Komunikaty PR

Ciekawi jutra – XXII edycja programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”

2019-03-04  |  12:00
Biuro prasowe

Trwa XXII edycja programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”

Wraz z początkiem 2019 roku rozpoczęła się XXII edycja programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” - najstarszego ogólnopolskiego programu certyfikującego przedsiębiorstwa w obszarze etyki biznesu. Firmy z całej Polski mogą uwiarygodnić swoją uczciwość i rzetelność poprzez uczestnictwo w programie. Na złożenie deklaracji uczestnictwa przedsiębiorstwa mają czas do 31 maja b.r.


2019 rok pod znakiem innowacji

W związku z dynamicznie zmieniającą się rzeczywistością biznesową oraz polską gospodarką organizatorzy odświeżyli regulamin programu i dostosowali go do obecnych trendów. W edycji 2019 docenione zostaną nie tylko przedsiębiorstwa dbające o uczciwość i etykę w biznesie oraz relacje z interesariuszami firmy, ale także te nastawione na nieustanny rozwój, stale poszerzające swoją ofertę i jej jakość, oferujące nowe, lepsze towary bądź usługi. Hasło przewodnie tegorocznej edycji brzmi „Ciekawi jutra”, ponieważ organizatorzy dostrzegając inicjatywy podejmowane przez polskie firmy, ich pomysłowość oraz energię do działania, są przekonani, że coraz częściej rodzime przedsiębiorstwa stają się kreatorami lepszego biznesu, opartego na ciągłej zmianie i wyższej jakości. Innowacyjność jest obecnie jednym z kluczowych czynników mających wpływ na konkurencyjność i efektywność przedsiębiorstw. Dzięki niej firmy wchodzą na wyższy poziom, zwiększają oszczędności, bezpieczeństwo oraz wydajność pracy. Innowacje, za którymi stoją kreatywne umysły polskich specjalistów, wizjonerów i marzycieli, są ogromną szansą dla polskiej gospodarki.


Tego certyfikatu nie można kupić!

Tym co wyróżnia program „Przedsiębiorstwo Fair Play” spośród wielu obecnych na rynku certyfikacji jest dogłębna weryfikacja firm biorących udział w programie. Oceniane są wszystkie aspekty działalności firmy, a nie tylko jej wyniki finansowe czy jakość wyrobów. W pierwszym etapie firmy do końca maja składają deklaracje zgłoszeniowe oraz szczegółowe ankiety opisujące ich przedsiębiorstwa. Następnie w firmach zakwalifikowanych do II etapu przeprowadzane są wizyty odpowiednio wykwalifikowanych audytorów, którzy weryfikują prawdziwość danych zawartych w ankietach. Jesienią Komisja Ogólnopolska, do udziału w której zapraszamy przedsiębiorców, przedstawicieli administracji, samorządów i uczelni podejmie decyzje o przyznaniu poszczególnych nagród. Każdą edycję programu kończy Wielka Gala Finałowa, podczas której następuje uroczyste ogłoszenie wyników. Jest to wydarzenie przyciągające niemal 1000 osób – przedsiębiorców z całego kraju, przedstawicieli władz państwowych oraz samorządowych.


Etyka inwestycją w przyszłość

Celem programu jest promocja etyki w działalności gospodarczej oraz wspieranie firm w działaniach opartych o społeczną odpowiedzialność biznesu. Poprzez wyróżnianie uczciwych przedsiębiorstw pragniemy zachęcić otoczenie biznesowe do zachowań etycznych, a także do kształtowania pozytywnych relacji ze społecznością lokalną oraz dbałości o środowisko naturalne. Laureaci programu odnosząc liczne sukcesy na różnorodnych polach biznesowych udowadniają, że działając uczciwie, budując pozytywne relacje z interesariuszami, a także wpływając na jakość pracy oraz życia pracowników czy też najbliższego otoczenia, można prężnie rozwijać swoją firmę i budować jej przewagi konkurencyjne.


Kto ma szansę zostać „Przedsiębiorstwem Fair Play”?

Do programu mogą się zgłaszać wszystkie firmy, działające, zarejestrowane i posiadające siedzibę w Polsce, prowadzące swoją działalność co najmniej przez cały rok kalendarzowy poprzedzający daną edycję. Zgłoszenia mogą wysyłać wszystkie przedsiębiorstwa niezależnie od branży. „Przedsiębiorstwo Fair Play” to firma przestrzegająca przepisów prawa oraz przyjętych norm społecznych, wywiązująca się z podjętych zobowiązań, wykazująca szacunek wobec partnerów biznesowych, stosująca zasady uczciwej konkurencji i przejrzystości informacji, biorąca odpowiedzialność za pracowników, środowisko naturalne i społeczność lokalną. Certyfikat trafia zatem do przedsiębiorstw, które w relacjach z klientami, kontrahentami, pracownikami i społecznością lokalną kierują się etyką i rzetelnością.

