Komunikaty PR

6 robotów współpracujących Universal Robots wspiera Unilever w Katowicach

2019-11-19  |  12:10
Biuro prasowe

Warszawa, 19 listopada 2019 – Sześć cobotów Universal Robots – pioniera i lidera na rynku robotów współpracujących pracuje w katowickiej fabryce Unilever, jednego z największych na świecie producentów w branży FMCG i właściciela około 400 marek dostarczanych do 190 krajów. Całkowita automatyzacja paletyzacji z wykorzystaniem cobotów zwiększyła wydajność procesu i pozwoliła na przesunięcie pracowników do bardziej wartościowych zadań. Szacowany okres zwrotu z inwestycji w roboty współpracujące UR w Unilever to około 12 miesięcy.

Unilever ma w Polsce cztery zakłady produkcyjne. Jeden z nich, w Katowicach, zajmuje się pakowaniem herbaty dostarczanej do fabryki w 25 kilogramowych workach. Zapakowane przez pracowników do kartonów pudełka z gotowym do sprzedaży produktem układane są na paletach przez sześć robotów współpracujących UR10. Wykorzystanie cobotów skróciło czas paletyzacji, zoptymalizowało ergonomię pracy i odciążyło pracowników od najbardziej żmudnych zadań.

„Wdrożenie robotów współpracujących w Unilever to doskonały przykład na to, jak szybko można wdrożyć automatyzację i przyspieszyć w ten sposób procesy produkcyjne, a z drugiej strony poprawić ergonomię pracy. Cieszy nas fakt, że automatycy Unilever skorzystali z Akademii Universal Robots i w ten sposób zyskali podstawową wiedzę na temat wdrażania, programowania i obsługi cobotów UR. Jednocześnie z satysfakcją obserwujemy, że wraz z poznawaniem możliwości naszych robotów, firmy identyfikują coraz więcej procesów i obszarów, które mogą być efektywnie zautomatyzowane. To pokazuje, jak elastycznym i uniwersalnym rozwiązaniem są coboty” – mówi Slavoj Musilek, General Manager w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Universal Robots.

Coboty odpowiedzią na sytuację na rynku pracy

Zakład Unilever w Katowicach obejmuje dwie hale produkcyjne i zatrudnia około 400 osób.

„Od dłuższego czasu obserwujemy trudności z utrzymaniem i pozyskaniem pracowników do realizowania powtarzalnych, manualnych zadań związanych z pakowaniem i paletyzacją – często także uciążliwych z uwagi na gabaryty towarów. Potrzebowaliśmy rozwiązania automatyzującego te procesy” – mówi Dariusz Ratajczak, Automation Senior Specialist w Unilever.

Wyzwaniem dla Unilever było znalezienie elastycznego robota o odpowiednim zasięgu ramion i wystarczającym udźwigu, intuicyjnego w obsłudze i programowaniu.

Automatyzacja procesu paletyzacji

Unilever w pełni zautomatyzował 2 linie produkcyjne w Katowicach – przy pracach związanych z pakowaniem herbaty pracuje sześć cobotów UR10. Przed wdrożeniem automatyzacji wszystkie zadania wykonywane były przez człowieka. Operator na stanowisku pracy spędzał około 70% czasu pakując i 30% czasu paletyzując. Całkowita automatyzacja paletyzowania przez coboty sprawiła, że operatorzy zostali odciążeni z 30% zadań. Coboty wykonują najbardziej uciążliwe prace i są przy tym wyjątkowo wydajne – umieszczają na paletach około 1100 kartonów podczas ośmiogodzinnej zmiany. W procesie paletyzacji każdy z kartonów układany jest na palecie przez robota wg z góry określonego wzoru.

