Komunikaty PR

Kariera w motorsporcie – mocne strony kobiet

2019-02-11  |  13:12
Biuro prasowe

Dla wielu osób motorsport to wciąż świat mężczyzn. Panuje w nim rywalizacja, niebezpieczeństwo i adrenalina. Czy kobiety mają szansę odnaleźć się w tym  świecie? Oczywiście, że tak. Siła kobiecego charakteru, jej naturalne instynkty i zachowania sprawiają, że panie startujące w wyścigach samochodowych radzą sobie doskonale. Jakie cechy wpływają na styl jazdy i umożliwiają zrobienie kariery w motorsporcie?

Podział zawodów na typowo damskie i męskie odchodzi do lamusa. Jako społeczeństwo coraz bardziej dojrzewamy do myśli, że role społeczne wcale nie są przypisane do konkretnej płci. W zmianie świadomości pomagają działania odważnych i przebojowych kobiet, które nie boją się wyjść poza schemat i obalają kolejne stereotypy. Najlepszym przykładem jest postać Gosi Rdest – najszybszej Polki i wielokrotnej uczestniczki wyścigów samochodowych, która udowodniła, że miejsce kobiety jest dokładnie tam, gdzie tylko sobie wymarzy.

Kobiety mają siłę i determinację do spełniania swoich marzeń. Jeśli zależy im na zrobieniu kariery w motorsporcie nie powinny obawiać się, że nie są wystarczająco dobre lub za słabe. Wręcz przeciwnie – nasze naturalne zachowania wpływają na styl jazdy, który staje się znacznie bardziej przemyślany i świadomy. Taka taktyka może stać się kluczem do sukcesu i przesądzić o wyniku – mówi Gosia Rdest, ambasadorska akcji „Warsztaty przyjazne kobietom – Kobiety przyjazne warsztatom”. Dodaje: Nie można stwierdzić, który styl jazdy jest lepszy – męski, czy kobiecy. Ważne jest to jak same czujemy się za kierownicą. Trzeba być świadomą swoich mocnych stron i nie bać się wykorzystywać ich na trasie.

Jakie cechy przydają się podczas jazdy?

Decyzje podejmowane przez kobiety podczas jazdy są wynikiem dokładnej analizy i przemyśleń. Aby uchronić samochód przed wypadnięciem z toru, zwolnią w odpowiednim miejscu i przyspieszą w kolejnym. Dzięki temu ich jazda ma bardziej płynny charakter i jest znacznie bezpieczniejsza. Jest to niezwykle ważne, gdyż złe oszacowanie ryzyka bywa często popełnianym błędem w motorsporcie i  nierzadko kończy się wyeliminowaniem z dalszej jazdy lub utratą cennych sekund, które mogą zaważyć na wyniku. Kobiety wykazują się także sporą cierpliwością.[1] Potrafią stopniować tempo, posiadają również umiejętność odpuszczania na danych odcinkach, tylko po to by przyspieszyć na kolejnych. Dzięki temu wygrywają tam, gdzie zawodzi zbytnia impulsywność. Zachowania kobiet na drodze, podczas jazdy samochodem osobowym przenoszą się na tor wyścigowy.

Kobiety wykazują się ogromną siłą i determinacją, które w połączeniu z analizą ryzyka i przemyśleniem sytuacji sprawiają, że na torze stają się nie do zatrzymania – mówi Patrycja Rzoska, przedstawicielka marki Ravenol i koordynatorka akcji „Warsztaty przyjazne kobietom – Kobiety przyjazne warsztatom”. Dodaje: To doskonały przykład na to, że panie potrafią walczyć o swoje i realizować zamierzone cele.

Zmiana trendów w społeczeństwie staje się coraz bardziej widoczna. Świadczy o tym chociażby zwiększający się odsetek kobiet na stanowiskach kierowniczych, które jeszcze do niedawna stanowiły przede wszystkim domenę mężczyzn.[2] Nie powinno więc dziwić zainteresowanie kobiet motorsportem i przekraczanie kolejnych barier wyznaczonych przez stereotypy dotyczące płci.

Kobiety doskonale radzą sobie podczas jazdy sportowymi samochodami. Tego typu pojazdy potrzebują więcej uwagi i zrozumienia oraz wyczucia. Sportowe auta wysyłają subtelne sygnały, które są bardzo szybko odbierane przez panie, z uwagi na ich uważność i świadomość – mówi Katarzyna Filipowicz, dyrektor Porsche Centrum Łódź. Dodaje: Kobiety osiągają sukcesy w motorsportach, gdyż podczas jazdy nie liczy się wyłącznie odwaga i brawura, ale przede wszystkim analiza sytuacji.

Jak widać panie posiadają wiele cech, które umożliwiają im zrobienie kariery w sportach uznawanych za męską domenę. Kluczem jest uświadomienie sobie własnego potencjału i porzucenie obawy przed wejściem do tego fascynującego świata szybkości i adrenaliny.

Więcej informacji:

https://www.ravenol.pl

https://professionals.ravenol.pl

 


[1] Raport nr 1 dla Ministra Infrastruktury Rzeczypospolitej Polskiej. Slajd nr 37. Do pobrania ze strony: http://www.krbrd.gov.pl/pl/nasze-kampanie/predkosc-zabija.html

[2] Raport “Woman in Business 2016”, str. 8,

   Raport “Woman in Business 2017”, str. 10.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Konkurs Shell Helix z Michałem Kościuszko Biuro prasowe
2019-04-19 | 01:00

Konkurs Shell Helix z Michałem Kościuszko

Pod hasłem „Shell Helix Wyższa Szkoła Jazdy” wystartował pierwszy ogólnopolski konkurs sprzedażowy olejów silnikowych Shell Helix skierowany do niezależnych
Motoryzacja Ograniczenia emisji CO2 na 2021 rok to miliardy euro kar dla producentów aut
2019-04-18 | 16:00

Ograniczenia emisji CO2 na 2021 rok to miliardy euro kar dla producentów aut

Szanse dużych producentów działających na europejskim rynku na uniknięcie ogromnych kar za sprzedawanie zbyt wysoko emisyjnych samochodów są już nikłe. W ubiegłym roku
Motoryzacja Opona General Tire zalecana do BMW X5
2019-04-18 | 01:00

Opona General Tire zalecana do BMW X5

Najnowsze BMW X5 będzie wyposażane w terenowe opony General Tire Grabber AT3 w rozmiarze 275/45 R20 110V XL. Model zapewnia dobrą przyczepność w terenie i bezpieczne prowadzenie na

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.