Komunikaty PR

10 lat od sprzedania pierwszego robota współpracującego Universal Robots

2018-12-06  |  13:00
Biuro prasowe

Universal Robots już od dekady jest pionierem na rynku robotów współpracujących, obecnie najszybciej rosnącym segmencie automatyki przemysłowej. Firma stale się rozwija, a coboty UR obniżają bariery w zakresie automatyzacji w wielu branżach.

 

Warszawa, 6 grudnia 2018 r. – W grudniu 2008 roku Linatex, duński dostawca produktów z gumy i tworzyw sztucznych do zastosowań przemysłowych, kupił od Universal Robots ramię robotyczne UR5, aby zautomatyzować obsługę maszyn CNC. Linatex zrobił wówczas coś niewyobrażalnego – postawił robota obok pracowników, bez klatki bezpieczeństwa, która była wówczas normą dla robotów przemysłowych. Co więcej, firma nie sprowadziła zewnętrznych specjalistów, aby sprostać złożonemu językowi programowania, ponieważ pracownicy byli w stanie zaprogramować robota sami, bez wcześniejszego doświadczenia w tej dziedzinie. Po 10 latach Linatex nadal wykorzystuje cobota Universal Robots.
 

Esben Østergaard, współzałożyciel UR i dyrektor ds. technologii (CTO), stworzył pierwszego robota po trzech latach pracy z niewielkim zespołem w piwnicy Uniwersytetu Południowej Danii. W tym roku Østergaard otrzymał Nagrodę Engelbergera, „Nobla” w dziedzinie robotyki, za pionierską rolę w rozwijaniu cobotów.

 

Østergaard nadal pamięta rok 2008, kiedy kilkuosobowy zespół UR dostarczył pierwsze roboty UR5 do Danii i Niemiec. „Może wydawać się, że 10 lat to dużo czasu. Droga, którą przebyliśmy, była długa, ale to dopiero początek. Nadal widzę nasze coboty w nowych aplikacjach, o jakich nawet nie śniło nam się na początku” – mówi Østergaard.

 

W 2012 r. Esben Østergaard i rosnący zespół UR wprowadził na rynek większy model, UR10, a w 2015 montowanego na stole cobota UR3. W tym samym roku firma Teradyne zwróciła uwagę na potencjał Universal Robots i nabyła przedsiębiorstwo za 285 milionów dolarów.

 

„Jesteśmy liderem na rynku robotów współpracujących, od momentu, kiedy zaczęto używać tej nazwy. Bezpieczeństwo cobotów to najważniejsza cecha, bez niej nie da się wejść na ten rynek. Istotą zawartą w sformułowaniu „współpracujący” jest także to, że rozwiązania są elastyczne i dostępne cenowo dla przedsiębiorców, którzy wcześniej nie myśleli o wykorzystaniu robotów ze względu na ich koszt i złożoność” – mówi Østergaard.

 

Zwiększanie dostępu do automatyzacji

W 2016 roku UR uruchomił Universal Robots+, platformę popularyzującą globalny, innowacyjny ekosystem robotów współpracujących UR. W UR+ zewnętrzni deweloperzy tworzą produkty, np. chwytaki, system wizyjne, oprogramowanie i akcesoria, certyfikowane jako płynnie współpracujące z cobotami UR. Showroom UR+ zawiera obecnie blisko 130 certyfikowanych produktów UR+, a w programie dla deweloperów UR+ uczestniczy ponad 390 firm.

 

Rok później, w 2017 roku, UR uruchomił Akademię Universal Robots, aby podwyższać kompetencje w zakresie robotyki. Akademia UR to 9 interaktywnych modułów szkoleniowych dostępnych online. Dotyczą programowania, konfigurowania i działania cobotów UR. Do programu zapisało się już ponad 45 000 użytkowników z przeszło 130 krajów, a kurs jest dostępny w 8 językach: angielskim, hiszpańskim, niemieckim, francuskim, chińskim, koreańskim, japońskim i tajskim. Universal Robots jako jedyna firma robotyczna oferuje tak szerokie szkolenie w bezpłatnej formie.

