Komunikaty PR

Nexity Polska wspiera globalne projekty na rzecz ochrony środowiska

2019-06-25  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Karolina Nowak
Marketing & Communications Consultants

Flory 5/5
00-586 Warszawa
nowak|mcconsultants.pl| |nowak|mcconsultants.pl
+48 662 086 500
www.mcconsultants.pl
Do pobrania pdf ( 1.26 MB )

W maju 2019 r. firma Nexity Polska otrzymała certyfikat CARBON NEUTRAL COMPANY. To wyróżnienie przyznawane przedsiębiorstwom z całego świata, potwierdzające ich wkład w realizację działań na rzecz zmniejszenia globalnego ocieplenia. Nexity otrzymało je w uznaniu swojego zaangażowania w redukcję emisji CO2 oraz wspieranie inicjatyw promujących energię odnawialną.

 

3 kroki do neutralności

Aby osiągnąć potwierdzoną certyfikatem neutralność klimatyczną firma Nexity wdrożyła politykę dotyczącą emisji gazów cieplarnianych, sprowadzającą się do 3 kluczowych kroków: pomiaru, redukcji oraz kompensacji. W praktyce polega ona na identyfikacji skali problemu, czyli obliczeniu obecnej emisji CO2 (krok 1), a następnie doborze odpowiednich środków wspomagających faktyczne obniżenie emisji szkodliwych gazów do atmosfery, np. zmniejszenia zużycia energii (krok 2). Na koniec, w ramach dobrowolnego zobowiązania, firma Nexity rekompensuje to, co pozostało w jej procesie operacyjnym w zakresie emisji dwutlenku węgla, poprzez aktywne wspieranie programów ochrony środowiska w społecznościach lokalnych (krok 3).

 

Certyfikowany wkład w lepsze jutro

Przyznany firmie Nexity Polska certyfikat CARBON NEUTRAL COMPANY jest potwierdzeniem faktycznie wykonanych działań, a nie wyłącznie deklaracji. Otrzymują je wyłącznie te podmioty, które w sposób wymierny przyczyniają się do zmniejszania globalnego ocieplenia. W przypadku Nexity certyfikat zaświadcza zużycie 124 ton CO2 w bieżącym roku, a następnie kompensację tej ilości poprzez udział firmy w globalnych projektach proekologicznych.

Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy się w gronie firm neutralnych klimatycznie – mówi Adam Dąbkowski, Dyrektor Generalny, Nexity Polska. Obserwując świat zmieniający się pod wpływem działalności człowieka, staramy się, jako przedsiębiorstwo brać odpowiedzialność za otoczenie i maksymalnie redukować nasz ślad węglowy. Wiemy, że nie możemy zredukować go do zera, dlatego też to, czego nie jesteśmy w stanie zrobić, rekompensujemy wkładem w rozwój prostych, ale skutecznych metod wspierających ochronę klimatu, np. odnawialne źródła energii – dodaje Dyrektor Dąbkowski.

 

Działania zaaprobowane przez WFF

Program certyfikacji CARBON NEUTRAL COMPANY jest całkowicie transparentny. Każda firma, która zgłasza doń akces, podlega weryfikacji pod kątem spełniania globalnych wytycznych, wyznaczanych przez Gold Standard. Gold Standard to organizacja założona przez WWF, walcząca o najwyższe standardy w ochronie środowiska oraz zrównoważony rozwój we wszystkich obszarach działalności człowieka. Od 2003 roku prowadzi projekty na rzecz ochrony środowiska (obecnie ponad 1400 inicjatyw w 80 krajach), generując miliardy dolarów wartości dodanej dla lokalnych społeczności. Wszystkie projekty zaaprobowane przez Gold Standard, w tym te prowadzone przez Nexity, spełniają globalne cele ONZ w zakresie klimatu.

 

Sama redukcja to za mało

Zobowiązanie, jakie podjęła firma Nexity starając się o certyfikat przedsiębiorstwa neutralnego klimatycznie, obejmuje, oprócz redukcji emisji dwutlenku węgla, również zaangażowanie w projekty na rzecz ochrony klimatu, prowadzone w krajach rozwijających się. Aby zrekompensować własną emisję gazów cieplarnianych, Nexity wspiera pozyskiwanie energii ze źródeł odnawialnych na Tajwanie i w Indiach. Tajwan, pomimo ogromnego potencjału zasobów wiatrowych na wybrzeżu, jest wciąż uzależniony od paliw kopalnych, w których czerpie aż 75 proc. energii. Dlatego właśnie tam powstały 2 duże farmy wiatrowe, generujące ponad 480 tys. MWh czystej energii rocznie, ograniczając przy tym roczną emisję gazów cieplarnianych o ponad 320 tys. ton. W Indiach
z kolei Nexity wspiera budowę elektrowni słonecznej Godawari 50MW, usytuowanej w Radżastanie. Wykorzystuje ona najnowocześniejsze, przyjazne środowisku rozwiązania, np. technologię paraboliczną, która pozwala na zasilanie 118 866 MWh energii elektrycznej netto rocznie, przy emisji dwutlenku węgla zmniejszonej o ponad milion ton. Obie inicjatywy, poza realnym wpływem na środowisko naturalne, mają też rozwijać lokalne społeczności, np. poprzez zatrudnianie okolicznych mieszkańców przy ich budowie i eksploatacji, stworzenie lepszej infrastruktury (dróg dojazdowych etc.), uczynienie regionów atrakcyjnymi dla inwestorów – wszystko zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju:, aby pomagać mądrze i długofalowo.

