Komunikaty PR

Webasto zwiększa przychody i przyspiesza inwestycje w elektomobilność

2018-05-17  |  16:00
Biuro prasowe

Sprzedaż grupy Webasto osiągnęła w ubiegłym roku po raz czwarty z rzędu dwucyfrowy wzrost i zamknęła się sumą około 3,5 miliarda euro. Około 75 procent tej kwoty (2,6 miliarda euro) stanowiła sprzedaż szyberdachów i dachów panoramicznych. Sprzedaż dachów do kabrioletów wyniosła 314 milionów euro (9 procent), zaś dział ogrzewania i klimatyzacji wygenerował sprzedaż na poziomie 553 milionów euro, czyli 16 procent całości. W Chinach, które stanowią największy rynek, sprzedaż Webasto po raz pierwszy przekroczyła miliard euro, co stanowiło 34 procent całej sprzedaży, zaś rodzimy, niemiecki rynek wygenerował 18 procent całości sprzedaży. W ujęciu regionalnym rozkład sprzedaży grupy Webasto przedstawiał się następująco: Europa 43 procent, Azja 40 procent, rynki amerykańskie 17 procent.

Zyski związane z dostawami w branży motoryzacyjnej wzrosły w roku 2017 do 7,1 procent, podczas gdy w roku poprzednim wynosiły 6,5 procent. Liczba pracowników wzrosła w tym samym okresie o 4 procent do niemal 13 tysięcy, przy czym wzrost ten nastąpił przede wszystkim w Chinach i w Niemczech. – „W szczególności rozbudowaliśmy nasz potencjał w zakresie elektroniki w naszych niemieckich zakładach” – skomentował dr Holger Engelmann, Prezes Zarządu Webasto SE

„W 2017 roku kontynuowaliśmy kurs wzrostowy i obecnie przyspieszamy realizację długofalowej strategii rozwoju Webasto” – powiedział Holger Engelmann podczas dorocznej konferencji prasowej firmy. Konferencja towarzyszyła uroczystości otwarcia nowego centrum administracyjnego i badawczo-rozwojowego w miejscowości Stockdorf, będącej od 110 lat siedzibą Webasto. Centrum, wybudowane za kwotę 40 milionów euro, obejmuje m.in. około 550 nowoczesnych stanowisk roboczych dla pracowników biurowych oraz laboratorium testowania systemów dachowych o powierzchni 2000 metrów kwadratowych i stanowi pierwszy etap wieloletniego planu rozbudowy obiektów firmy w Stockdorfie.

W roku 2017 Webasto wzmocniło swą pozycję lidera technologicznego – wydatki na badania i rozwój wyniosły 233 miliony euro. Podobnie jak w poprzednich latach, szczególny nacisk położono na zwiększanie efektywności i standaryzację. Inwestycje w budynki i zakłady produkcyjne w ciągu minionego roku finansowego zamknęły się kwotą 176 milionów euro (w roku 2016 było to 150 milionów euro), z czego większość zainwestowano w Chinach i w Europie.

Udane wejście na rynek elektromobilności

„W ciągu najbliższych trzech lat zainwestujemy 600 milionów euro w strategiczny rozwój Webasto. Przyspieszy to realizację naszej dwutorowej strategii, przewidującej wzmacnianie tradycyjnych gałęzi naszej działalności i otwarcie nowych segmentów. Ważnym elementem strategii rozwoju będzie intensywne rozwijanie rozwiązań dla elektromobilności” – zapowiedział Holger Engelmann.

Firma już w tej chwili jest obecna na tym ważnym, szybko rosnącym rynku. Zaledwie kilka tygodni temu została zawarta umowa między Webasto i Samsung SDI dotycząca rozwoju i dostaw modułów akumulatorowych do standardowego systemu akumulatorowego Webasto dla pojazdów użytkowych. Webasto zdobyło już pierwsze zamówienie na systemy akumulatorowe od producenta autobusów.

