Komunikaty PR

Nexity Polska wspiera globalne projekty na rzecz ochrony środowiska

2019-06-25  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Karolina Nowak
Marketing & Communications Consultants

Flory 5/5
00-586 Warszawa
nowak|mcconsultants.pl| |nowak|mcconsultants.pl
+48 662 086 500
www.mcconsultants.pl
Do pobrania pdf ( 1.26 MB )

W maju 2019 r. firma Nexity Polska otrzymała certyfikat CARBON NEUTRAL COMPANY. To wyróżnienie przyznawane przedsiębiorstwom z całego świata, potwierdzające ich wkład w realizację działań na rzecz zmniejszenia globalnego ocieplenia. Nexity otrzymało je w uznaniu swojego zaangażowania w redukcję emisji CO2 oraz wspieranie inicjatyw promujących energię odnawialną.

 

3 kroki do neutralności

Aby osiągnąć potwierdzoną certyfikatem neutralność klimatyczną firma Nexity wdrożyła politykę dotyczącą emisji gazów cieplarnianych, sprowadzającą się do 3 kluczowych kroków: pomiaru, redukcji oraz kompensacji. W praktyce polega ona na identyfikacji skali problemu, czyli obliczeniu obecnej emisji CO2 (krok 1), a następnie doborze odpowiednich środków wspomagających faktyczne obniżenie emisji szkodliwych gazów do atmosfery, np. zmniejszenia zużycia energii (krok 2). Na koniec, w ramach dobrowolnego zobowiązania, firma Nexity rekompensuje to, co pozostało w jej procesie operacyjnym w zakresie emisji dwutlenku węgla, poprzez aktywne wspieranie programów ochrony środowiska w społecznościach lokalnych (krok 3).

 

Certyfikowany wkład w lepsze jutro

Przyznany firmie Nexity Polska certyfikat CARBON NEUTRAL COMPANY jest potwierdzeniem faktycznie wykonanych działań, a nie wyłącznie deklaracji. Otrzymują je wyłącznie te podmioty, które w sposób wymierny przyczyniają się do zmniejszania globalnego ocieplenia. W przypadku Nexity certyfikat zaświadcza zużycie 124 ton CO2 w bieżącym roku, a następnie kompensację tej ilości poprzez udział firmy w globalnych projektach proekologicznych.

Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy się w gronie firm neutralnych klimatycznie – mówi Adam Dąbkowski, Dyrektor Generalny, Nexity Polska. Obserwując świat zmieniający się pod wpływem działalności człowieka, staramy się, jako przedsiębiorstwo brać odpowiedzialność za otoczenie i maksymalnie redukować nasz ślad węglowy. Wiemy, że nie możemy zredukować go do zera, dlatego też to, czego nie jesteśmy w stanie zrobić, rekompensujemy wkładem w rozwój prostych, ale skutecznych metod wspierających ochronę klimatu, np. odnawialne źródła energii – dodaje Dyrektor Dąbkowski.

 

Działania zaaprobowane przez WFF

Program certyfikacji CARBON NEUTRAL COMPANY jest całkowicie transparentny. Każda firma, która zgłasza doń akces, podlega weryfikacji pod kątem spełniania globalnych wytycznych, wyznaczanych przez Gold Standard. Gold Standard to organizacja założona przez WWF, walcząca o najwyższe standardy w ochronie środowiska oraz zrównoważony rozwój we wszystkich obszarach działalności człowieka. Od 2003 roku prowadzi projekty na rzecz ochrony środowiska (obecnie ponad 1400 inicjatyw w 80 krajach), generując miliardy dolarów wartości dodanej dla lokalnych społeczności. Wszystkie projekty zaaprobowane przez Gold Standard, w tym te prowadzone przez Nexity, spełniają globalne cele ONZ w zakresie klimatu.

 

Sama redukcja to za mało

Zobowiązanie, jakie podjęła firma Nexity starając się o certyfikat przedsiębiorstwa neutralnego klimatycznie, obejmuje, oprócz redukcji emisji dwutlenku węgla, również zaangażowanie w projekty na rzecz ochrony klimatu, prowadzone w krajach rozwijających się. Aby zrekompensować własną emisję gazów cieplarnianych, Nexity wspiera pozyskiwanie energii ze źródeł odnawialnych na Tajwanie i w Indiach. Tajwan, pomimo ogromnego potencjału zasobów wiatrowych na wybrzeżu, jest wciąż uzależniony od paliw kopalnych, w których czerpie aż 75 proc. energii. Dlatego właśnie tam powstały 2 duże farmy wiatrowe, generujące ponad 480 tys. MWh czystej energii rocznie, ograniczając przy tym roczną emisję gazów cieplarnianych o ponad 320 tys. ton. W Indiach
z kolei Nexity wspiera budowę elektrowni słonecznej Godawari 50MW, usytuowanej w Radżastanie. Wykorzystuje ona najnowocześniejsze, przyjazne środowisku rozwiązania, np. technologię paraboliczną, która pozwala na zasilanie 118 866 MWh energii elektrycznej netto rocznie, przy emisji dwutlenku węgla zmniejszonej o ponad milion ton. Obie inicjatywy, poza realnym wpływem na środowisko naturalne, mają też rozwijać lokalne społeczności, np. poprzez zatrudnianie okolicznych mieszkańców przy ich budowie i eksploatacji, stworzenie lepszej infrastruktury (dróg dojazdowych etc.), uczynienie regionów atrakcyjnymi dla inwestorów – wszystko zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju:, aby pomagać mądrze i długofalowo.

