Komunikaty PR

Na zapowiedź o zniesieniu wiz do USA, liczba wyszukiwań lotów wzrosła o 319%

2019-10-09  |  10:00
Biuro prasowe

W miniony piątek Stany Zjednoczone oficjalnie zaprosiły Polskę do programu ruchu bezwizowego. Jak pokazują najnowsze dane wyszukiwarki KAYAK.pl, w pierwszych dniach po zapowiedzi zniesienia wiz, Polacy szukali lotów do Stanów Zjednoczonych ponad 3 razy częściej (319%) niż weekend wcześniej. Eksperci sprawdzili również, jak zmieniało się zainteresowanie podróżami do Ameryki w przeciągu ostatnich miesięcy, podczas których temat wiz wielokrotnie powracał w debacie publicznej.

Amerykański sen na wyciągnięcie ręki

4 października Stany Zjednoczone oficjalnie nominowały Polskę do swojego programu Visa Waiver, w ramach którego obywatele krajów uczestniczących mają prawo do podróży do USA bez wizy w celach biznesowych lub turystycznych na okres do 90 dni. Znaczący wzrost wyszukiwań zaraz po ogłoszeniu tych zmian jest zwieńczeniem wzrostów odnotowywanych przez cały rok – według danych KAYAK.pl, w 2019 r. Polacy wykonali 27% więcej wyszukiwań lotów do USA niż w 2018.

Droga do zniesienia wizy

Na przestrzeni ostatnich miesięcy temat wiz turystycznych do USA wielokrotnie pojawiał się w debacie publicznej. Jak pokazują dane KAYAK.pl, dyskusje te mogły mieć wpływ na rosnące zainteresowanie turystów lotami do Ameryki. W pierwszym kwartale roku Polacy szukali lotów do Stanów 23% częściej niż w analogicznym okresie w 2018 roku. To w lutym 2019 r., został ogłoszony rekordowo niski wskaźnik odrzuceń wiz (na poziomie 3,99%)*, co mogło rozbudzić nadzieje wielu turystów.

Wzrost liczby wyszukiwań odnotowano także po 23 września br., kiedy opinia publiczna została poinformowana o fakcie, że Polska spełniła wszystkie warunki niezbędne do przystąpienia do programu zniesienia wiz – odsetek odmów dla osób ubiegających się o amerykańską wizę spadł wtedy do 2,8%**. Jak pokazuje analiza KAYAK.pl, po tym ogłoszeniu Polacy szukali lotów do Stanów o 51% częściej niż tydzień przed nim.

Aleksandra Sowa-Frąckowiak, rzecznik prasowy KAYAK.pl komentuje: „Chociaż proces wprowadzenia ruchu bezwizowego może zająć nawet kilka miesięcy, już dziś widzimy zainteresowanie Polaków planowaniem podróży do USA. Jak pokazują nasze dane, Stany Zjednoczone to obecnie drugi najpopularniejszy kierunek podróży wśród polskich turystów. W tym roku kraj odnotował też 27% więcej wyszukiwań lotów niż przed rokiem. Mamy nadzieję, że uproszczenie procesu i niższe koszty związane ze zniesieniem wiz, pozwolą jeszcze większej liczbie podróżnych spełnić wakacyjne marzenia i odwiedzić piękną Amerykę”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Koleje Dolnośląskie latem z Latem z KD Biuro prasowe
2020-06-26 | 13:45

Koleje Dolnośląskie latem z "Latem z KD"

Rusza wakacyjna akcja pn. „Lato z KD”, mająca na celu wsparcie odbudowy ruchu turystycznego. Będzie trwała przez trzy wakacyjne miesiące i docelowo swoim zasięgiem obejmie całe
Turystyka Sieć Grano Hotels z blisko 90% obłożeniem
2020-06-26 | 13:00

