Komunikaty PR

Festiwal DYSONANSE ŁDZ w Łodzi za nami!

2019-11-22  |  08:34
Biuro prasowe
Do pobrania Zdjęcia ( 7.65 MB )

13 listopada w łódzkim Art_Inkubatorze odbył się festiwal dla studentów, młodych przedsiębiorców i wszystkich tych, którzy są ciekawi świata oraz otwarci na nowe doświadczenia. Jego celem była promocja Łodzi jako miasta młodego, aktywnego, studenckiego, kreatywnego i dynamicznie rozwijającego się. DYSONANSE ŁDZ to prawie 1000 uczestników, 70 prelegentów i wydarzenia dziejące się równocześnie w aż sześciu salach. 

 

DYSONANSE ŁDZ to pierwszy taki festiwal w Łodzi. Poprzez swoją formułę pozwolił na zderzenie ze sobą różnych dziedzin, branż, idei, środowisk. Efektem tego było przedstawienie atrakcyjnej oferty Łodzi. Łodzi nowej, Łodzi zmieniającej się, Łodzi pełnej pomysłów, Łodzi otwartej na studentów i biznes.  Festiwal był okazją do zdobycia wiedzy niezbędnej na rynku pracy, ale i zainspirowania się różnymi historiami i punktami widzenia. 

 

Festiwal składał się z dwóch części. W części pierwszej, DYSOANANSE: Intro, wzięło udział ponad 500 licealistów i maturzystów z regionu łódzkiego. Z zainteresowaniem wysłuchali oni prelekcji m.in. Pauliny Mikuły z kanału „Mówiąc inaczej”, która podzieliła się swoimi doświadczeniami dotyczącymi przygotowań do matury, czy Szymona Sikorskiego i Michała Ulidisa z agencji Publicon, którzy porozmawiali z nimi o Generacji Z oraz o tym jak kształtować swój wizerunek czy to w mediach, czy w życiu codziennym. Łódź zachęcała także do studiowania w swoich ośrodkach akademickich. Uczniowie mieli okazję poznać bliżej łódzkie uczelnie, zarówno dzięki ich prelekcjom, jak i stoiskom,
w których prezentowano ich ofertę dydaktyczną i posłuchać o kierunkach przyszłości. 

 

Druga  część festiwalu DYSONASE ŁDZ to jeszcze większy rozmach i jeszcze większa multidyscyplinarność programu. Podczas festiwalu uczestnicy mogli wybrać jedną z sześciu tematycznych sal – Idee Fixe, YouTube, Dysonanse 7on7, Łódź EXPO, Komunikacja oraz Design. W każdej z nich odbywały się 20-minutowe prelekcje, dyskusje i warsztaty.

 

Wśród prelegentów znalazło się wiele znanych osób związanych z Łodzią, jak Dyrektor Festiwalu Komiksów i Gier Adam Radoń, Dyrektor Łódź Design Festiwal – Michał Piernikowski, a także łódzkie gwiazdy YouTube i Instagrama – Michalina Grzesiak z bloga „Krystyno, nie denerwuj matki”, Ilona i Milena Krawczyńskie znane jako Siostry ADiHD.  międzynarodowa modelka – Sandra Kubicka, a nawet Tomasz Salki Prezes ŁKS Łódź.  

 

Liczne grono prelegentów festiwalu DYSONASE ŁDZ składało się także ze znanych polskich  YouTuberów, łódzkich przedsiębiorców, naukowców oraz celebrytów. Byli to między innymi Karol Paciorek z jednego z najpopularniejszych kanałów na YouTube -  Lekko Stronniczy, Paweł Tkaczyk – specjalista od storytellingu i brandingu, doskonale znany i uwielbiany przez polską branżę kreatywną, Michał Sadowski - CEO Brand24 – jednego z najlepiej rozwijających się start up’ów SaaS w Polsce, działający obecnie w ponad 100 krajach na całym świecie czy Rafał Masny i Paweł Svinarski z grupy Abstra.

 

Podczas festiwalu odbywały się także warsztaty designu i komunikacji, takie jak creative writing prowadzony przez Kamilę Romanowicz z Loesje Poland, a także warsztat brushletteringu i sitodruku, w ramach których uczestnicy mogli samodzielnie nanieść nadruk grafiki festiwalu DYSONANSE ŁDZ na ekotorby, które zabrali ze sobą do domu. Dużą popularnością cieszyły się także sale Designu i Komunikacji prowadzone przez współorganizatorów festiwalu  - Łódź Design Festival oraz agencję Publicon. W części wieczornej festiwalu odbyła się projekcja etiud i animacji studentów i absolwentów Szkoły Filmowej w Łodzi oraz stand up Juliusza Sipiki. 

 

– Ideą wydarzenia jest promocja miasta oraz zachęcenie młodych do kształcenia i rozwijania swojej kariery właśnie w Łodzi. Chcemy zaprezentować różne punkty widzenia, a często właśnie skonfrontować odmienne, ale przede wszystkim zainspirować do działania poprzez pokazanie historii, które odniosły sukces – mówi organizator Szymon Sikorski, CEO agencji Publicon.