 

 

Firma Nexity jest obecna na polskim rynku nieruchomości mieszkaniowych od 6 lat. Obecne realizuje kilka projektów deweloperskich w Warszawie: Next Ursus (www.nextursus.pl) przy ul. Posag 7 Panien 16, My Bemowo 3 (www.mybemowo.pl) przy ul. Batalionów Chłopskich 79, LifeTown (www.lifetown.pl) przy ul. Kłobuckiej 6, Bemowo Line (www.bemowoline.pl) przy ul. Szeligowskiej 61 oraz Malta Point (www.maltapoint.pl) przy ul. Brneńskiej w Poznaniu.

 

O Nexity: Grupa Nexity to czołowy dostawca kompleksowych usług na rynku nieruchomości we Francji. Oferuje szeroki zakres doradztwa i ekspertyz, produktów, świadczeń oraz rozwiązań. Od ponad 40 lat buduje i zarządzanie nieruchomościami mieszkaniowymi i komercyjnymi we Francji, a także na terenie innych krajów Europy, m.in. Włoch, Szwajcarii, Belgii i Hiszpanii. Spółka obecna jest na polskim rynku nieruchomości od 2013 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Trzeci z rzędu Złoty Medal EcoVadis dla Air Products Biuro prasowe
2020-07-02 | 14:00

Trzeci z rzędu Złoty Medal EcoVadis dla Air Products

Air Products (NYSE: APD), wiodący dostawca gazów technicznych w Polsce i na świecie, został ponownie uhonorowany Złotym Medalem EcoVadis za wyniki uzyskiwane w obszarze społecznej
Ochrona środowiska UPS PUBLIKUJE 18. RAPORT ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
2020-07-02 | 12:00

UPS PUBLIKUJE 18. RAPORT ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU

4 cele na 2020 zrealizowane rok wcześniej Lider branży w kompleksowym raportowaniu Publikacja pierwszego w historii firmy raportu ds. Standardów Rachunkowości
Ochrona środowiska L’Oréal ogłasza nowe globalne cele dotyczące zrównoważonego rozwoju do roku 2030
2020-07-01 | 14:00

L’Oréal ogłasza nowe globalne cele dotyczące zrównoważonego rozwoju do roku 2030

L’Oréal inauguruje nowy globalny program zrównoważonego rozwoju pod nazwą „L’Oréal for the Future”. Określa on najnowsze cele, które Grupa

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Powoli wracamy do planowych zabiegów i wizyt u lekarzy. Telemedycyna może pomóc w walce z rosnącymi kolejkami

Pandemia przyczyniła się do skokowego wzrostu popularności telemedycyny. Już na początku większość szpitali, przychodni i placówek medycznych wprowadziła zdalne konsultacje online i przez telefon, co umożliwiło zasięgnięcie porady lekarza, a także  wystawienie zwolnienia, skierowania czy recepty bez konieczności osobistego kontaktu. Do tej formy przekonali się zarówno lekarze, jak i pacjenci. Aż 74 proc. pacjentów chce korzystać z telemedycyny nawet po zakończeniu pandemii – wynika z badań Grupy LUX MED. Obecnie firma dostarcza prawie 20 tys. usług telemedycznych dziennie.

Praca

Branża sprzedaży bezpośredniej od początku pandemii notuje rekordowe wzrosty obrotów. Szybko rośnie też zapotrzebowanie na sprzedawców

Sprzedaż bezpośrednia w czasie lockdownu i stopniowego odmrażania handlu notuje rekordowe wzrosty obrotów. Od początku marca do końca maja branża sprzedaje średnio o 30 proc. więcej niż rok temu. W przypadku części firm wzrosty sięgają nawet 85 proc. Zwiększa się także zapotrzebowanie na nowych sprzedawców – poziom rekrutacji jest czterokrotnie wyższy niż przed rokiem. – Wirus nas nie zaskoczył. Już od kilku lat stopniowo przechodziliśmy na nowe technologie i inne sposoby komunikacji ze sprzedawcami i klientami – tłumaczy Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Co czwarty internauta woli robić zakupy w sieci niż w tradycyjnych sklepach. Rozszerzona rzeczywistość może zmniejszyć liczbę zwrotów

Migracja konsumentów z trybu offline do online trwa już od dawna, ale pandemia SARS-CoV-2 okazała się katalizatorem, który przyspieszył ten proces. W sieci kupuje już 72 proc. Polaków, a więcej niż co czwarty częściej wybiera obecnie ten kanał zakupowy m.in. ze względu na wygodę, szybkość i większe bezpieczeństwo. Zyskały kategorie, które w e-commerce dobrze radziły sobie już wcześniej, jak moda i uroda czy elektronika, ale Polacy przekonali się również do kupowania w internecie produktów spożywczych. Rosnącą rolę w e-zakupach odgrywają technologie, jak np. rozszerzona rzeczywistość, które pozwalają lepiej dopasować produkt i zminimalizować ryzyko zwrotów.

Problemy społeczne

Przez koronawirusa Polki obawiają się o swoją zawodową przyszłość. Co trzecia rozważa wyjazd do pracy za granicę

Pandemia koronawirusa ma wpływ na życie zawodowe niemal 70 proc. Polek, głównie młodych. Dla wielu z nich jest to wpływ negatywny – pracę już straciło 15 proc., a 18 proc. pracuje w mniejszym wymiarze czasu – wynika z badania IQS na zlecenie Promedica24. W związku z tym coraz więcej kobiet szuka pracy za granicą. Co trzecia przyznaje, że rozważa emigrację zarobkową, przede wszystkim do Niemiec. Ponad 20 proc. z nich chciałoby podjąć pracę przy opiece nad seniorami.