Intuicyjne programowanie robotów

Programowanie robotów w fabryce Unilever w Katowicach rożni się w zależności od kształtu i wielkości stosowanych na danym stanowisku opakowań kartonowych. W każdym przypadku proces ten przebiega jednak podobnie. Po osiągnięciu zakładanej przez program liczby kartoników na palecie, robot zaczyna kolejną warstwę. Paleta zawiera zwykle od sześciu do dziesięciu warstw i liczy od dziesięciu do dwudziestu jeden pudełek w każdej warstwie. Po zakończeniu układania warstwy robot oblicza nową wysokość i wyznacza punkt, w którym ma zacząć kolejną. W tym czasie operator, gdy tylko zauważy, że robot zaczyna układać kartony na kolejnej palecie, odjeżdża z załadowanym towarem. Ułożenie całej palety zajmuje cobotowi od 20 do 30 minut.

 

Przed wdrożeniem cobotów UR automatycy Unilever rozważali także skorzystanie z gotowego rozwiązania, jakim jest użycie robotów dedykowanych do paletyzacji. Biorąc pod uwagę za i przeciw, zespół doszedł do wniosku, że zastosowanie cobotów UR będzie rozwiązaniem bardziej elastycznym, prostszym we wdrożeniu i pozwoli na szybszy zwrot z inwestycji.

„Przed automatyzacją pracownicy wykonujący powtarzalne czynności musieli m.in. schylać się, by układać pudełka na niższych warstwach palety. Tę najcięższą czynność udało nam się całkowicie wyeliminować dzięki robotom UR” – mówi Dariusz Ratajczak.

Przyszłość robotyzacji w Unilever

Wdrożenie robotów współpracujących jest rozważane także w innych zakładach Unilever. Automatycy z Katowic chętnie dzielą się doświadczeniami, opisując, jak rozwiązali problem paletyzacji dzięki zastosowaniu cobotów. Pracują także nad zautomatyzowaniem procesu depaletyzacji umożliwiającego robotom współpracującym pobieranie z palet materiałów do produkcji.

 

 

O Universal Robots

Firma Universal Robots powstała w 2005 roku w celu rozpowszechnienia technologii robotów, tworząc niewielkie, łatwe w użyciu, przystępne cenowo oraz elastyczne i bezpieczne we współpracy roboty przemysłowe. Od 2008 r. kiedy został wprowadzony na rynek pierwszy robot współpracujący (cobot), firma rozwija się w szybkim tempie, a przyjazne użytkownikom coboty są obecnie sprzedawane na całym świecie. Firma, która jest częścią Teradyne Inc., ma swoją siedzibę w duńskim Odense, a jej przedstawicielstwa i oddziały mieszczą się w Stanach Zjednoczonych, Hiszpanii, Niemczech, Francji, Turcji, Meksyku, Czechach, Polsce, Chinach, Singapurze, Indiach, Japonii, Korei Południowej oraz na Tajwanie i we Włoszech. W 2018 r. przychód Universal Robots wyniósł 234 mln USD. Więcej informacji na www.universal-robots.com/pl/ oraz www.blog.universal-robots.com/

Press kit: Press kit i zdjęcia dostępne są pod adresem: www.skyfish.com/p/universal-robots

Więcej informacji: Zofia Bielska, Omega Communication, +48 22 854 1634, +48 882 502 401, zbielska@communication.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Przychody Grupy Stelmet za rok obrotowy 2018/2019 w górę o 9% Biuro prasowe
2020-01-16 | 20:00

Przychody Grupy Stelmet za rok obrotowy 2018/2019 w górę o 9%

Według wstępnych szacunków, przychody Grupy Stelmet w roku obrotowym 2018/2019 wyniosły 602 mln zł i były o blisko 9% wyższe niż rok wcześniej. Skonsolidowana EBITDA, czyli wynik
Przemysł OnRobot notuje duże wzrosty w Polsce i CEE, rozwija technologię oraz strukturę
2020-01-08 | 12:30

OnRobot notuje duże wzrosty w Polsce i CEE, rozwija technologię oraz strukturę

  Warszawa, 8 stycznia 2019 - OnRobot w 2019 roku kontynuował strategię, której celem jest przyspieszenie i ułatwienie wdrażania aplikacji zrobotyzowanych. Najszybciej
Przemysł Czy przemysł 4.0 to szansa dla polskich firm?
2020-01-08 | 10:00

Czy przemysł 4.0 to szansa dla polskich firm?

