Komunikaty PR

Rola gadżetów w budowaniu wizerunku firmy

2016-04-12  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Myszkowska
Good One PR

Erazma Ciołka 10 lok. 220
01-402 Warszawa
marta.myszkowska|goodonepr.pl| |marta.myszkowska|goodonepr.pl
796 996 259
www.goodonepr.pl
Do pobrania docx ( 0 MB )

Budowanie wizerunku firmy polega na umiejętnym prowadzeniu biznesu zgodnie z założoną koncepcją przedsiębiorstwa, która pozwala ukształtować szereg pozytywnych skojarzeń w świadomości jej odbiorców oraz zbudować długotrwałe relacje z klientami i partnerami biznesowymi. Jaką rolę odgrywają gadżety w budowaniu wizerunku firmy?

Wiele firm decydując się na promocję swojej działalności stawia na reklamę masową, czyli taką, która dociera do wielu odbiorców jednocześnie. W tym celu wykorzystują potencjał jaki daje telewizja, radio i prasa, zapominając jednocześnie o tym, jak ważną rolę w budowaniu wizerunku firmy stanowi indywidualne podejście do klienta. Tymczasem, statystyczny Polak obcujący z reklamą, skupia na niej swoją uwagę nie dłużej niż trzy sekundy i w niedługim czasie o niej zapomina. W tym kontekście, gadżety firmowe dedykowane poszczególnym odbiorcom, odgrywają istotną rolę w budowaniu wizerunku firmy.

Jaką rolę pełnią gadżety firmowe?

Gadżety pełnią ściśle określone funkcje w prowadzeniu działalności i budowaniu wizerunku firmy. Po pierwsze, stanowią jedno z najbardziej skutecznych narzędzi wspierających sprzedaż. Klient, który ma do wyboru dwie bardzo podobne do siebie oferty, zawsze zdecyduje się na taką, z której będzie mógł czerpać dodatkowe korzyści, nawet jeżeli będzie to niewielki upominek od firmy. Po drugie, za pomocą gadżetów buduje się rozpoznawalność marki – klient, korzystający z upominków oferowanych przez firmę takich jak długopis, czy kubek z logo, znacznie częściej będzie obcował z marką, która w ten sposób skuteczniej zostanie utrwalona w jego świadomości. Po trzecie, gadżety firmowe przyciągają uwagę klientów. Przedsiębiorstwa, które dystrybuują własne gadżety szybko zyskują rozpoznawalność i przyciągają osoby, które w żaden inny sposób nie trafiłyby na ich ofertę – wylicza Monika Glegoła, współorganizatorka targów Gift Show Poland, jednego z największych wydarzeń branży upominkowej w Polsce. Upominki firmowe pełnią jeszcze jedną istotną funkcję: sprawiają, że oferta przedsiębiorstwa staje się dla jej odbiorców atrakcyjniejsza z tego względu, że oferowane produkty bardzo często oceniane są przez pryzmat przyjaznej marki.

Korzyści płynące z wprowadzenia gadżetów do oferty firmy

Zdarza się, że właściciele firm nie dostrzegają ważnej funkcji, jaką pełnią gadżety marketingowe w budowaniu pozytywnych relacji w otoczeniu przedsiębiorstwa i często uznają je ze niepotrzebny wydatek. – Obdarowanie klienta nawet niewielkim gadżetem z logo, takim jak długopis, czy pendrive, może zadecydować o losach ich dalszej współpracy. Dla klienta jest to bowiem sygnał, że przedsiębiorstwo nie jest nastawione na szybki zysk, ale dba o ich wzajemne relacje i jest skłonne w nie inwestować. Świadomi tego klienci znacznie częściej decydują się na ponowne skorzystanie z usług firmy oraz chętniej polecają ją znajomym, a to już przekłada się na jej bezpośrednie korzyści, czyli zwiększenie sprzedaży oraz rozpoznawalności marki – mówi Monika Glegoła, współorganizatorka targów Gift Show Poland.

W jaki sposób można wykorzystać gadżety firmowe?