Wyślij zgłoszenie - https://ankietapfp.fairplay.pl/pfp_deklaracja.php 

Regulamin edycji 2019 - https://przedsiebiorstwo.fairplay.pl/pliki/dokumenty/2019/pfp_regulamin_2019.pdf


Organizatorzy

Organizatorem programu jest Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” – jeden z pierwszych w Polsce niezależnych instytutów badawczych i czołowych polskich think tank. Instytut, poprzez realizowane projekty, obiektywne badania i analizy, edukację i opracowywane rekomendacje dla polityki gospodarczej, wspiera reformy rynkowe, rozwój instytucji demokratycznych i tworzenie przyjaznego klimatu dla działalności gospodarczej. Program „Przedsiębiorstwo Fair Play jest afiliowany przy Krajowej Izbie Gospodarczej. Tegoroczna edycja programu została objęta honorowymi patronatami Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju oraz Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Ponadto program wspierają Marszałkowie Województw, Regionalne Izby Gospodarcze a taże portale branżowe. 

www.przedsiebiorstwo.fairplay.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Forum IAB 2020: In Trust We Trust. Jaką wartość ma zaufanie w czasach kryzysu? Biuro prasowe
2020-09-21 | 14:00

Forum IAB 2020: In Trust We Trust. Jaką wartość ma zaufanie w czasach kryzysu?

W badaniu przeprowadzonym przez IAB Polska, co drugi internauta zadeklarował, że pandemia koronawirusa zmniejszyła jego poczucie bezpieczeństwa. Ostatnie miesiące nie tylko zachwiały
Media i PR LoveBrands Medical. Nowa marka na rynku marketingowym i komunikacyjnym
2020-09-17 | 09:45

LoveBrands Medical. Nowa marka na rynku marketingowym i komunikacyjnym

LoveBrands Relations ma w dziedzinie zdrowia ogromne doświadczenie. Od lat współpracuje zarówno z instytucjami działającymi w ochronie zdrowia, jak i firmami farmaceutycznymi
Media i PR Mobile gaming w służbie brand safety
2020-09-16 | 14:00

Mobile gaming w służbie brand safety

Mobile gaming w służbie brand safety – pod względem bezpieczeństwa gry biją na głowę aplikacje społecznościowe   Wycofanie się z płatnych kampanii największych

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Firma

Wydatki państwowych spółek kluczowe dla wychodzenia z recesji. Pomogą napędzić inwestycje sektora prywatnego

Spółki Skarbu Państwa mogą przyczynić się do szybszego wychodzenia Polski z recesji. Ich plany inwestycyjne są bowiem długoterminowe i bardziej odporne na wahania koniunktury niż sektora prywatnego. Tylko w ubiegłym roku państwowe spółki notowane na GPW przeznaczyły 37 mld zł na inwestycje. Utrzymanie przez nie wysokich nakładów może napędzić także inwestycje firm prywatnych, które w niepewnych czasach związanych z rozwojem pandemii bardzo ostrożnie planują kolejne kroki.

Finanse

Co czwarta faktura wystawiona przez małe i średnie firmy opłacana jest po terminie. Co dwudziesta nie jest regulowana w ogóle

Mikrofirmy, a także małe i średnie przedsiębiorstwa mają problem z odzyskiwaniem należności od kontrahentów. 26 proc. faktur jest płaconych po terminie, a 6 proc. należności w ogóle nie udaje się odzyskać. Przedsiębiorcom brakuje wiedzy i umiejętności windykacyjnych, obawiają się także utraty klienta, jeśli rozpoczną starania o odzyskanie należności. Rozwiązaniem może być zlecenie windykacji firmie zewnętrznej, obecnie możliwe również poprzez platformę internetową.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Bankowość

Kredyty ratalne m.in. na zakup sprzętu RTV, AGD i mebli coraz popularniejsze. W sierpniu banki udzieliły ich o 10 proc. więcej niż przed rokiem

Sierpniowe statystyki Biura Informacji Kredytowej pokazały spadki sprzedaży kredytów gotówkowych, mieszkaniowych oraz udzielanych w ramach limitu na karcie kredytowej. Wyraźny wzrost odnotowały za to kredyty ratalne. – W porównaniu z danymi z ubiegłego roku w sierpniu zaobserwowaliśmy niemal 10-proc. wzrost udzielonych kredytów ratalnych, a wartościowo był to niemal 15-proc. wzrost – precyzuje Sławomir Grzybek z Biura Informacji Kredytowej. Od początku roku do końca sierpnia liczba udzielanych kredytów ratalnych była większa o 0,7 proc. w ujęciu rocznym.

Problemy społeczne

Wsparcie w opiece domowej nad osobami przewlekle chorymi może ograniczyć ich pobyt w szpitalu. Bezpłatny program we Wrocławiu cieszy się ogromnym zainteresowaniem

Program opieki domowej – uruchomiony przez Urząd Miasta we Wrocławiu – to pomoc dla pacjentów nieuleczalnie i przewlekle chorych oraz ich opiekunów. Jego głównym elementem jest edukacja dotycząca kwestii pielęgnacji, rehabilitacji, diety oraz niwelowania skutków zmęczenia fizycznego i psychicznego. W efekcie ma ograniczyć czas spędzony w szpitalu przez chorego. To szczególnie istotne w trakcie pandemii i zwiększonego ryzyka zakażenia koronawirusem, który dla osób przewlekle chorych jest szczególnie groźny.