Komunikaty PR

Ciekawi jutra – XXII edycja programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”

2019-03-04  |  12:00
Biuro prasowe

Trwa XXII edycja programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”

Wraz z początkiem 2019 roku rozpoczęła się XXII edycja programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” - najstarszego ogólnopolskiego programu certyfikującego przedsiębiorstwa w obszarze etyki biznesu. Firmy z całej Polski mogą uwiarygodnić swoją uczciwość i rzetelność poprzez uczestnictwo w programie. Na złożenie deklaracji uczestnictwa przedsiębiorstwa mają czas do 31 maja b.r.


2019 rok pod znakiem innowacji

W związku z dynamicznie zmieniającą się rzeczywistością biznesową oraz polską gospodarką organizatorzy odświeżyli regulamin programu i dostosowali go do obecnych trendów. W edycji 2019 docenione zostaną nie tylko przedsiębiorstwa dbające o uczciwość i etykę w biznesie oraz relacje z interesariuszami firmy, ale także te nastawione na nieustanny rozwój, stale poszerzające swoją ofertę i jej jakość, oferujące nowe, lepsze towary bądź usługi. Hasło przewodnie tegorocznej edycji brzmi „Ciekawi jutra”, ponieważ organizatorzy dostrzegając inicjatywy podejmowane przez polskie firmy, ich pomysłowość oraz energię do działania, są przekonani, że coraz częściej rodzime przedsiębiorstwa stają się kreatorami lepszego biznesu, opartego na ciągłej zmianie i wyższej jakości. Innowacyjność jest obecnie jednym z kluczowych czynników mających wpływ na konkurencyjność i efektywność przedsiębiorstw. Dzięki niej firmy wchodzą na wyższy poziom, zwiększają oszczędności, bezpieczeństwo oraz wydajność pracy. Innowacje, za którymi stoją kreatywne umysły polskich specjalistów, wizjonerów i marzycieli, są ogromną szansą dla polskiej gospodarki.


Tego certyfikatu nie można kupić!

Tym co wyróżnia program „Przedsiębiorstwo Fair Play” spośród wielu obecnych na rynku certyfikacji jest dogłębna weryfikacja firm biorących udział w programie. Oceniane są wszystkie aspekty działalności firmy, a nie tylko jej wyniki finansowe czy jakość wyrobów. W pierwszym etapie firmy do końca maja składają deklaracje zgłoszeniowe oraz szczegółowe ankiety opisujące ich przedsiębiorstwa. Następnie w firmach zakwalifikowanych do II etapu przeprowadzane są wizyty odpowiednio wykwalifikowanych audytorów, którzy weryfikują prawdziwość danych zawartych w ankietach. Jesienią Komisja Ogólnopolska, do udziału w której zapraszamy przedsiębiorców, przedstawicieli administracji, samorządów i uczelni podejmie decyzje o przyznaniu poszczególnych nagród. Każdą edycję programu kończy Wielka Gala Finałowa, podczas której następuje uroczyste ogłoszenie wyników. Jest to wydarzenie przyciągające niemal 1000 osób – przedsiębiorców z całego kraju, przedstawicieli władz państwowych oraz samorządowych.


Etyka inwestycją w przyszłość

Celem programu jest promocja etyki w działalności gospodarczej oraz wspieranie firm w działaniach opartych o społeczną odpowiedzialność biznesu. Poprzez wyróżnianie uczciwych przedsiębiorstw pragniemy zachęcić otoczenie biznesowe do zachowań etycznych, a także do kształtowania pozytywnych relacji ze społecznością lokalną oraz dbałości o środowisko naturalne. Laureaci programu odnosząc liczne sukcesy na różnorodnych polach biznesowych udowadniają, że działając uczciwie, budując pozytywne relacje z interesariuszami, a także wpływając na jakość pracy oraz życia pracowników czy też najbliższego otoczenia, można prężnie rozwijać swoją firmę i budować jej przewagi konkurencyjne.


Kto ma szansę zostać „Przedsiębiorstwem Fair Play”?

Do programu mogą się zgłaszać wszystkie firmy, działające, zarejestrowane i posiadające siedzibę w Polsce, prowadzące swoją działalność co najmniej przez cały rok kalendarzowy poprzedzający daną edycję. Zgłoszenia mogą wysyłać wszystkie przedsiębiorstwa niezależnie od branży. „Przedsiębiorstwo Fair Play” to firma przestrzegająca przepisów prawa oraz przyjętych norm społecznych, wywiązująca się z podjętych zobowiązań, wykazująca szacunek wobec partnerów biznesowych, stosująca zasady uczciwej konkurencji i przejrzystości informacji, biorąca odpowiedzialność za pracowników, środowisko naturalne i społeczność lokalną. Certyfikat trafia zatem do przedsiębiorstw, które w relacjach z klientami, kontrahentami, pracownikami i społecznością lokalną kierują się etyką i rzetelnością.

