Komunikaty PR

Webasto zwiększa przychody i przyspiesza inwestycje w elektomobilność

2018-05-17  |  16:00
Biuro prasowe

Sprzedaż grupy Webasto osiągnęła w ubiegłym roku po raz czwarty z rzędu dwucyfrowy wzrost i zamknęła się sumą około 3,5 miliarda euro. Około 75 procent tej kwoty (2,6 miliarda euro) stanowiła sprzedaż szyberdachów i dachów panoramicznych. Sprzedaż dachów do kabrioletów wyniosła 314 milionów euro (9 procent), zaś dział ogrzewania i klimatyzacji wygenerował sprzedaż na poziomie 553 milionów euro, czyli 16 procent całości. W Chinach, które stanowią największy rynek, sprzedaż Webasto po raz pierwszy przekroczyła miliard euro, co stanowiło 34 procent całej sprzedaży, zaś rodzimy, niemiecki rynek wygenerował 18 procent całości sprzedaży. W ujęciu regionalnym rozkład sprzedaży grupy Webasto przedstawiał się następująco: Europa 43 procent, Azja 40 procent, rynki amerykańskie 17 procent.

Zyski związane z dostawami w branży motoryzacyjnej wzrosły w roku 2017 do 7,1 procent, podczas gdy w roku poprzednim wynosiły 6,5 procent. Liczba pracowników wzrosła w tym samym okresie o 4 procent do niemal 13 tysięcy, przy czym wzrost ten nastąpił przede wszystkim w Chinach i w Niemczech. – „W szczególności rozbudowaliśmy nasz potencjał w zakresie elektroniki w naszych niemieckich zakładach” – skomentował dr Holger Engelmann, Prezes Zarządu Webasto SE

„W 2017 roku kontynuowaliśmy kurs wzrostowy i obecnie przyspieszamy realizację długofalowej strategii rozwoju Webasto” – powiedział Holger Engelmann podczas dorocznej konferencji prasowej firmy. Konferencja towarzyszyła uroczystości otwarcia nowego centrum administracyjnego i badawczo-rozwojowego w miejscowości Stockdorf, będącej od 110 lat siedzibą Webasto. Centrum, wybudowane za kwotę 40 milionów euro, obejmuje m.in. około 550 nowoczesnych stanowisk roboczych dla pracowników biurowych oraz laboratorium testowania systemów dachowych o powierzchni 2000 metrów kwadratowych i stanowi pierwszy etap wieloletniego planu rozbudowy obiektów firmy w Stockdorfie.

W roku 2017 Webasto wzmocniło swą pozycję lidera technologicznego – wydatki na badania i rozwój wyniosły 233 miliony euro. Podobnie jak w poprzednich latach, szczególny nacisk położono na zwiększanie efektywności i standaryzację. Inwestycje w budynki i zakłady produkcyjne w ciągu minionego roku finansowego zamknęły się kwotą 176 milionów euro (w roku 2016 było to 150 milionów euro), z czego większość zainwestowano w Chinach i w Europie.

Udane wejście na rynek elektromobilności

„W ciągu najbliższych trzech lat zainwestujemy 600 milionów euro w strategiczny rozwój Webasto. Przyspieszy to realizację naszej dwutorowej strategii, przewidującej wzmacnianie tradycyjnych gałęzi naszej działalności i otwarcie nowych segmentów. Ważnym elementem strategii rozwoju będzie intensywne rozwijanie rozwiązań dla elektromobilności” – zapowiedział Holger Engelmann.

Firma już w tej chwili jest obecna na tym ważnym, szybko rosnącym rynku. Zaledwie kilka tygodni temu została zawarta umowa między Webasto i Samsung SDI dotycząca rozwoju i dostaw modułów akumulatorowych do standardowego systemu akumulatorowego Webasto dla pojazdów użytkowych. Webasto zdobyło już pierwsze zamówienie na systemy akumulatorowe od producenta autobusów.

Oprócz tego, w ubiegłym roku Webasto wprowadziło na rynek swoje pierwsze stacje do ładowania pojazdów elektrycznych. Są one wytwarzane w zakładzie produkcji elektroniki w Schaidt, który Webasto przejęło w 2017 roku. Firma korzysta także z rosnącego zapotrzebowania na wysokonapięciowe ogrzewania dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych. W chwili obecnej zamówienia na te urządzenia złożyło już ponad 60 producentów z całego świata, przy czym największe zainteresowanie wykazują klienci z Chin. W związku z tym rozwijana jest produkcja w zakładzie w Neubrandenburgu, a pod koniec przyszłego roku zostanie uruchomiona nowa fabryka w chińskim mieście Wuhan.

