Komunikaty PR

Nowy raport CSR Kompanii Piwowarskiej

2019-08-20  |  13:22
Biuro prasowe

Dotarcie z przekazami na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu do blisko 5 mln osób, najniższy poziom zużycia wody w branży, 99% odpadów poddanych odzyskowi oraz 1 mln zł przeznaczonych na projekty lokalne, to tylko niektóre działania Kompanii Piwowarskiej, które firma prezentuje w swoim Raporcie Zrównoważonego Rozwoju za 2018 r.

11. edycja Raportu Zrównoważonego Rozwoju Kompanii Piwowarskiej to okazja do podsumowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju lidera branży piwowarskiej w Polsce. Tym razem KP odnosi swoje działania do celów zrównoważonego rozwoju ONZ, przyjętych w 2015 r, wskazując konkretne zadania, do realizacji których przyczynia się jej aktywność.

– W tym raporcie punktem wyjścia do przedstawienia naszych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju były cele ONZ, a nie – jak wcześniej – nasza strategia. Mamy świadomość, że zrównoważony rozwój wymaga podjęcia wspólnego wysiłku i spójnych działań w wielu obszarach, w tym: w zakresie zdrowia publicznego, wzrostu gospodarczego, inkluzji społecznej i ochrony środowiska. Celem nadrzędnym jest budowanie lepszego świata i ONZ w 2015 r. wskazała, również nam, jak powinniśmy to robić – komentuje Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Raport CSR za 2018 r. pokazuje wkład firmy w realizowanie 13-tu spośród 17-tu celów zrównoważonego rozwoju ONZ. Strategia zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej skupiona jest na 3 obszarach, tj. produkty i zdrowie; ludzie i społeczeństwo; środowisko naturalne. W ich ramach firma realizuje m.in. programy na rzecz odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, dba o społeczności lokalne oraz zapewnia świetne warunki pracy i rozwoju swoim pracownikom, oszczędza wodę, energię i zapewnia niemal 100% recyklingu swoich odpadów i produktów ubocznych.

Przedstawione poniżej wybrane przykłady z raportu, obrazują realne efekty prowadzonych działań przez firmę, w odniesieniu do Celów Zrównoważonego Rozwoju (Agenda 2030).

Kompania Piwowarska od wielu lat stara się zapobiegać negatywnym zjawiskom związanym ze spożywaniem alkoholu i wypadkami drogowymi. Te działania są zbieżne z dwoma z zadań określonych w celu zrównoważonego rozwoju ONZ dotyczącym zdrowia (SDG 3.). W ubiegłym roku aż 273 tys. osób zostało zaangażowanych w programy odpowiedzialnościowe realizowane przez Kompanię Piwowarską, m.in. Sprawdź Promile, w ramach którego 85 tys. osób przebadało się alkomatami. Firma rozwinęła również segment piw bezalkoholowych – wzrost sprzedaży piw tego rodzaju, będących m.in. dobrą alternatywą dla osób, które nie chcą lub nie powinny spożywać alkoholu, wyniósł ponad 85%.

Kompania Piwowarska realizuje również zadanie dotyczące zwiększania liczby dorosłych posiadających odpowiednie kwalifikacje zawodowe, które jest częścią celu 4. ONZ odnoszącego się do dobrej jakości edukacji.  Wszyscy pracownicy Kompanii Piwowarskiej przechodzą różnego rodzaju szkolenia podnoszące ich kwalifikacje – w ubiegłym roku każdy z nich spędził w salach szkoleniowych średnio 3,7 dnia pracy.

W zakresie celu 5. ONZ dotyczącego równości, lider branży piwowarskiej w Polsce nie ustaje w dążeniach do wyeliminowania dyskryminacji wobec kobiet i zapewnienia im równych szans w pełnieniu funkcji przywódczych. Firma należy do grona 14 firm, które w 2012 r. jako pierwsze w Polsce podpisały Kartę Różnorodności. Efekt tych działań to m.in. 32,2% kobiet zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych w tzw. męskiej branży, a różnica w wynagrodzeniach obu płci w Kompanii Piwowarskiej zawiera się w granicach od +2% do -3%, co w praktyce oznacza, że płace kobiet i mężczyzn w KP są równe.  

Cel 11, w którym jest mowa o zrównoważonych miastach i społecznościach – w jego ramach Kompania Piwowarska od kilku lat realizuje programy dla wspólnot lokalnych. Flagowym projektem firmy jest LECHSTARTER, marki Lech. W 2018 r. w ramach tej inicjatywy firma przeznaczyła aż 1 mln zł na projekty zgłoszone przez społeczności lokalne.

Cel 6. ONZ, związany jest z dążeniem do zapewniania dostępu do wody i warunków sanitarnych poprzez zrównoważoną gospodarkę zasobami wodnymi. Efektem ubiegłorocznych działań Kompanii Piwowarskiej jest najlepszy w branży wynik w zakresie zużycia wody do produkcji piwa – 2,64 hl wody na 1 hl piwa. Ten wynik stawia firmę wśród liderów oszczędzania wody nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Kompania Piwowarska utrzymuje również niski poziom emisji CO2 e/hl piwa (6,63 kg) pomimo zwiększenia poziomu produkcji piwa w swoich browarach. Firma w pełni monitoruje też ilość i parametry wytwarzanych ścieków oraz bezwzględnie przestrzega zasad ich oczyszczania przed wprowadzeniem do środowiska.

