Komunikaty PR

Total Polska ogłasza zwycięzców polskiej edycji konkursu Startupper Roku

2019-03-14  |  14:30
Biuro prasowe

„Chcieliśmy wesprzeć pomysły rozwiązujące problemy lokalnej społeczności, dlatego nie ograniczyliśmy naszego konkursu do sektora energetycznego” – powiedział Benoît Pimont, dyrektor generalny Total Polska.

Kapituła konkursowa zdecydowała o nagrodzeniu następujących przedsięwzięć:

I miejsce - GrupaWsparcia.pl - darmowy i anonimowy portal społecznościowy

„GrupaWsparcia.pl to miejsce, gdzie bez konieczności pokazywania własnej twarzy można podzielić się problemem i otrzymać realną pomoc. Wspólnie walczymy z depresją, uzależnieniem i innymi życiowymi kryzysami. Przeniesienie wszelkich grup wsparcia na naszą platformę znacząco obniży koszty utrzymania takiej grupy (koszty wynajmu sali etc.) oraz ułatwi do niej dostęp. Również profesjonalna pomoc psychologiczna będzie łatwiejsza oraz tańsza dla społeczności. Wspólnym celem użytkowników jest potrzeba dążenia do przezwyciężania wszelkich trudności bez względu na to, czy borykamy się z depresją, uzależnieniem, otyłością, bulimią, przeżywamy żałobę lub inną traumę czy też walczymy z ciężką chorobą. W dalszej perspektywie mamy na celu zdobycie poparcia środowisk rządowych dla projektu oraz wprowadzenie możliwości tworzenia grup wsparcia na portalu przez różne ośrodki pomocy społecznej, które będą jakby dopełnieniem świadczonych przez nich usług na rzecz lokalnej społeczności” – mówi lider projektu Jakub Juszczyk.

II miejsce i dodatkowy tytuł „Przedsiębiorczej Kobiety Roku” - myHYDRO

„myHYDRO rozwiązuje problem ciągłego oraz wiarygodnego monitorowania poziomu nawodnienia organizmu u osób starszych, osób aktywnych zawodowo (w tym pracujących w trudnych warunkach), sportowców amatorów i profesjonalistów, jak również u dzieci. Inteligentna opaska na rękę umożliwia nieinwazyjny oraz ciągły pomiar nawodnienia organizmu. myHYDRO jest alternatywą dla dotychczas stosowanych technik inwazyjnych oraz dla dostępnych na rynku gadżetów i smartwatchów. Wprowadzenie produktu będzie powiązane z wcześniejszą kampanii informacyjnej oraz kampanii społecznej dotyczących wpływu nawodnienia na życie i zdrowie ludzi” – wyjaśnia liderka projektu Ewelina Pabjańczyk-Wlazło.

III miejsce – The Compass

„The Compass to pierwsza na świecie aplikacja mobilna nawigująca osoby niewidome i niedowidzące po budynkach użyteczności publicznej (np. centra handlowe, lotniska, dworce kolejowe, muzea itp.) i działająca z tak dużą precyzją (wybrany sklep, wejście, toaleta itp.). Świat nie jest tak samo przychylny dla wszystkich. Naszą szczególną uwagę przykuły osoby niewidome i niedowidzące. Nie mogą one korzystać w takim samym stopniu z miejsc handlowych, czy miejsc użyteczności publicznej, jak osoby z innymi dysfunkcjami. The Compass to projekt, który ma na celu wyrównywanie szans. Aplikacja będzie najbardziej rozbudowaną na rynku, a także kompatybilna ze smartglasses oraz smartwatchem, współfinansowanymi przez stworzoną przez nas fundację. Co roku planujemy wdrażać projekt na kolejne rynki. Taki ruch pozwoli pozyskać nam większą liczbę klientów, poszerzać świadomość na temat marki oraz popularyzować projekt wśród użytkowników” – mówi liderka projektu Magdalena Wawrzyniak.

Druga edycja konkursu Startupper Roku 2018-2019 odbyła się łącznie w 55 krajach: 37 państwach afrykańskich, 11 z regionu Azji i Pacyfiku oraz Bliskiego Wschodu, czterech z obu Ameryk i trzech z Europy. Tak szerokie przedsięwzięcie potwierdziło globalne, społeczno-gospodarcze zaangażowanie firmy Total. Wspierając innowacyjnych młodych przedsiębiorców w realizacji ich projektów, firma przyczynia się do wzmocnienia lokalnej tkanki społecznej.

Do obecnej edycji napłynęło blisko 50 000 zgłoszeń, z czego ponad 15 000 zostało w pełni zakwalifikowanych. Ogółem 825 finalistów zaprezentowało swoje projekty krajowym jury, zdobywając łącznie 165 zwycięskich nagród.

Krajowi zwycięzcy będą mieć możliwość prezentacji swoich projektów przed międzynarodowym jury, które finalnie wybierze sześciu laureatów z wszystkich 55 państw.