 

Festiwal spotkał się z bardzo dobrym odzewem ze strony uczestników i prelegentów,
z pośpiechem przemieszczali się oni z sali na salę, aby spotkać się ze swoimi ulubionymi mówcami lub posłuchać kolegów i koleżanek po fachu lub właśnie z zupełnie odmiennych branż. Formuła festiwalu polegająca na zderzeniu światów, perspektyw, ludzi zdecydowanie przypadła do gustu odbiorcom – już czekają na kolejna edycję DYSONANSÓW ŁDZ, którego Partnerem Strategicznym było Miasto Łódź.

 

Więcej informacji znajduje się na stronie: www.dysonanse.pl.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Raport Strategiczny Internet 2019/2020 IAB Polska Biuro prasowe
2020-06-30 | 15:29

Raport Strategiczny Internet 2019/2020 IAB Polska

Rok 2019 był dla polskiej branży reklamy cyfrowej przełomowy – internet, wzorem rozwiniętych rynków zachodnich, przegonił pod względem nakładów reklamowych telewizję.
Media i PR Najważniejszy posiłek to ten, który jemy razem - Maślanka Mrągowska
2020-06-30 | 10:00

Najważniejszy posiłek to ten, który jemy razem - Maślanka Mrągowska

Spożywanie potraw w większym gronie to ważny czynnik, który spaja i daje poczucie szczęścia, dlatego warto zatroszczyć się o to, by jeść razem. Wspólny posiłek wpisany
Media i PR Serki śmietankowe Łaciate z nową komunikacją – inspirują smakiem i przepisami
2020-06-29 | 10:00

Serki śmietankowe Łaciate z nową komunikacją – inspirują smakiem i przepisami

Po serki śmietankowe Łaciate można sięgnąć nie tylko, gdy szukamy pomysłu na śniadanie. Są znakomitym urozmaiceniem posiłków i okazją do wzbogacenia smaków wielu potraw.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Nowy zbiornik przeciwpowodziowy w Raciborzu zabezpieczy przed żywiołem 2,5 mln osób z południa Polski. Tego typu inwestycji będzie coraz więcej

W Raciborzu oddano właśnie do użytku zbiornik przeciwpowodziowy, który ochroni przed żywiołem przeszło 2,5 mln mieszkańców południa Polski. To największa jak dotąd inwestycja hydrotechniczna w kraju. Na budowie obiektu przez dwa i pół roku pracowało ponad 1 tys. osób i kilka tysięcy jednostek sprzętu. Realizacja inwestycji nie była łatwa m.in. ze względu na powódź i pandemię. Coraz większe problemy z suszą i gwałtownymi opadami sprawiają, że Polska będzie realizować coraz więcej inwestycji hydrotechnicznych, a giełdowy Budimex, wykonawca zbiornika w Raciborzu, widzi w nich rynkową szansę.

Przemysł

Firmy produkcyjne walczą z kryzysem i brakiem zamówień. 30 proc. musiało zredukować zatrudnienie

71 proc. firm produkcyjnych zapowiedziało, że nie planuje zwiększać zatrudnienia w najbliższych miesiącach, a prawie 30 proc. musiało już zredukować liczbę pracowników – wynika z badania Trenkwalder. Takie wyniki nie dziwią, gdy spojrzymy na dane o produkcji przemysłowej, która w kwietniu była o ponad 24 proc., a w maju o 17 proc. niższa niż przed rokiem. Trudna sytuacja jest np. w branży motoryzacyjnej, gdzie 39 proc. firm przeprowadziło zwolnienia, a 61 proc. obcięło wynagrodzenia. Jej poprawa potrwa co najmniej półtora roku.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Prawo

Ministerstwo Rozwoju chce poprawić sytuację mieszkaniową w Polsce. Powstaną społeczne agencje najmu

Proponowana przez Ministerstwo Rozwoju zmiana przepisów ma poprawić sytuację mieszkaniową w Polsce. Wśród pomysłów resortu jest wprowadzenie społecznych agencji najmu, ulgi na urządzenie się i dopłaty do czynszu. Istotne znaczenie może mieć zwłaszcza ten pierwszy postulat. Społeczne agencje najmu docelowo mają pomóc tym, którzy mają za wysokie dochody na mieszkanie komunalne, ale niewystarczające na najem na wolnym rynku, a osoby te stanowią nawet 40 proc. społeczeństwa.

Handel

Przez pandemię wydawcy stracili od 50 do nawet 80 proc. przychodów z reklam. Branża liczy na zerowy VAT na prasę

Dziennik „The Los Angeles Times” już w kwietniu informował, że stracił ponad 1/3 swoich dochodów z reklam. O załamaniu wpływów z ich sprzedaży pisał też brytyjski „The Economist” i inne światowe dzienniki. Problemy nie ominęły również polskiego rynku: w trakcie lockdownu sprzedaż drukowanych gazet i magazynów spadła, a utrata wpływów reklamowych sięgnęła od około 50 proc. do nawet 80 proc. w przypadku prasy lokalnej. To spowodowało, że wydawcy nie uniknęli zamykania tytułów, obniżek pensji i zwalniania pracowników. Spadek przychodów znacząco przełoży się na ich sytuację finansową i wyniki po II kwartale. Branża apeluje o specjalne, sektorowe wsparcie – przede wszystkim zerowy VAT na prasę, który został już zapowiedziany w odniesieniu do książek.