Komunikaty PR

Gdzie w Polsce jest najgorszy Internet mobilny? - raport RFBenchmark

2018-07-04  |  07:50
Biuro prasowe
Kontakt

Maciej Biegajewski
Notel Poland Sp. z o.o.

Przasnyska 6A
01-756 Warszawa
maciej.biegajewski|notelit.pl| |maciej.biegajewski|notelit.pl
+48 22 663 43 01
www.notelit.pl
Do pobrania mapy ( 0.45 MB )

Województwo lubuskie, dolnośląskie, opolskie i podkarpackie. To regiony w Polsce, gdzie użytkownicy mogą mieć problem z jakością oraz prędkością Internetu mobilnego. Nie lepiej jest w Małopolsce, Podlasiu oraz Warmii i Mazurach. Tak wynika z badań przeprowadzonych w maju przez RFBenchmark.

Pomiary zostały wykonane dla trzech wskaźników: szybkości pobierania danych LTE, szybkości wysyłania danych LTE oraz wartości ping.

Najgorsze wyniki w kategorii szybkości pobieranych danych znacząco różnią się od średniej notowanej na terenie całego kraju. „Najlepszy z najgorszych” wynik odnotował T-Mobile na Podlasiu. Abonenci tego operatora mogli ściągać pliki ze średnią szybkością zaledwie 11,97 Mb/s. To mniej niż połowa średniej krajowej, która wynosi 24,5 Mb/s. Pozostali operatorzy zanotowali jeszcze słabsze wyniki: Orange - 7,51 Mb/s (w województwie warmińsko-mazurskim), Play - 5,4 Mb/s (w województwie lubuskim), a Plus - 3,79 Mb/s (w województwie opolskim).

Najwięcej problemów w kategorii szybkości wysyłania danych mieli mieszkańcy województw na zachodzie i południu kraju. W województwie podkarpackim abonenci Plusa notowali średni wynik 2,32 Mb/s. Dużo lepszej sytuacji nie mają użytkownicy T-Mobile na Dolnym Śląsku. Mogą oni wysyłać pliki ze średnią prędkością 2,47 Mb/s. Jeszcze gorzej radzi sobie Play w województwie lubuskim (1,92 Mb/s), a najsłabiej z całej czwórki – Orange w województwie opolskim (1,8 Mb/s). Te wyniki odbiegają wyraźnie od średniej krajowej, która wynosi 9,93 Mb/s.

W województwie warmińsko-mazurskim abonenci Playa odnotowali wartość ping na poziomie 58 ms. Nieco lepiej prezentują się wyniki T-Mobile na Dolnym Śląsku. Tam wartość ping wynosi 48 ms. Najgorzej prezentuje się Orange. Na Podkarpaciu użytkownicy pomarańczowego operatora mierzą się z wartością ping na poziomie 73 ms. W sąsiednim województwie małopolskim na jakość Internetu mobilnego mogą narzekać za to abonenci sieci Plus. Dla nich wartość ping osiągnęła 63 ms. Wartością średnią dla całej Polski jest 40 ms.

Pełna treść raportu znajduje się na stronie RFBenchmark.pl




 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telekomunikacja BRAK ZDJĘCIA
2020-03-24 | 11:15

Infobip pomaga operatorom w walce z SMS-owym spamem

Infobip, światowy lider w rozwiązaniach omnichannel, dzięki usłudze sGate SMS    Firewall zapewnia operatorom komórkowym szczegółową analizę przychodzących  wiadomości SMS oraz zapobiega dostarczaniu
Telekomunikacja WaveNet - Pracujemy dla Was.
2020-03-24 | 11:00

WaveNet - Pracujemy dla Was.

Pracujemy dla WAS, byście mogli cieszyć się połączeniami Telefonicznymi i Internetem - http://wavenet.pl #play_polska #orange_polska #polkomtelplus #tmobilepl #5g #4G #mobile #network
Telekomunikacja 70 mln RGU na rynku telekomunikacyjnym w Polsce w 2022 roku
2020-03-13 | 12:00

70 mln RGU na rynku telekomunikacyjnym w Polsce w 2022 roku

Z najnowszych szacunków PMR wynika, że na polskim rynku stale rośnie udział usług telekomunikacyjnych sprzedawanych w pakiecie w relacji do ogółu usług telekomunikacyjnych w

Więcej ważnych informacji

Firma

Tylko 30 proc. zmian wdrażanych przez firmy kończy się sukcesem. Najlepiej wypadają branża finansowa, szkolnictwo i przemysł

Modyfikacja struktury, strategii oraz kultury organizacyjnej – to najczęściej wskazywane cele wprowadzania zmian w firmach i organizacjach. Wyniki V Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą pokazały, że proces ich wdrażania jest skuteczny tylko w co trzecim przypadku. Powody tak słabego wyniku to m.in. zbyt małe zaangażowanie zarządu w zmiany i niewystarczająca komunikacja z pracownikami. – Kolejnym istotnym czynnikiem sukcesu jest wykorzystanie odpowiedniej metodologii, czyli technik zwinnego zarządzania – przekonują twórcy badania.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Finanse

Technologie szansą na odbicie gospodarcze w czasie kryzysu. Tą drogą poszły też Chiny

W obszarze cyfryzacji Polska wciąż ma dużo do nadrobienia względem bardziej rozwiniętych zachodnich gospodarek. W ubiegłorocznym rankingu DESI zajęła dopiero 25. miejsce wśród 28 państw w Unii Europejskiej, a według raportu McKinsey gospodarka cyfrowa stanowi w niej tylko nieco ponad 6 proc. krajowego PKB. Prezes Fundacji Digital Poland podkreśla, że konieczne są wzrost wydatków w tym obszarze i większa adaptacja cyfrowych technologii w sektorze MŚP. W obliczu spodziewanego spowolnienia wywołanego pandemią koronawirusa to może być szansa na wzrost. Taki plan mają też Chiny.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

[DEPESZA] Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy chcą zarobić na koronawirusie

Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach zajmujących się sprzedażą bezpośrednią sporą zmianę trybu działania. W tej chwili wsparcie konsumenta odbywa się wyłącznie za pośrednictwem komunikatorów lub telefonicznie, a przedsiębiorstwa przyjmują zamówienia zdalnie i wysyłają je do paczkomatów. Pandemia i związane z nią ograniczenia tylko przyspieszają proces digitalizacji, który zachodzi w branży już od kilku lat, ale – jak podkreśla przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej – pojawiają się też nieuczciwe firmy, które chcą na niej zarobić, oferując klientom np. suplementy rzekomo pomocne w zwalczaniu COVID-19.