Komunikaty PR

Tłumy w centrum logistycznym Frisco.pl podczas Nocy Innowacji

2019-10-09  |  14:00
Biuro prasowe

5 października br. odbyła się Noc Innowacji, podczas której każdy zwiedzający, pod okiem przedstawicieli kadry zarządzającej Frisco.pl mógł odkryć, w jaki sposób postępy w automatyzacji zmieniają codzienne zakupy. Goście mieli możliwość wcielić się między innymi w rolę pracownika e-sklepu, samodzielnie skompletować koszyk zakupowy, a także zobaczyć w czym na co dzień pomaga pracownikom firmy robot Stefan. W zwiedzaniu wzięło udział 250 osób.

 

- Wydarzenia takie jak Noc Innowacji to świetna okazja, aby zaprezentować naszym klientom oraz wszystkim zainteresowanym technologiami, co udało nam się osiągnąć w tej dziedzinie, tworząc jedno z najnowocześniejszych centrów logistycznych w Polsce i Europie. Cieszymy się, że odwiedziło nas aż tylu zwiedzających, którym mogliśmy pokazać, że od zawsze stawiamy na rozwój technologiczny pozwalający oferować stale rosnącej liczbie klientów usługi na najwyższym poziomie. Wysoki stopień automatyzacji umożliwił nam uruchomienie dostaw na ten sam dzień, a także utrzymanie konkurencyjnych cen dzięki niższym kosztom operacyjnym – komentuje Jacek Palec, Prezes Frisco.pl.

W maju w podwarszawskim Klaudynie, Frisco.pl otworzyło nowoczesne i zautomatyzowane centrum logistyczno-dystrybucyjne. Liczący sobie 11 000 m2 magazyn, jest jedynym tego typu obiektem w Polsce. Dzięki wysokiej automatyzacji i najnowocześniejszym technologiom może on obsłużyć nawet kilka tysięcy zamówień dziennie. Wykorzystywane są w tym celu między innymi nowoczesne roboty transportowe. Jego głównym celem jest znaczne zwiększenie wydajności i produktywności pracy, skrócenie czasu pakowania, a także zmaksymalizowanie poziomu kontroli nad całym procesem kompletacji zamówień. Produkty świeże są w nim przechowywane w czterech różnych strefach temperatur, a część z nich jest dostarczana w modelu just-in-time. Wszystkie te innowacyjne rozwiązania pozwalają firmie na oferowanie klientom najświeższych produktów w atrakcyjnych cenach.

Jesteśmy niezwykle zadowoleni z przebiegu tego wydarzenia – wszystkie bilety rozeszły się w ciągu kilku dni, a frekwencja podczas zwiedzania była imponująca. Nie spodziewaliśmy się, że projekt spotka się z tak dużym zainteresowaniem. Szczególnie klienci, którzy robią u nas zakupy od lat, bardzo chcieli poznać zarówno nas, jak i to, jak od kuchni wygląda cały proces Na evencie pojawiło się kilka rodzin, które spędziły tutaj kilka godzin, chciały z nami rozmawiać, nawiązać bezpośredni kontakt i wychwalały nasze usługi – dodaje Jacek Palec.

Festiwal Cyfryzacji zakończy się 10 października. Jest to pierwsza tego typu seria wydarzeń, która umożliwia zdobycie nowych, cyfrowych umiejętności i aktualizację wiedzy na temat nowych technologii.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Społeczność Huawei rośnie! Marka zaprasza do wspólnego świętowania Biuro prasowe
2019-10-21 | 16:55

Społeczność Huawei rośnie! Marka zaprasza do wspólnego świętowania

Już 200 tysięcy osób dołączyło do Społeczności Huawei. Z tej okazji marka przygotowała konkurs fotograficzny dla zarejestrowanych fanów, w którym do wygrania jest
IT i technologie Nadchodzi społeczeństwo bezgotówkowe – jak będą wyglądać płatności przyszłości?
2019-10-21 | 16:40

Nadchodzi społeczeństwo bezgotówkowe – jak będą wyglądać płatności przyszłości?

