Komunikaty PR

Pomoc prawna potrzebna w codziennym życiu

2019-02-11  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania zdjęcie ( 2.33 MB )

Stłuczka, kłopot z reklamacją, problem z wyegzekwowaniem naprawy w wynajmowanym mieszkaniu  – to momenty, w których chcielibyśmy mieć możliwość skonsultowania wątpliwości z prawnikiem. Pomoc prawną utożsamiamy z pozytywnym załatwieniem sprawy. Pierwsze na rynku grupowe ubezpieczenie zdrowotne INTER Doktor LEX łączy opiekę medyczną z asystą prawną.

W codziennym życiu jesteśmy pracownikami, konsumentami, właścicielami dóbr, ale i zobowiązań kredytowych. Występując w tych różnych rolach, miewamy wątpliwości. Czasem, gdy w porę ich nie rozwiejemy, tracimy. Jak? Podpisując niekorzystną umowę o pracę, odpuszczając skomplikowaną reklamację, tracąc na drogiej naprawie auta, czy podpisując umowę kredytową bez możliwości odstąpienia jej w ustawowym czasie.

Konsument z przeciętną wiedzą

Przykładowo w teście edukacyjnym[1] przeprowadzonym w ramach badania „Wiedza finansowa Polaków”, zrealizowanego na zlecenie platformy edukacyjnej Kapitalni.org, na 27 pytań z zakresu zarządzania budżetem domowym, oszczędzania, ochrony danych osobowych i kredytów, pożyczek oraz zadłużenia, ankietowani udzielili średnio jedynie 14 dobrych odpowiedzi .Trudności spotykają nas także w sklepach. Badanie Deloitte Legal[2] pokazało, że aż co czwarty Polak miał przynajmniej raz problem ze zwrotem lub wymianą towaru przez utrudnienia ze strony sklepu.

Potrzebna pomoc z dziedziny prawa cywilnego, spadkowego, rzeczowego

Przekrojowe badanie[3] na temat poradnictwa prawnego i obywatelskiego pokazało, że Polacy utożsamiają pomoc prawną z pozytywnym załatwieniem sprawy. Takie oczekiwania miało 48 proc. badanych. Co więcej, aż 76 proc. badanych, którzy skorzystali z pomocy deklarowali, że uzyskana pomoc zdecydowanie przyczyniła się do rozwiązania ich problemów.

Jakie problemy prawne mają Polacy? Odpowiedz można znaleźć w raporcie przygotowanym w ramach Programu „Wspieranie Organizacji Pozarządowych 2016 - Obywatel i Prawo”[4] Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowanego przez Instytut Spraw Publicznych. Otóż w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku (analiza na podstawie danych Ministerstwa Sprawiedliwości) aż 27,5 proc. spraw dotyczyło dziedziny prawa cywilnego (z wyłączeniem prawa rzeczowego i spadkowego), 16,7 proc. spraw dotyczyło prawa spadkowego, a 10,6 proc. - prawa rzeczowego.

Poza tym 8 proc. potrzebowała konsultacji związanych z kwestią alimentów, 7,7 proc. - wskazywała na problemy związane z prawem rodzinnym, a 5,6 proc. - potrzebowała konsultacji przy rozwodzie, separacji lub podziale wspólnego majątku.

Najważniejsza informacja i wskazówka

Z tych analiz wynika, że badani najczęściej potrzebowali informacji o obowiązującym stanie prawnym, uprawnieniach lub obowiązkach oraz podpowiedzi jak dany problem rozwiązać. W wyniku obserwacji społecznych potrzeb i rozmów powstało pierwsze na rynku prywatne ubezpieczenie zdrowotne z pomocą prawną INTER Doktor LEX. To pakiet łączący pomoc medyczną ze wsparciem prawnym realizowanym przez adwokatów, radców prawnych i prawników. Pomoc prawna realizowana jest w każdej sytuacji i o każdej porze w formie telefonicznej, mailowej lub wideo konferencji. Ubezpieczony ma także możliwość uzyskania pisemnych opinii prawnych, wzorów pism i umów. W pakiecie INTER Doktor Lex otrzymujemy więc wszystko, czego potrzebujemy w codziennym życiu.

Więcej informacji na stronie www.interpolska.pl

 


[1] Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce, 4 grudnia 2018 roku, https://kpf.pl/kapitalni-org-polacy-zdali-egzamin-z-finansow-na-3-z-plusem/

[2] Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Deloitte Legal przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS wśród 1,1 tys. respondentów powyżej 18 roku życia, przeprowadzone w dniach 18-19 listopada 2016 roku, www2.deloitte.com

[3] Instytut Spraw Publicznych, www.isp.org.pl

[4] Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, Instytut Spraw Publicznych, „Wspieranie Organizacji Pozarządowych 2016- Obywatel i Prawo”, www.rpo.gov.pl, grudzień 2016 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia BRAK ZDJĘCIA
2019-04-16 | 01:00

Aplikacja GEO Care dostępna także dla oczekujących na transport medyczny do kraj

Geolokalizacja pozwala na przekazywanie klientowi, który oczekuje pomocy, bieżącej informacji o statusie realizacji sprawy. Ponadto rozwiązanie usprawnia i przyspiesza proces organizacji pomocy. Aplikacja GEO Care wykorzystuje
Ubezpieczenia Pierwsza w Europie kompleksowa baza do wykrywania przestępstw ubezpieczeniowych
2019-04-15 | 13:00

Pierwsza w Europie kompleksowa baza do wykrywania przestępstw ubezpieczeniowych

  Dzięki nowemu oprogramowaniu do analizy danych zakłady ubezpieczeń i Służby Państwowe otrzymały pierwsze w Europie tak kompleksowe narzędzie wykrywania nadużyć. Gothaer jako
Ubezpieczenia Ochrona prawna dla podmiotów leczniczych
2019-03-28 | 08:05

Ochrona prawna dla podmiotów leczniczych

Jak ustosunkować się do roszczeń pacjenta? Jak powinna wyglądać zgoda na przetwarzanie danych osobowych? Czy w gabinecie można zamontować kamerę? Czy poradnia może odmówić

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.