Na ten temat rozmawiamy z Leszkiem Zołotarskim, specjalistą w zakresie strategii międzynarodowych oraz prezesem firmy EL-Expert, zajmującej się montażem urządzeń przemysłowych na całym

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

CES 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł

Mateusz Szczurek: Spowolnienie gospodarcze jest już faktem. Powtórki z wielkiego kryzysu sprzed dekady jednak nie będzie

W trzecim kwartale 2019 roku gospodarka Unii Europejskiej wzrosła o 0,3 proc. kwartał do kwartału, natomiast kraje strefy euro odnotowały wzrost o 0,2 proc. Dane Eurostatu wskazują, że kwartał wcześniej oba obszary powiększyły swój PKB również o 0,2 proc. Choć to wyraźnie mniej niż w 2016 czy 2017 roku, Europa ciągle odnotowuje wzrost. Zdaniem byłego ministra finansów Mateusza Szczurka sytuacja w niemieckim przemyśle samochodowym się ustabilizowała, a polska gospodarka ma się na tyle dobrze, że nie należy oczekiwać dramatycznych wydarzeń.

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Konsument

Polska na piątym miejscu w UE pod względem rozwoju fotowoltaiki. Ten rok może być rekordowy dla branży

Ubiegły rok przyniósł prawdziwy boom w fotowoltaice, a moc w instalacjach PV przekroczyła próg 1 GW. Pod względem przyrostu nowych mocy znajdujemy się już na piątym miejscu w Europie. Rozwój sektora mocno przyspieszył m.in. dzięki rządowym programom, takim jak Energia Plus, Czyste Powietrze czy Mój Prąd. W ramach ostatniego dofinansowano ponad 27 tys. instalacji PV. Dodatkowym bodźcem dla rynku może być obowiązująca od listopada ujednolicona stawka VAT na instalacje fotowoltaiczne montowane również w innych miejscach niż dachy budynków mieszkalnych.

Finanse

Bitcoin pnie się w górę. W tym roku inwestorów czekają duże zmiany

Wycena bitcoina oscyluje w tej chwili wokół 8,6 tys. dol., co oznacza, że „złoto internetu” zyskało na wartości przeszło 1000 dol. w ciągu niecałego miesiąca. Część analityków prognozuje, że w tym roku w wyniku planowanego na maj tzw. halvingu, czyli zmniejszenia nagrody za wykopanie pojedynczego bloku BTC, cena poszybuje do rekordowego poziomu 100 tys. dol. Ma się do tego przyczynić także ograniczona podaż i rosnąca adopcja kryptowaluty. Co istotne, mimo bardzo dużej zmienności popularność bitcoina wśród inwestorów nie słabnie.

Bankowość

Większe wsparcie finansowe dla zielonych projektów. Banki i sektor finansowy będą coraz aktywniej walczyć ze zmianami klimatu

Zmiany klimatyczne wyłoniły nową kategorię ryzyka finansowego i stanowią dziś jedno z głównych zagrożeń dla światowej gospodarki. Według szacunków IPCC do końca stulecia mogą kosztować ją nawet 69 bln dol. Aby je spowolnić i wypełnić swoje zobowiązania klimatyczne do 2030 roku, Unia Europejska musi wypełnić lukę inwestycyjną sięgającą 260 mld euro rocznie. W sfinansowaniu inwestycji zapobiegających globalnym zmianom klimatu dużą rolę ma do odegrania sektor bankowy, który już odczuwa rosnącą presję na tzw. zielone finansowanie. Odzwierciedla to m.in. gwałtownie rosnąca popularność zielonych obligacji i listów zastawnych.