 

„Musimy uzupełniać lukę kwalifikacji w przemyśle wszystkimi możliwymi środkami. Zapewnianie dostępu do wiedzy i naszych robotów jest ważnym krokiem w tym kierunku” – mówi Østergaard.

 

Innowacje to konieczność

Według Stowarzyszenia Robotyki Przemysłowej (Robotics Industries Association, RIA) coboty są obecnie najszybciej rosnącym segmentem automatyki przemysłowej. RIA szacuje, że do 2025 ich sprzedaż wzrośnie dziesięciokrotnie i będzie stanowiła 34% sprzedaży wszystkich robotów przemysłowych. Jako pionier na rynku, UR utrzymuje pozycję lidera z 60% udziałem w rynku (dane BIS Research), sprzedając więcej cobotów niż wszyscy inni dostawcy łącznie.

 

Konkurencja na rynku cobotów rośnie – są to zarówno doświadczeni gracze, jak i start-upy. Dlatego tak ważne jest, aby utrzymać przewagę. W czerwcu b.r. UR wprowadził na rynek nową generację cobotów,

e-Series – platformę podnoszącą standard dla robotów współpracujących. Coboty e-Series pozwalają na jeszcze szybsze wdrożenie i zastosowanie w szerszej gamie aplikacji.

 

„Przedsiębiorstwa coraz częściej stosują coboty i widzimy potrzebę wspierania bardziej wymagających aplikacji poprzez zwiększoną precyzję i integrowanie narzędzi. e-Series to możliwość wprowadzenia cobotów do nowych zastosowań, z korzyścią dla firm każdej wielkości” – mówi Østergaard.

 

W ubiegłym roku firma zanotowała wzrost na poziomie 72%, a w tym roku z okazji sprzedaży 25 000 cobotów przygotowała limitowaną, złotą edycją robota współpracującego. Do dziś Universal Robots sprzedał ponad 27 000 cobotów na całym świecie.

 

Z okazji 10-lecia w roli pioniera w obszarze cobotów Universal Robots opracował infografikę prezentującą najważniejsze wydarzenia z okresu 2008-2018.

 

O Universal Robots

Universal Robots został założony w 2005 r. Współzałożycielem był Esben Østergaard, dyrektor ds. technologii (CTO) – laureat nagrody Engelbergera w 2018 r. – który postanowił przyczynić się do rozpowszechnienia technologii robotów, tworząc niewielkie, łatwe w użyciu, przystępne cenowo oraz elastyczne i bezpieczne we współpracy roboty przemysłowe. Od 2008 r. kiedy został wprowadzony na rynek pierwszy robot współpracujący (cobot), firma rozwija się w szybkim tempie, a przyjazne użytkownikom coboty są obecnie sprzedawane na całym świecie. Firma, która jest częścią Teradyne Inc., ma swoją siedzibę w duńskim Odense, a jej przedstawicielstwa i oddziały mieszczą się w Stanach Zjednoczonych, Hiszpanii, Niemczech, Francji, Turcji, Meksyku, Czechach, Polsce, Chinach, Singapurze, Indiach, Japonii, Korei Południowej oraz na Tajwanie i we Włoszech. W 2017 r. przychód Universal Robots wyniósł 170 mln USD. Więcej informacji na https://www.universal-robots.com/pl/ oraz https://blog.universal-robots.com/.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł BRAK ZDJĘCIA
2019-05-17 | 09:09

Pożyczki – skuteczniejsze wykorzystanie funduszy UE

Oczekiwanie na spóźniony przelew funduszy unijnych spędza sen z powiek wielu przedsiębiorcom w branży poligraficznej. Rozwiązaniem, które może przyjść firmom z pomocą w tym trudnym okresie są dotacje ze wsparciem
Przemysł OnRobot zaprasza integratorów automatyki na seminaria dotyczące automatyzacji
2019-05-15 | 14:00

OnRobot zaprasza integratorów automatyki na seminaria dotyczące automatyzacji

  23, 28 i 30 maja, Poznań, Katowice, Warszawa, wstęp wolny   Warszawa, 15 maja 2019 r. –  OnRobot, producent narzędzi montowanych na końcu ramienia robota
Przemysł BRAK ZDJĘCIA
2019-05-13 | 16:30