Gotówka nadal rządzi, ale jej korona straciła już swój blask. Nowe technologie wypierają monety i banknoty na wszystkich rynkach: od Szwecji po Koreę Południową, od Afryki po
IT i technologie Nowi managerowie w Commvault
2019-10-21 | 15:30

Nowi managerowie w Commvault

Commvault, jeden z największych dostawców oprogramowania do zarządzania danymi w środowiskach lokalnych i chmurowych, mianował dwóch weteranów branży na nowe stanowiska

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Bezpłatne materiały wideo, audio, zdjęcia oraz artykuły

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Poczta Polska z tradycyjnego operatora pocztowego przestawia się na obsługę e-handlu. Za 5 lat usługi paczkowe i kurierskie mają stanowić dużą część jej przychodów

Polska to jeden z najszybciej rosnących rynków e-commerce, co pociąga za sobą równie dynamiczny wzrost rynku przesyłek. Według szacunków Poczty Polskiej w 2023 roku jego wartość wzrośnie prawie dwukrotnie do poziomu 12 mld zł, a operatorzy obsłużą już ok. 850 mln paczek. Spółka chce być beneficjentem tego wzrostu i z tradycyjnego operatora pocztowego przestawić się na obsługę e-commerce. Stąd zwiększone inwestycje, m.in. w rozwój sieci Odbiór w Punkcie, własną sieć samoobsługowych automatów paczkowych i budowę nowych hubów logistycznych.

Ochrona środowiska

PGE oddaje do użytku największą inwestycję przemysłową od 1989 roku. Nowe bloki Elektrowni Opole zaopatrzą w energię 4 mln polskich gospodarstw

To największa w Polsce inwestycja przemysłowa od 30 lat. Dla PGE Polskiej Grupy Energetycznej jest to zarazem ostatnia inwestycja w źródła oparte na węglu kamiennym. W Elektrowni Opole oddano właśnie do użytkowania drugi nowy blok na węgiel – oba mają łącznie 1 800 MW mocy, a koszt ich budowy wyniósł blisko 11,6 mld zł brutto. Bloki zostały wybudowane w nowoczesnej technologii, dzięki czemu będą emitować o 20–30 proc. mniej dwutlenku węgla niż bloki starszej generacji i zaopatrzą w energię elektryczną około 4 mln gospodarstw domowych w Polsce.

Edukacja

Średnio co trzeci pacjent czuje się traktowany przedmiotowo. Lekarze już na studiach powinni się uczyć prawidłowej komunikacji z pacjentem

Średnio co trzeci pacjent uważa, że jego zdanie ani sytuacja życiowa nie zostały w szpitalu wzięte pod uwagę w decyzjach odnośnie do leczenia. Polscy pacjenci czują się traktowani dość przedmiotowo, ale z drugiej strony i tak kontakty z lekarzami i personelem medycznym oceniają jako jeden z największych pozytywów polskiej służby zdrowia – wynika z badań przeprowadzonych przez Siemens Healthineers. Eksperci oceniają, że dobra komunikacja pomiędzy lekarzem a pacjentem warunkuje cały późniejszy proces leczenia, dlatego nacisk na kompetencje miękkie powinno się kłaść już na etapie kształcenia personelu medycznego.

Handel

Międzynarodowy koncern produkujący środki czystości i kosmetyki da drugie życie plastikowym odpadom wyrzucanym na plażach. Będą powstawać z nich butelki szamponu

Według Komisji Europejskiej tworzywa sztuczne stanowią dziś blisko 80 proc. odpadów w morzach i oceanach. Każdego roku trafia do nich ok. 8 mln ton plastiku, co odpowiada ciężarówce śmieci wrzucanych do morza co minutę – podaje Fundacja Ellen MacArthur. W działania na rzecz ochrony mórz i oceanów przed zalewem plastiku w coraz większym stopniu angażuje się także globalny biznes. Koncern Procter & Gamble wprowadza właśnie do polskich sklepów szampon Head & Shoulders w butelkach, które składają się w 20 proc. z przetworzonych odpadów zebranych z plaż. Przy sprzedaży równej 1 mld produktów rocznie każda wprowadzona przez koncern zmiana ma wpływ na otoczenie.