Sieć Grano Hotels z blisko 90% obłożeniem

Obiekty gdańskiej sieci Grano Hotels zanotowały podczas długiego weekendu niemalże pełne obłożenie. Hotel Number One by Grano, Grano Apartments oraz Hotel Grano kuszą turystów
Turystyka „Pociąg do Kultury” wraca na tory
2020-06-24 | 11:00

„Pociąg do Kultury” wraca na tory

W ostatni weekend czerwca, na tory wraca popularne połączenie, umożliwiające bezpośredni dojazd z Wrocławia do Berlina. W związku z ograniczeniami spowodowanymi epidemią koronawirusa,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Nowy zbiornik przeciwpowodziowy w Raciborzu zabezpieczy przed żywiołem 2,5 mln osób z południa Polski. Tego typu inwestycji będzie coraz więcej

W Raciborzu oddano właśnie do użytku zbiornik przeciwpowodziowy, który ochroni przed żywiołem przeszło 2,5 mln mieszkańców południa Polski. To największa jak dotąd inwestycja hydrotechniczna w kraju. Na budowie obiektu przez dwa i pół roku pracowało ponad 1 tys. osób i kilka tysięcy jednostek sprzętu. Realizacja inwestycji nie była łatwa m.in. ze względu na powódź i pandemię. Coraz większe problemy z suszą i gwałtownymi opadami sprawiają, że Polska będzie realizować coraz więcej inwestycji hydrotechnicznych, a giełdowy Budimex, wykonawca zbiornika w Raciborzu, widzi w nich rynkową szansę.

Przemysł

Firmy produkcyjne walczą z kryzysem i brakiem zamówień. 30 proc. musiało zredukować zatrudnienie

71 proc. firm produkcyjnych zapowiedziało, że nie planuje zwiększać zatrudnienia w najbliższych miesiącach, a prawie 30 proc. musiało już zredukować liczbę pracowników – wynika z badania Trenkwalder. Takie wyniki nie dziwią, gdy spojrzymy na dane o produkcji przemysłowej, która w kwietniu była o ponad 24 proc., a w maju o 17 proc. niższa niż przed rokiem. Trudna sytuacja jest np. w branży motoryzacyjnej, gdzie 39 proc. firm przeprowadziło zwolnienia, a 61 proc. obcięło wynagrodzenia. Jej poprawa potrwa co najmniej półtora roku.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Prawo

Ministerstwo Rozwoju chce poprawić sytuację mieszkaniową w Polsce. Powstaną społeczne agencje najmu

Proponowana przez Ministerstwo Rozwoju zmiana przepisów ma poprawić sytuację mieszkaniową w Polsce. Wśród pomysłów resortu jest wprowadzenie społecznych agencji najmu, ulgi na urządzenie się i dopłaty do czynszu. Istotne znaczenie może mieć zwłaszcza ten pierwszy postulat. Społeczne agencje najmu docelowo mają pomóc tym, którzy mają za wysokie dochody na mieszkanie komunalne, ale niewystarczające na najem na wolnym rynku, a osoby te stanowią nawet 40 proc. społeczeństwa.

Handel

Przez pandemię wydawcy stracili od 50 do nawet 80 proc. przychodów z reklam. Branża liczy na zerowy VAT na prasę

Dziennik „The Los Angeles Times” już w kwietniu informował, że stracił ponad 1/3 swoich dochodów z reklam. O załamaniu wpływów z ich sprzedaży pisał też brytyjski „The Economist” i inne światowe dzienniki. Problemy nie ominęły również polskiego rynku: w trakcie lockdownu sprzedaż drukowanych gazet i magazynów spadła, a utrata wpływów reklamowych sięgnęła od około 50 proc. do nawet 80 proc. w przypadku prasy lokalnej. To spowodowało, że wydawcy nie uniknęli zamykania tytułów, obniżek pensji i zwalniania pracowników. Spadek przychodów znacząco przełoży się na ich sytuację finansową i wyniki po II kwartale. Branża apeluje o specjalne, sektorowe wsparcie – przede wszystkim zerowy VAT na prasę, który został już zapowiedziany w odniesieniu do książek.