 

 

Firma Nexity jest obecna na polskim rynku nieruchomości mieszkaniowych od 6 lat. Obecne realizuje kilka projektów deweloperskich w Warszawie: Next Ursus (www.nextursus.pl) przy ul. Posag 7 Panien 16, My Bemowo 3 (www.mybemowo.pl) przy ul. Batalionów Chłopskich 79, LifeTown (www.lifetown.pl) przy ul. Kłobuckiej 6, Bemowo Line (www.bemowoline.pl) przy ul. Szeligowskiej 61 oraz Malta Point (www.maltapoint.pl) przy ul. Brneńskiej w Poznaniu.

 

O Nexity: Grupa Nexity to czołowy dostawca kompleksowych usług na rynku nieruchomości we Francji. Oferuje szeroki zakres doradztwa i ekspertyz, produktów, świadczeń oraz rozwiązań. Od ponad 40 lat buduje i zarządzanie nieruchomościami mieszkaniowymi i komercyjnymi we Francji, a także na terenie innych krajów Europy, m.in. Włoch, Szwajcarii, Belgii i Hiszpanii. Spółka obecna jest na polskim rynku nieruchomości od 2013 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym Biuro prasowe
2020-02-20 | 16:30

Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym

Tetra Pak została po raz czwarty doceniona za wyróżniające się działania prowadzone na rzecz klimatu oraz za pozyskiwanie zasobów ze zrównoważonych źródeł. Na
Ochrona środowiska Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli
2020-01-24 | 13:00

Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli

Zgodnie z przyjętym zobowiązaniem grupa Accor deklaruje usunięcie wszystkich plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku znajdujących się w hotelach do końca 2022 r. Działanie
Ochrona środowiska Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up
2020-01-17 | 11:30

Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up

15 stycznia odbył się lokalny finał konkursu Chivas Venture. Spośród najlepszej piątki start-up’ów wybrano zwycięzcę, który będzie reprezentował Polskę na

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Infrastruktura

Nad firmami z branży utrzymania czystości zbierają się czarne chmury. Rosną koszty działalności i brakuje rąk do pracy

Brak pracowników oraz dobrze przygotowanych do pracy zespołów – to najpoważniejsze wyzwania, które stoją przed branżą utrzymania czystości. Dziś zatrudnia ona ok. 700 tys. osób, również takich, które do tej pory z różnych względów nie pracowały. Rozwiązanie tych bolączek umożliwiłoby przyjmowanie większej liczby zleceń i dalszy dynamiczny rozwój sektora. Jednym z pomysłów jest włączenie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji certyfikatu dla osób sprzątających.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Transport

Przewozy w regionach wracają na właściwe tory. W tym roku spółka Polregio zamierza rozpocząć unowocześnianie pociągów i przewieźć 91 mln pasażerów

Komisja Europejska wciąż prowadzi formalne postępowanie dotyczące pomocy publicznej dla spółki Przewozy Regionalne, która od miesiąca funkcjonuje pod nazwą Polregio. To oznacza, że przewoźnik wciąż nie może korzystać z unijnych grantów, ale realizuje plany inwestycyjne we własnym zakresie. W tym roku rozpocznie obliczony na kilka lat program modernizacji swojego taboru. Czteroletnia restrukturyzacja spółki zaowocowała też systematycznym przyrostem liczby pasażerów – na koniec tego roku Polregio chce ich mieć już ponad 91 mln.

Firma

15 tys. hoteli na świecie i 600 w Polsce. Następca Neckermann Polska startuje z ofertą wyjazdową

Na polskim rynku rozpoczyna działalność Nekera, nowy touroperator, który jest niejako następcą Neckermanna, bo tworzony przez ten sam zespół. –  Upadek polskiego oddziału nie miał nic wspólnego z jego kondycją ekonomiczną, był to efekt bankructwa całej grupy Thomas Cook – mówi założyciel nowego biura Maciej Nykiel. Nekera startuje z ofertą wyjazdową do 15 tys. hoteli na całym świecie, zarówno w najpopularniejszych kurortach, jak i egzotycznych krajach. Będzie też mocno rozwijać wycieczki z dojazdem własnym oraz turystykę krajową. W ofercie ma ponad 600 hoteli w Polsce.

 
 

Konsument

Branżę kosmetyczną czeka rewolucja opakowaniowa. Producenci będą odchodzić od plastiku

Producenci kosmetyków stopniowo zmieniają swoje podejście do opakowań. Coraz częściej zamieniają stosowany plastik na w pełni przetwarzalny lub na tekturę, drewno lub szkło. Starają się „odchudzać” opakowania, żeby były mniej kłopotliwe w transporcie. Takie działania to przede wszystkim efekt troski o środowisko, ale wymuszają je także unijne zmiany prawne oraz proekologiczne oczekiwania konsumentów. Zdecydowana większość z nich, kupując kosmetyki, zwraca uwagę na to, czy opakowanie jest przyjazne dla środowiska – wynika z raportu „Strategia Plastikowa i Kosmetyki” przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego i Deloitte Advisory.