Kompania Piwowarska chce istotnie obniżyć poziom wytwarzania odpadów poprzez zapobieganie, redukcję, recykling i ponowne użycie. W zakresie celu 12. ONZ poświęconego odpowiedzialnej konsumpcji i produkcji firma poddała niemal wszystkie wytworzone w jej browarach produkty uboczne i odpady procesowi recyklingu (99,65%). Na masową skalę korzysta z opakowań zwrotnych, w butelkach tego rodzaju sprzedała w ub. roku 46% swojego piwa. 

Raporty Zrównoważonego Rozwoju Kompania Piwowarska publikuje od 2009 r. Obecny został opracowany na podstawie międzynarodowego standardu raportowania Global Reporting Initiative w wersji GRI Standards 2016 (poziom Core) i obejmuje cały rok kalendarzowy, tj. okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 r. W sprawozdaniu znajdują się również takie informacje jak wpływ działalności firmy na gospodarkę kraju w kluczowych obszarach, takich jak np. rynek pracy czy dochody do budżetu państwa. 

Pełna wersja raportu jest dostępna pod adresem:

https://www.kp.pl/files/Kompania-Piwowarska-Raport-zrownowazonego-rozwoju-za-2018.pdf

Zapraszamy do lektury!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym Biuro prasowe
2020-02-20 | 16:30

Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym

Tetra Pak została po raz czwarty doceniona za wyróżniające się działania prowadzone na rzecz klimatu oraz za pozyskiwanie zasobów ze zrównoważonych źródeł. Na
Ochrona środowiska Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli
2020-01-24 | 13:00

Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli

Zgodnie z przyjętym zobowiązaniem grupa Accor deklaruje usunięcie wszystkich plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku znajdujących się w hotelach do końca 2022 r. Działanie
Ochrona środowiska Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up
2020-01-17 | 11:30

Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up

15 stycznia odbył się lokalny finał konkursu Chivas Venture. Spośród najlepszej piątki start-up’ów wybrano zwycięzcę, który będzie reprezentował Polskę na

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Infrastruktura

Nad firmami z branży utrzymania czystości zbierają się czarne chmury. Rosną koszty działalności i brakuje rąk do pracy

Brak pracowników oraz dobrze przygotowanych do pracy zespołów – to najpoważniejsze wyzwania, które stoją przed branżą utrzymania czystości. Dziś zatrudnia ona ok. 700 tys. osób, również takich, które do tej pory z różnych względów nie pracowały. Rozwiązanie tych bolączek umożliwiłoby przyjmowanie większej liczby zleceń i dalszy dynamiczny rozwój sektora. Jednym z pomysłów jest włączenie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji certyfikatu dla osób sprzątających.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Transport

Przewozy w regionach wracają na właściwe tory. W tym roku spółka Polregio zamierza rozpocząć unowocześnianie pociągów i przewieźć 91 mln pasażerów

Komisja Europejska wciąż prowadzi formalne postępowanie dotyczące pomocy publicznej dla spółki Przewozy Regionalne, która od miesiąca funkcjonuje pod nazwą Polregio. To oznacza, że przewoźnik wciąż nie może korzystać z unijnych grantów, ale realizuje plany inwestycyjne we własnym zakresie. W tym roku rozpocznie obliczony na kilka lat program modernizacji swojego taboru. Czteroletnia restrukturyzacja spółki zaowocowała też systematycznym przyrostem liczby pasażerów – na koniec tego roku Polregio chce ich mieć już ponad 91 mln.

Firma

15 tys. hoteli na świecie i 600 w Polsce. Następca Neckermann Polska startuje z ofertą wyjazdową

Na polskim rynku rozpoczyna działalność Nekera, nowy touroperator, który jest niejako następcą Neckermanna, bo tworzony przez ten sam zespół. –  Upadek polskiego oddziału nie miał nic wspólnego z jego kondycją ekonomiczną, był to efekt bankructwa całej grupy Thomas Cook – mówi założyciel nowego biura Maciej Nykiel. Nekera startuje z ofertą wyjazdową do 15 tys. hoteli na całym świecie, zarówno w najpopularniejszych kurortach, jak i egzotycznych krajach. Będzie też mocno rozwijać wycieczki z dojazdem własnym oraz turystykę krajową. W ofercie ma ponad 600 hoteli w Polsce.

 
 

Konsument

Branżę kosmetyczną czeka rewolucja opakowaniowa. Producenci będą odchodzić od plastiku

Producenci kosmetyków stopniowo zmieniają swoje podejście do opakowań. Coraz częściej zamieniają stosowany plastik na w pełni przetwarzalny lub na tekturę, drewno lub szkło. Starają się „odchudzać” opakowania, żeby były mniej kłopotliwe w transporcie. Takie działania to przede wszystkim efekt troski o środowisko, ale wymuszają je także unijne zmiany prawne oraz proekologiczne oczekiwania konsumentów. Zdecydowana większość z nich, kupując kosmetyki, zwraca uwagę na to, czy opakowanie jest przyjazne dla środowiska – wynika z raportu „Strategia Plastikowa i Kosmetyki” przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego i Deloitte Advisory.