Gadżety firmowe najczęściej podarowywane są klientom stale korzystającym z usług firmy lub dokonującym zakupów za określoną kwotę. Inną możliwością wykorzystania upominków firmowych jest okres przedświąteczny, kiedy duża liczba przedsiębiorstw decyduje się na przesłanie kartek z życzeniami swoim klientom lub partnerom biznesowym. Życzenia świąteczne warto uzupełnić o upominek firmowy, który będzie przypominał odbiorcy o miłym geście. – Gadżety doskonale sprawdzają się także podczas wydarzeń promocyjnych przedsiębiorstwa oraz targów, kiedy firma przedstawia swoją ofertę – upominek w torbie na pewno zachęci jej odbiorców do zapoznania się z propozycją firmy, a nawet skorzystania z niej – dodaje Monika Glegoła, współorganizatorka targów Gift Show Poland. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Brodziki Teos Radaway nagrodzone w konkursie Dobry Design 2020 Biuro prasowe
2019-12-09 | 08:00

Brodziki Teos Radaway nagrodzone w konkursie Dobry Design 2020

W tegorocznej edycji konkursu Dobry Design 2020 Radaway otrzymał główną nagrodę w kategorii „Przestrzeń Łazienki” za brodziki Teos. Produkty zostały docenione za
Firma Wawel ze specjalną świąteczną ofertą B2B
2019-12-05 | 12:34

Wawel ze specjalną świąteczną ofertą B2B

Marka Wawel wystartowała właśnie ze specjalną ofertą świąteczną B2B dla klientów, firm oraz pracowników. Oferta bogata jest w szeroki wachlarz spersonalizowanych
Firma Transcom zauważa potencjał rekrutacyjny w miastach średniej wielkości
2019-12-03 | 15:00

Transcom zauważa potencjał rekrutacyjny w miastach średniej wielkości

Po otwarciu swoich oddziałów w miastach wojewódzkich, takich jak Gdańsk, Białystok czy Olsztyn, Transcom zaczął eksplorować także miasta średniej wielkości, w których

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wzrasta poziom oszczędności Polaków. Nadal odkładamy jednak dużo mniej niż Czesi czy Niemcy

Oszczędności Polaków rosną, obecnie posiada je już blisko 70 proc. To głównie efekt dobrej koniunktury w gospodarce, wzrostu wynagrodzeń i rządowych programów socjalnych jak choćby 500+. Jednak w dalszym ciągu stopa oszczędności, czyli relacja odkładanej kwoty do wysokości wynagrodzeń brutto, jest w Polsce bardzo niska i wynosi 2,5 proc. Dla porównania, w sąsiednich Czechach jest dwukrotnie większa. – Niższe oszczędności to przede wszystkim wina konsumpcjonizmu i błędnego przekonania, że dobra koniunktura będzie trwać cały czas – wskazuje dr Joanna Wieprow z wrocławskiej WSB.

Transport

Segment przesyłek międzynarodowych notuje rekordowy wzrost. Przed świętami Polacy wysyłają do bliskich za granicą dwa razy więcej paczek

W ostatnich latach segment przesyłek międzynarodowych notuje wzrost sięgający aż 40 proc. rocznie. To efekt rosnącej popularności polskich e-sklepów wśród klientów z zagranicy, ale także rosnącej liczby przesyłek od klientów indywidualnych w Polsce, którzy – zwłaszcza w okresie przedświątecznym – chętnie wysyłają paczki do bliskich mieszkających w innych krajach UE. W tym roku DHL uruchomił narzędzie, które pozwala nadać taką paczkę online, przy pomocy telefonu bądź komputera. Operator podkreśla, że w ostatnim roku zanotował aż 70-proc. wzrost przesyłek nadawanych tym kanałem.

CES Las Vegas 2020

Transport

Małe auta na prąd mogą podbić polskie miasta. Pomogą dopłaty od państwa

Użytkowanie małych samochodów elektrycznych nie powoduje pogorszenia jakości powietrza, a dzięki niewielkim rozmiarom ułatwiają one poruszanie się po wąskich ulicach miast. Dlatego miejskie samochody na prąd są coraz częściej brane pod uwagę przy wyborach konsumentów, ale też stawiają na nie niektóre koncerny motoryzacyjne. MINI – brytyjska marka wyspecjalizowana w miejskiej mobilności segmentu premium – w marcu wypuści na rynek swoje pierwsze w pełni elektryczne auto. Marka pracuje nad tym, żeby w Polsce zarówno producenci flotowi, jak i indywidualni mogli przy jego zakupie skorzystać z rządowej dopłaty.

Handel

Co trzeci Polak kupi świąteczne prezenty w internecie. Zdecydowana większość wybierze płatność online

Chociaż to w sklepach stacjonarnych wydamy większość świątecznych budżetów, to udział zakupów online rośnie z roku na rok o ok. 5 proc. – wynika z badania Deloitte nt. gwiazdkowych wydatków. Co trzeci badany zamierza kupić prezenty przez internet, płacąc głównie kartą lub cyfrowymi portfelami. W tym roku mogą paść kolejne rekordy transakcyjne, co pokazał już ruch w e-sklepach podczas Black Friday. W systemie Paybynet średnia płatność wynosiła tego dnia 225 zł, czyli o 19 proc. więcej niż w październiku, a łączna wartość transakcji była prawie o połowę większa niż przed rokiem.