Perspektywy

Prognozy na bieżący rok finansowy są ostrożnie optymistyczne. Choć sprzedaż i zysk w pierwszym kwartale roku 2018 były nieco niższe, niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, wartość zamówień zwiększyła się o 1,3 miliarda euro, do 14,9 miliarda euro. W kontekście realizowanych inwestycji i trendów na globalnym rynku Webasto zakłada, że wyniki za cały bieżący rok będą porównywalne z danymi z poprzedniego roku.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sukces pierwszej w Polsce reklamy na żywo zrealizowanej przez markę ŠKODA Biuro prasowe
2018-10-12 | 20:00

Sukces pierwszej w Polsce reklamy na żywo zrealizowanej przez markę ŠKODA

W reklamie wystąpiła Bovska – młoda polska wokalistka, która wykonała cover „You Got It”. Dotychczas odbiorcami ŠKODA FABIA, była starsza grupa docelowa.
Motoryzacja Luma Investment rusza w stronę motoryzacji
2018-10-09 | 11:00

Luma Investment rusza w stronę motoryzacji

Powstanie Luma Automotive, zorientowanej na inwestycje w podmioty związane z branżą motoryzacyjną, to przykład przemyślanej koncepcji biznesowej. Spółki Grupy specjalizują się w
Motoryzacja Nowe bagażniki rowerowe Taurus Basic Plus
2018-10-05 | 14:52

Nowe bagażniki rowerowe Taurus Basic Plus

Polska firma Taurus wprowadziła na rynek nowe bagażniki na hak holowniczy, które służą do przewozu rowerów. Modele Taurus Basic Plus to kompaktowe platformy – pozwalają

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Firma

Obawa przez cyberatakami hamuje inwestycje firm w nowe technologie. Tylko zabezpieczenie całej sieci może ograniczyć zagrożenia

W 70 proc. firm obawy przed zapewnieniem odpowiedniego poziomu cyberbezpieczeństwa spowalniają projekty cyfryzacji – wynika z badań firmy Cisco. Obawy są uzasadnione, ponieważ w 2017 roku ponad 80 proc. firm padło ofiarą ataku hakerskiego. Eksperci podkreślają, że zabezpieczenie tylko urządzeń końcowych nie wystarczy, zwłaszcza w przemyśle. Cyberbezpieczeństwo powinno być wbudowane w infrastrukturę sieciową firm i stale uaktualniane w odpowiedzi na nowo wykrywane zagrożenia.

Handel

W tym roku polski e-handel będzie wart prawie 50 mld zł. Większość e-sklepów działa na zagranicznych rynkach, ale sprzedaje tam niewiele

Wartość polskiego rynku e-commerce sięgnie w tym roku blisko 50 mld zł, a w 2020 roku – już 70 mld zł. To wciąż prężnie rosnący segment sprzedaży, odpowiadający dziś za 7 proc. zakupów przy globalnej średniej na poziomie 10 proc. Polskie e-sklepy w większości są już obecne na zagranicznych rynkach, ale stawiają pierwsze kroki jeszcze dość ostrożnie. Sprzedaż zagraniczna stanowi zaledwie 6 proc. wartości ogółu sprzedaży – wynika z najnowszego raportu „Wyzwania e-commerce”, przygotowanego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy. Warunkiem sukcesu za granicą jest dobre przygotowanie i dostosowanie działalności do wymagań zagranicznych klientów.

Firma

Microsoft stworzył modelową Fabrykę Przyszłości. Dzięki nowej technologii będzie można analizować dane z maszyn, planować produkcje i wykrywać awarie

Sektor produkcyjny otwiera się na nowy trend, jakim jest cyfrowa transformacja. Analiza danych zbieranych z maszyn produkcyjnych pozwoli lepiej planować proces produkcji i szybko reagować na potencjalne awarie, a co za tym idzie –ograniczyć koszty napraw. Microsoft stworzył koncept modelowej Fabryki Przyszłości, który pokazuje, jakie korzyści niesie za sobą pełna transformacja cyfrowa całego procesu produkcji. Wyzwaniem dla branży jest zapewnienie bezpieczeństwa nie tylko wykorzystywanych danych, lecz także pracy maszyn i całego procesu wytwarzania.