Komunikaty PR

DB Schenker inwestuje w sieć krajową

2019-05-15  |  14:30
Biuro prasowe

Wdrożenie nadwozi wymiennych (swap body, BDF) jest najważniejszym projektem dla biznesu lądowego DB Schenker w tym roku.

- Krok po kroku wprowadzamy plan implementacji 800 nadwozi wymiennych. Jest to jeden z elementów realizowania naszych ambicji bycia najlepszym i największym operatorem w transporcie międzynarodowym, jak i liderem na rynku krajowym – wyjaśnia Marlena Dorniak, Szef Rozwoju Biznesu Klastra Europy Północno-Wschodniej w DB Schenker.

Obecnie operator logistyczny dysponuje 280 kontenerami, które poruszają się po całej Polsce, a kolejne 79 czeka już na włączenie do sieci. Osiem oddziałów DB Schenker, m.in. w Warszawie, Poznaniu i Krakowie zostało wyposażonych w ciągniki terminalowe – Kamagi, które usprawniają proces obsługi kontenerów na terenie obiektów operatora logistycznego. Firma współpracuje z przewoźnikami, którzy na potrzeby obsługi nadwozi zakupili sprzęt najnowszej generacji i wciąż trwają rozmowy z innymi chętnymi.

- W ramach projektu modernizujemy nasze terminale: zabezpieczamy podłoża, dostosowujemy place manewrowe, jak również powiększamy miejsca parkingowe, wyznaczając dedykowaną przestrzeń dla nadwozi wymiennych. Równolegle trwają prace informatyczne, polegające m.in. na modyfikacji naszego systemu operacyjnego i wdrożeniu nowych aplikacji do zarządzania placem oraz flotą kontenerów. Wszystko po to, aby w pełni wykorzystać potencjał swap body – wyjaśnia Marlena Dorniak.

Zastosowanie nowoczesnego systemu nadwozi wymiennych pozwala nie tylko bardziej efektywnie realizować cele operacyjne, ale również środowiskowe. Zestawy swap body z podwójną podłogą mają większą objętość niż tradycyjne naczepy, co oznacza mniejszą liczbę pojazdów na drogach i – co się z tym wiąże – niższą emisję spalin. DB Schenker, dzięki wdrożeniu nadwozi wymiennych w transporcie towarów w krajowej sieci, może ograniczyć emisję dwutlenku węgla o około 1100 ton rocznie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport RYANAIR URUCHAMIA PROGRAM SZKOLENIA PILOTÓW W EUROPIE ŚRODKOWEJ Biuro prasowe
2019-07-19 | 13:00

RYANAIR URUCHAMIA PROGRAM SZKOLENIA PILOTÓW W EUROPIE ŚRODKOWEJ

Dzięki współpracy irlandzki przewoźnik lotniczy powiększy swoją kadrę o wykwalifikowanych pilotów zawodowych, którzy będą wspierać jego dalszy rozwój w całej
Transport BRAK ZDJĘCIA
2019-07-19 | 12:30

Dachser Polska rozwija biznes i oddziały

Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, zwiększył powierzchnię krajowych oddziałów o blisko 40% w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Firma, która w Polsce specjalizuje się w obsłudze eksportu, rozbudowała
Transport Grupa ID Logistics stawia na certyfikaty jakości
2019-07-18 | 15:30

Grupa ID Logistics stawia na certyfikaty jakości

ID Logistics, jeden z europejskich liderów dedykowanej logistyki kontraktowej, przykłada dużą wagę do wdrażania certyfikatów wspierających procesy zarządzania operacyjnego w

Kalendarium

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Handel

Kolejny trudny sezon dla polskich sadowników. Ich problemy z pracownikami, pogodą i ukraińską konkurencją odczują kieszenie konsumentów

Rosyjskie embargo i brak możliwości eksportu na tamtejszy rynek, niedobór pracowników sezonowych, konkurencja ze strony producentów z Ukrainy i nierówne relacje z przemysłem przetwórczym to w tej chwili największe bolączki polskich sadowników – ocenia Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP. Jak podkreśla, bez właściwych rozwiązań nie będzie możliwe utrzymanie wskaźników produkcji i eksportu z poprzednich lat, a branża przegra z zagraniczną konkurencją. Zwłaszcza że polskich sadowników nie rozpieszcza ostatnio także pogoda: niekorzystne warunki spowodowały, że zbiory wszystkich gatunków owoców będą w tym roku 30 do nawet 50 proc. niższe. To z kolei odczują kieszenie konsumentów.

Konsument

TikTok nowym narzędziem dla promocji młodych twórców i marek. Młodzi ludzie stają się odporni na tradycyjne reklamy

Influencer marketing to jeden z najszybciej rosnących segmentów cyfrowego marketingu. Wykorzystanie do promocji znanych blogerów i vlogerów pozwala szybko zdobywać nowych klientów i docierać do bardzo szerokiej grupy odbiorców, zwłaszcza młodych. Warunkiem skutecznego influencer marketingu jest jednak odpowiedni dobór twórców do kampanii i ich wiarygodność. Łączeniu marek i influencerów służy projekt FOLLOVERS, który jest efektem współpracy mediowego giganta Viacom i grupy BrandBuddies, z którą współpracuje ponad 750 marek. Do promocji będzie wykorzystywał TikToka i Instagrama, które stają się coraz popularniejszymi platformami.

Patronaty Newserii

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Prawo

Za kilka lat inwestycje będą zamierać z powodu sytuacji na rynku pracy. Inwestorzy nie będą mieli wykonawców o odpowiednich kompetencjach

Na polskim rynku pracy już brakuje kilku milionów pracowników, inni z kolei narzekają na brak zatrudnienia. Wynika to z jednej strony z niedopasowania umiejętności pracowników i potrzeb pracodawców, z drugiej z sytuacji demograficznej oraz niskiej aktywności zawodowej Polaków. Zdaniem eksperta rynku pracy z Konfederacji Lewiatan potrzebna jest zachęcająca do podejmowania pracy polityka, dostosowanie programów kształcenia do wymagań rynku i odpowiedzialna polityka migracyjna.

IFA 2019 Berlin

Handel

Sklepy będą w stanie dostarczać produkty poniżej 24 h. Stanie się to możliwe dzięki technologii zdalnej identyfikacji przedmiotów

W Polsce co roku sprzedawanych jest ok. 30 mln chipów działających w technologii RFID. Globalny rynek jest wart ok. 11 mld dolarów i szybko rośnie, bo technologia zdalnej identyfikacji przedmiotów znajduje szereg zastosowań niemal w każdej branży – od logistyki, przemysłu farmaceutycznego, po sklepy detaliczne i e-commerce. Duży potencjał ma zwłaszcza w tej ostatniej, bo RFID pozwala skutecznie zarządzać zapasami produktów, trafiać z reklamami do konsumentów, ograniczyć kradzieże w sklepach, a także znacznie skrócić czas dostawy zamówionych towarów.

Złote Spinacze 2019