Zwycięzców konkursu Startupper Roku w Polsce i innych krajach można poznać na startupper-of-the-year-challenge.total.com.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
BRAK ZDJĘCIA
2021-06-14 | 11:21

NVMe – tor wyścigowy Formuły 1 w centrach danych

Szybki rozwój technologii zwiększa również wymagania, które stoją przed firmami oraz infrastrukturą IT, z której korzystają. Do niedawna zarządzający centrami danych budowali swoje systemy w podobny
BRAK ZDJĘCIA
2021-05-27 | 11:00

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej egzaminem dla operatorów

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej egzaminem dla operatorów Negatywne skutki pandemii nie ominęły branży hazardowej. Odwołane wydarzenia sportowe i obostrzenia odcisnęły piętno na rynku światowym. Dane przedstawione przez H2
BRAK ZDJĘCIA
2021-05-27 | 11:00

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej egzaminem dla operatorów

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej egzaminem dla operatorów Negatywne skutki pandemii nie ominęły branży hazardowej. Odwołane wydarzenia sportowe i obostrzenia odcisnęły piętno na rynku światowym. Dane przedstawione przez H2

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Robert Gwiazdowski: Za 30 lat system emerytalny się rozpadnie. Jedynym rozwiązaniem jest emerytura obywatelska

Eksperci alarmują, że przy obecnym stanie demografii za kilkadziesiąt lat polski system emerytalny się załamie. Już teraz rokrocznie Fundusz Ubezpieczeń Społecznych dotowany jest z budżetu, a średnie świadczenie jest niskie, a wraz z upływem lat ma maleć. Szacunki mówią o tym, że stopa zastąpienia, czyli relacja emerytury do ostatniej pensji, zamiast ponad 50 proc. dziś spadnie do 30 proc. – Jedynym rozwiązaniem jest emerytura obywatelska, równa dla wszystkich – mówi dr hab. Robert Gwiazdowski. Rząd w Polskim Ładzie przedstawił rozwiązania kierowane do emerytów, ale według ekspertów są one korzystne tylko dla odbiorców najniższych świadczeń.

Fundusze unijne

MFiPR: Jesteśmy gotowi na kumulację środków z dwóch perspektyw finansowych UE. Pierwsze konkursy mogą ruszyć na przełomie 2021 i 2022 roku

– Jesteśmy w okresie, w którym nachodzą na siebie dwie perspektywy finansowe: 2014–2020 oraz nowa 2021–​2027. Przyszły rok może być takim czasem, kiedy środki z tych dwóch perspektyw się skumulują i będzie to dodatkowy zastrzyk pieniędzy, które napędzą gospodarkę – mówi Małgorzata Jarosińska-Jedynak, wiceminister funduszy i polityki regionalnej. Jak informuje, resort dopina już prace nas Umową Partnerstwa, określającą, w co Polska zainwestuje pieniądze z nowej, unijnej siedmiolatki, i niebawem przekaże ją do KE. Trwają też konsultacje programów krajowych i regionalnych, z których środki mają popłynąć już na przełomie 2021 i 2022 roku.

Surowce

Rosja chce się wybić na pozycję jednego z liderów rynku LNG. To może zagrozić polskiej polityce dywersyfikacji dostaw gazu

– Kiedy zostaną zrealizowane ambitne plany, kreślone na najbliższych 10–15 lat, Rosja ma szansę stać się jednym z trzech czołowych producentów LNG na świecie i objąć w tym rynku udział sięgający nawet 20 proc. – mówi dr Szymon Kardaś z Ośrodka Studiów Wschodnich. Jak wskazuje, dla Polski może to być z jednej strony szansa, bo oznacza więcej możliwości sprowadzania LNG z różnych kierunków. Z drugiej strony może być wyzwaniem w obliczu celu, jakim jest uniezależnianie się od dostaw gazu z Rosji. Jak podaje PGNiG, w 2020 roku LNG stanowiło już ponad 25 proc. gazu importowanego do Polski. Rozbudowa terminala w Świnoujściu, w efekcie której jego moce regazyfikacyjne wzrosną do 8,3 mld m3 gazu rocznie, ma się przyczynić do jeszcze większej dywersyfikacji dostaw tego surowca. 

Media i PR

Pandemia zwiększyła zainteresowanie portalami internetowymi i telewizją. Nie poszedł za tym wzrost przychodów wydawców z reklam

Okres pandemii sprzyja poszukiwaniu informacji w internecie. 44 proc. polskich internautów zadeklarowało, że więcej informacji czerpało w tym czasie z bezpłatnych serwisów informacyjnych. Wydłużył się też czas spędzany przez przeciętnego Polaka przed telewizorem. Jednak nie przełożyło się to na wyższe dochody z reklam dla wydawców i producentów. Jedynym segmentem, który nie stracił na pandemii, jest rynek reklamy internetowej – wynika z badania „Modele biznesowe mediów po pandemii” opublikowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny.