Komunikaty PR

HUAWEI i GSA dzielą się wiedzą nt. 5G do zastosowań wewnątrz budynku

2017-11-29  |  11:00
Biuro prasowe

HUAWEI oraz stowarzyszenie Global mobile Suppliers Association (GSA), założone przez dostawców infrastruktury służącej do budowy sieci telefonii komórkowej, określiły wymagania dla sieci 5G do zastosowań wewnątrz budynku w oficjalnym dokumencie „5G-Oriented Indoor Digitalization Solution White Paper”. Został on przedstawionym podczas ostatniego Global Mobile Broadband Forum (MBBF) 2017.

Szerokie zastosowania technologii 4.5G i 5G wzbogacą telefonię komórkową w wielu aspektach. Bowiem tradycyjne wewnętrzne sieci nie są już w stanie sprostać wymaganiom technologicznego rozwoju. Operatorzy pilnie potrzebują więc nowych rozwiązań wewnętrznych, dostosowanych do stałego wzrostu liczby mobilnych urządzeń szerokopasmowych.

W obliczu wyzwań związanych z przepustowością, doświadczeniem użytkowników, hybrydowymi sieciami wysokiego i niskiego pasma oraz utrzymaniem i konserwacją (O&M) zapewniające szybką reakcję na wszelkie zdarzenia, tradycyjne sieci wewnętrzne nie są w stanie sprostać wymaganiom rozwoju technologicznego. Natomiast cyfrowe sieci rozproszone – wykorzystujące zazwyczaj takie rozwiązania jak active head ends, sieci oraz kable światłowodowe podczas transmisji oraz wysoką jakość O&M – mogą w pełni zaspokoić wymagania sieci 4G i 4.5 G, a następnie 5G i kolejnych oraz pomóc operatorom w osiągnięciu maksymalnego poziomu zwrotu z inwestycji.

Dokument proponuje też trzy etapy budowania nowoczesnych wewnętrznych sieci cyfrowych. Pierwszym krokiem dla operatorów jest wykorzystanie tutaj istniejących już zasobów widmowych w celu ulepszenia doświadczeń użytkowników wewnętrznych sieci LTE. Następnie, w oparciu o architekturę cyfrową, operatorzy nakładają moduł high-band 5G NR na istniejące sieci, aby szybko przejść do technologii 5G. Ostatecznym krokiem jest budowa przez operatorów nowych sieci 5G i ich wdrożenie na szeroką skalę.

W dokumencie zwrócono również uwagę na fakt, że w ostatnich latach dystrybutorzy tradycyjnych nadajników DAS (Distributed Antenna System) rozpoczęli już sprzedaż cyfrowych produktów, które stały się siłą napędową cyfryzacji wewnętrznych sieci. Wynikające z nich korzyści zostały już docenione przez zdecydowaną większość operatorów, dzięki czemu powstał nowy standard wewnętrznych sieci wśród globalnych operatorów, który pokazuje również ogromny potencjał do rozwoju w tym obszarze.

W erze mobilnych urządzeń szerokopasmowych, w której trzeba mierzyć się z dużym zapotrzebowaniem transmisji danych oraz znaczących połączeń między „rzeczami”, operatorzy muszą zastanowić się jak właściwie wdrożyć wewnętrzne sieci, aby sprostać wyzwaniom wobec ich pojemności oraz zasięgu. Jesteśmy przekonani, że kompletny zasięg w pomieszczeniach jest kluczowy dla sukcesu przemysłu sieci komórkowych. Zapotrzebowanie rynku wobec wewnętrznego środowiska nabrało na znaczeniu i ten wzrost będzie postępował w przyszłości – powiedział Joe Barrett, prezydent stowarzyszenia GSA.

GSA and Huawei mają identyczne poglądy na rozwój wewnętrznych sieci do technologii 5G. Wierzymy, że muszą być one rozwijane w oparciu o najnowsze cyfrowe rozwiązania oraz elastyczne wsparcie całego środowiska ICT przy przekształcaniu w kierunku technologii 5G. Na tym etapie budowanie wewnętrznych cyfrowych sieci 4G przyniesie znaczące korzyści oraz pomoże operatorom w łatwiejszym przystosowaniu się do technologii 5G, zarazem chroniąc ich inwestycje. Celem firmy Huawei jest bliska współpraca ze wszystkimi partnerami z branży, aby zbudować pełen dynamiki wewnętrzny cyfrowy ekosystem, oferujący nowe perspektywy dla operatorów – podkreślił Peng Honghua, dyrektor Huawei dla linii produktów Small Cell.

Pełna treść dokumentu „5G-Oriented Evolution of Indoor Digital Networks White Paper” dostępna jest pod poniższym linkiem:

http://www1-back.huawei.com/en/industry-insights/mbb-2020/trends-insights/5g-oriented-indoor-digitalization-solution

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telekomunikacja BRAK ZDJĘCIA
2020-03-24 | 11:15

Infobip pomaga operatorom w walce z SMS-owym spamem

Infobip, światowy lider w rozwiązaniach omnichannel, dzięki usłudze sGate SMS    Firewall zapewnia operatorom komórkowym szczegółową analizę przychodzących  wiadomości SMS oraz zapobiega dostarczaniu
Telekomunikacja WaveNet - Pracujemy dla Was.
2020-03-24 | 11:00

WaveNet - Pracujemy dla Was.

Pracujemy dla WAS, byście mogli cieszyć się połączeniami Telefonicznymi i Internetem - http://wavenet.pl #play_polska #orange_polska #polkomtelplus #tmobilepl #5g #4G #mobile #network
Telekomunikacja 70 mln RGU na rynku telekomunikacyjnym w Polsce w 2022 roku
2020-03-13 | 12:00

70 mln RGU na rynku telekomunikacyjnym w Polsce w 2022 roku

Z najnowszych szacunków PMR wynika, że na polskim rynku stale rośnie udział usług telekomunikacyjnych sprzedawanych w pakiecie w relacji do ogółu usług telekomunikacyjnych w

Więcej ważnych informacji

Firma

Tylko 30 proc. zmian wdrażanych przez firmy kończy się sukcesem. Najlepiej wypadają branża finansowa, szkolnictwo i przemysł

Modyfikacja struktury, strategii oraz kultury organizacyjnej – to najczęściej wskazywane cele wprowadzania zmian w firmach i organizacjach. Wyniki V Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą pokazały, że proces ich wdrażania jest skuteczny tylko w co trzecim przypadku. Powody tak słabego wyniku to m.in. zbyt małe zaangażowanie zarządu w zmiany i niewystarczająca komunikacja z pracownikami. – Kolejnym istotnym czynnikiem sukcesu jest wykorzystanie odpowiedniej metodologii, czyli technik zwinnego zarządzania – przekonują twórcy badania.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Finanse

Technologie szansą na odbicie gospodarcze w czasie kryzysu. Tą drogą poszły też Chiny

W obszarze cyfryzacji Polska wciąż ma dużo do nadrobienia względem bardziej rozwiniętych zachodnich gospodarek. W ubiegłorocznym rankingu DESI zajęła dopiero 25. miejsce wśród 28 państw w Unii Europejskiej, a według raportu McKinsey gospodarka cyfrowa stanowi w niej tylko nieco ponad 6 proc. krajowego PKB. Prezes Fundacji Digital Poland podkreśla, że konieczne są wzrost wydatków w tym obszarze i większa adaptacja cyfrowych technologii w sektorze MŚP. W obliczu spodziewanego spowolnienia wywołanego pandemią koronawirusa to może być szansa na wzrost. Taki plan mają też Chiny.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

[DEPESZA] Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy chcą zarobić na koronawirusie

Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach zajmujących się sprzedażą bezpośrednią sporą zmianę trybu działania. W tej chwili wsparcie konsumenta odbywa się wyłącznie za pośrednictwem komunikatorów lub telefonicznie, a przedsiębiorstwa przyjmują zamówienia zdalnie i wysyłają je do paczkomatów. Pandemia i związane z nią ograniczenia tylko przyspieszają proces digitalizacji, który zachodzi w branży już od kilku lat, ale – jak podkreśla przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej – pojawiają się też nieuczciwe firmy, które chcą na niej zarobić, oferując klientom np. suplementy rzekomo pomocne w zwalczaniu COVID-19.