Wyślij zgłoszenie - https://ankietapfp.fairplay.pl/pfp_deklaracja.php 

Regulamin edycji 2019 - https://przedsiebiorstwo.fairplay.pl/pliki/dokumenty/2019/pfp_regulamin_2019.pdf


Organizatorzy

Organizatorem programu jest Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” – jeden z pierwszych w Polsce niezależnych instytutów badawczych i czołowych polskich think tank. Instytut, poprzez realizowane projekty, obiektywne badania i analizy, edukację i opracowywane rekomendacje dla polityki gospodarczej, wspiera reformy rynkowe, rozwój instytucji demokratycznych i tworzenie przyjaznego klimatu dla działalności gospodarczej. Program „Przedsiębiorstwo Fair Play jest afiliowany przy Krajowej Izbie Gospodarczej. Tegoroczna edycja programu została objęta honorowymi patronatami Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju oraz Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Ponadto program wspierają Marszałkowie Województw, Regionalne Izby Gospodarcze a taże portale branżowe. 

www.przedsiebiorstwo.fairplay.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Kultowe ikony Coca-Cola w świątecznej kampanii Biuro prasowe
2019-11-20 | 15:00

Kultowe ikony Coca-Cola w świątecznej kampanii

Czy potrafimy sobie wyobrazić Święta Bożego Narodzenia bez Świętego Mikołaja, białych misiów polarnych czy kultowej ciężarówki Coca-Cola? O znanych i uwielbianych
Media i PR Sieć agencji reklamowych weCAN publikuje raport CANnual Report 2019
2019-11-18 | 15:40

Sieć agencji reklamowych weCAN publikuje raport CANnual Report 2019

weCAN, sieć niezależnych agencji reklamowych z Europy Środkowej i Wschodniej opublikowała właśnie swoją piątą coroczną publikację zatytułowaną CANnual Report. Grupa Walk oraz dom
Media i PR MORE – Miejskie Okna REklamowe od JetLine – jeszcze WIĘCEJ przestrzeni do komuni
2019-11-18 | 01:00

MORE – Miejskie Okna REklamowe od JetLine – jeszcze WIĘCEJ przestrzeni do komuni

MORE to sieć ekranów LCD, które zlokalizowane są w Warszawie, przy głównych trasach uczęszczanych przez pieszych. Ekrany umieszczane są w witrynach w taki sposób,

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Niższe zbiory jabłek przełożyły się na wyższe ceny skupu. W przyszłym roku owoce mogą być jeszcze droższe

Zbiory jabłek są w tym roku niższe o 25 proc. od ubiegłorocznych, co przełożyło się na wyższe ceny skupu zarówno jabłek deserowych, jak i przemysłowych. Pod tym względem przyszły rok może się okazać dla sadowników jeszcze bardziej korzystny, zwłaszcza jeśli wystąpią kolejne problemy z produkcją spowodowane niekorzystnymi warunkami pogodowymi. Czynnikiem, który powoduje wzrost cen jabłek, są też spadki produkcji w innych krajach.

Patronaty Newserii

Gala Złote Spinacze 2019

Firma

Branża ubezpieczeniowa ociąga się z wdrażaniem nowych technologii. Ubezpieczyciele muszą przyspieszyć, żeby wygrać walkę o klientów

Rosnące oczekiwania klientów, którzy preferują cyfrowe usługi i kanały kontaktu, to główny czynnik napędzający zwrot ku innowacjom w sektorze ubezpieczeń. Do tego dochodzą silna pozycja porównywarek internetowych oraz konkurencja ze strony sektora insurtechów i cyfrowych gigantów typu Amazon. Jak ocenia partner zarządzający Sollers Consulting Michał Trochimczuk, na razie cyfryzacja i wdrażanie nowych technologii idzie ubezpieczycielom zbyt wolno i nie pozwala im realnie konkurować o klientów z bardziej innowacyjnymi podmiotami. Aby utrzymać się na rynku, ubezpieczyciele muszą przyspieszyć proces digitalizacji i radykalnie zmienić dotychczasowe kanały dystrybucji i kontaktu z klientami.

 

Firma

Lawinowo rośnie liczba przesyłanych danych. Połączenia bezpośrednie zapewnią firmom bezpieczną wymianę informacji

W cyfrowej gospodarce dane i ich analiza stanowią dla przedsiębiorstw podstawę działalności. Aby utrzymać konkurencyjność, firmy muszą obsłużyć ich rosnącą liczbę i przyspieszać wymianę informacji. Służą temu połączenia bezpośrednie – według badań Equinix 39 proc. polskich decydentów IT uważa je za kluczowy czynnik transformacji cyfrowej, który pozwala m.in. uzyskać przewagę konkurencyjną, redukować koszty i podnosić bezpieczeństwo.

Handel

Polscy przedsiębiorcy coraz uważniej przyglądają się Gruzji. Przyciągają ich tam chłonny rynek i liczne inwestycje w infrastrukturę

Polska i Gruzja pozostają w przyjaznych relacjach politycznych, co pozytywnie przekłada się na współpracę gospodarczą. W ubiegłym roku wartość polskiego eksportu do Gruzji sięgnęła 488,3 mln zł, z kolei import gruzińskich produktów był wart 72,8 mln zł. To wciąż stosunkowo niewiele, ale Gruzja jest już największym odbiorcą polskich towarów spośród krajów południowego Kaukazu. Wśród najbardziej perspektywicznych sektorów tamtejszego rynku jest m.in. energetyka i turystyka. Polskie przedsiębiorstwa są zainteresowane także inwestycjami infrastrukturalnymi.