw pod kątem ich narażenia na złośliwe ataki, w tym trojany, oprogramowanie ransomware, phishing czy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

Transport

Biznes coraz chętniej inwestuje w energię ze słońca. Własne mikroelektrownie powoli stają się rynkowym standardem

– Korzyści dla firm z inwestowania w odnawialne źródła energii są duże. To m.in. optymalizacja kosztów, samowystarczalność energetyczna i pewność zasilania – wskazuje Dorota Zawadzka-Stępniak z Konfederacji Lewiatan. W ostatnich latach biznes coraz chętniej inwestuje we własne mikroźródła odnawialnej energii. Efektem jest w Polsce boom na energetykę słoneczną. Na koniec tego roku moc zainstalowana w fotowoltaice ma wzrosnąć do 2,5 GW, głównie dzięki aktywności prosumentów indywidualnych i biznesowych. Do tych ostatnich dołączył DHL Parcel Polska. Logistyczna firma planuje montaż instalacji fotowoltaicznych w swoich lokalizacjach w całym kraju.

Handel

W dobie koronawirusa wzrosła produkcja opakowań dla przemysłu spożywczego i farmacji. Zmniejszyły się dostawy dla przemysłu, AGD i RTV

Silny związek z branżą spożywczą, która nie ucierpiała w czasie pandemii, pozwolił firmom opakowaniowym przetrwać kryzys spowodowany koronawirusem bez większych strat.  – 65 proc. opakowań jest produkowanych do żywności i napojów. Przestoje odczuły głównie te firmy, które dostarczają do producentów mebli lub firm motoryzacyjnych – mówi Beata Pyś-Skrońska, zastępca dyrektora Polskiej Izby Opakowań. Zagrożeniem dla branży może być pogorszenie koniunktury spowodowane kolejną falą pandemii, a także nowe przepisy związane z unijnymi regulacjami.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Firma

Przybywa centrów usług wspólnych w mniejszych miastach. Dla inwestorów najważniejsze są kompetencje pracowników

Warszawa, Kraków i Wrocław to nadal najbardziej atrakcyjne lokalizacje w Polsce dla nowoczesnych centrów usług dla biznesu. O wysokiej pozycji tych miast decydują m.in. dobra komunikacja, dostępność wykształconych pracowników oraz powierzchni biurowych. Jednak w czołówce są także inne miasta regionalne, np. Poznań, Łódź i Gdańsk, a także Bydgoszcz, Lublin, Częstochowa, Kielce i Rzeszów. – Są to lokalizacje, które zaledwie od kilku lat funkcjonują na mapie centrów usług wspólnych, ale właśnie tam dynamika przyrostu nowych projektów jest znacznie wyższa – mówi Wiktor Doktór, prezes Fundacji Pro Progressio.

Konusment

Dla 2/3 Polaków cena jest najważniejszym kryterium przy planowaniu tegorocznego urlopu. Co drugi skarży się też na wysokie ceny w kurortach

Cena to kluczowy czynnik, który Polacy uwzględniają przy planowaniu tegorocznych wakacji. Prawie połowa bierze też pod uwagę pogodę, bo dla 60 proc. urlopowiczów niekorzystna aura oznacza całkowicie zepsuty letni wypoczynek. Na kolejnych miejscach znalazły się wysokie ceny w turystycznych kurortach, na które skarży się co drugi Polak, dokuczliwe komary i hałaśliwi wczasowicze – wynika z lipcowej edycji badania „Barometr Providenta”.