Innowacje w branży przemysłowej

Nowe kierunki rozwoju na targach w Hanowerze Postęp cyfryzacji jest coraz bardziej widoczny w każdym aspekcie życia. Szacuje się, już na początku 2015 roku baza zainstalowanych urządzeń zdolnych do komunikacji z Internetem

Kalendarium

Telekomunikacja

Ponad 80 proc. młodych firm jest zainteresowanych współpracą z korporacjami. To dla nich szansa na dostęp do nowych technologii i działań marketingowych

Wsparcie mentoringowe i pomoc w komercjalizacji nowych rozwiązań to główne potrzeby młodych przedsiębiorstw. Rozwój może umożliwić im współpraca z korporacjami i dużym biznesem, a – jak wynika z badań Fundacji StartUp Poland – ponad 80 proc. start-upów jest otwartych na takie rozwiązanie. Naprzeciw potrzebom w tym zakresie wychodzi zainicjowany przez UPC Polska program THINK BIG, który wspiera młode firmy rozwijające swój biznes w oparciu o nowe technologie. W tegorocznej, już szóstej edycji zostaną wyłonione najlepsze rozwiązania, które wspierają cyfrową transformację.

Ochrona środowiska

Europejska gospodarka traci na smogu setki miliardów euro rocznie. Innowacje w energetyce pomogłyby zaoszczędzić 180 mld w ciągu 7 lat

Smog – zgodnie z szacunkami Komisji Europejskiej – odpowiada za ok. 10 proc. przedwczesnych zgonów na świecie i kosztuje unijną gospodarkę nawet 475 mld euro rocznie. Wdrożenie innowacyjnych technologii w energetyce może przynieść nawet 183 mld euro oszczędności w ciągu nadchodzących 7 lat. Są wśród nich niskoemisyjne systemy grzewcze, tzw. generacja rozproszona, elektromobilność i niskoemisyjny transport czy wykorzystanie odpadów jako surowca do produkcji energii. – To na nich będzie się opierała ewolucja systemu energetycznego, która pozwoli nam zrealizować cele w obszarze jakości powietrza – podkreśla Marcin Lewenstein, dyrektor ds. innowacji w InnoEnergy.

Finanse

Polski rynek ubezpieczeń nadrabia zaległości wobec bardziej rozwiniętych krajów. Pomaga w tym proces łączenia się firm w duże grupy

Polska to rynek z dużym potencjałem, ale również z dużym niedoubezpieczeniem – ocenia Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes Gothaer TU S.A. Z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że pod względem wartości składki przypisanej brutto Polska plasuje się dopiero na 14. pozycji w Europie i wciąż ma do nadgonienia duży dystans względem Wielkiej Brytanii czy Niemiec. Rodzimy rynek ubezpieczeniowy jest też w fazie dynamicznych zmian, a wiodącymi trendami są wszechobecna cyfryzacja i konsolidacja. W trakcie tego procesu jest też TU Gothaer, które lada moment pojawi się na rynku pod nowym brandem – Wiener Towarzystwo Ubezpieczeń SA Vienna Insurance Group.

Finanse

80 proc. dużych firm angażuje się społecznie. Dla wielu staje się to ważnym elementem strategii

Duże firmy angażują się w działania społecznej odpowiedzialności biznesu. Robi to już 80 proc. z nich. CSR zwiększa zaufanie do przedsiębiorstwa – 83 proc. przedstawicieli pokolenia Y uznaje, że sukces firmy powinien wykraczać poza wyniki finansowe. Zdecydowana większość uważa, że największe firmy mają odpowiedni potencjał, by rozwiązywać problemy gospodarcze i społeczne. Przykładem takiego przedsiębiorstwa, jest Benefit Systems. Firma jako pierwsza spółka publiczna z regionu Europy Środkowo-Wschodniej otrzymała tytuł B Corporation przyznawany organizacjom, które w strategie działalności trwale wpisują zasady społecznej odpowiedzialności biznesu.