Oprócz tego, w ubiegłym roku Webasto wprowadziło na rynek swoje pierwsze stacje do ładowania pojazdów elektrycznych. Są one wytwarzane w zakładzie produkcji elektroniki w Schaidt, który Webasto przejęło w 2017 roku. Firma korzysta także z rosnącego zapotrzebowania na wysokonapięciowe ogrzewania dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych. W chwili obecnej zamówienia na te urządzenia złożyło już ponad 60 producentów z całego świata, przy czym największe zainteresowanie wykazują klienci z Chin. W związku z tym rozwijana jest produkcja w zakładzie w Neubrandenburgu, a pod koniec przyszłego roku zostanie uruchomiona nowa fabryka w chińskim mieście Wuhan.

Perspektywy

Prognozy na bieżący rok finansowy są ostrożnie optymistyczne. Choć sprzedaż i zysk w pierwszym kwartale roku 2018 były nieco niższe, niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, wartość zamówień zwiększyła się o 1,3 miliarda euro, do 14,9 miliarda euro. W kontekście realizowanych inwestycji i trendów na globalnym rynku Webasto zakłada, że wyniki za cały bieżący rok będą porównywalne z danymi z poprzedniego roku.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Continental z Superbrands 2018 Biuro prasowe
2018-05-25 | 17:00

Continental z Superbrands 2018

24 maja 2018 roku w hotelu Raffles Europejski Warsaw w Warszawie odbyła się XII Gala Finałowa Konkursu Superbrands Polska, w czasie której spotkali się przedstawiciele świata biznesu,
Motoryzacja Webasto otwiera nową siedzibę w Stockdorfie
2018-05-24 | 15:00

Webasto otwiera nową siedzibę w Stockdorfie

Webasto, firma należąca do pierwszej setki największych dostawców przemysłu motoryzacyjnego, dokonała 14 maja uroczystego otwarcia nowego centrum administracyjnego i
Motoryzacja Flotowe hatchbacki - bezpieczeństwo przede wszystkim
2018-05-23 | 09:00

Flotowe hatchbacki - bezpieczeństwo przede wszystkim

Rynek sprzedaży nowych samochodów niezmiennie napędzają zakupy klientów instytucjonalnych. Firmy coraz częściej wybierają lepiej wyposażone samochody – nie ograniczają

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Wydarzenia

POZNAŃ MOTOR SHOW 2018

Zakończyły się Poznań Motor Show 2018, największe targi motoryzacyjne w Polsce i czwarte w Europie. Tegoroczne wydarzenie odbywało się pod hasłem „Motoryzacja Jutra” – na targach można było zobaczyć ponad 60 motoryzacyjnych premier, samochodów koncepcyjnych oraz wizję motoryzacji według projektantów i inżynierów przyszłości.

Zapraszamy do śledzenia naszych relacji.

Edukacja

Nawet co trzecia praca dyplomowa nosi znamiona plagiatu. Jednolity System Antyplagiatowy pomoże walczyć z problemem, ale go nie wyeliminuje

Plagiaty stają się coraz częstszym problemem na uczelniach. Już teraz szacuje się, że nawet co trzecia praca dyplomowa nosi znamiona plagiatu. Uczelnie są w stanie znaleźć tylko część skopiowanych fragmentów. Wprowadzenie Jednolitego Systemu Antyplagiatowego ma to zmienić, jednak zdaniem ekspertów przepisy są niejasne. Do wyeliminowania zjawiska konieczna jest odpowiednia edukacja studentów i wykładowców. Potrzeba także ścisłej współpracy między uczelniami a twórcami systemów antyplagiatowych – przekonują eksperci.

Prawo

Od dziś firmy i instytucje będą funkcjonować w nowej rzeczywistości. W życie wchodzi RODO

RODO, czyli unijne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych, zaczyna od dziś obowiązywać. Dla firm i wszystkich instytucji nowe prawo oznacza prawdziwą rewolucję i duże zmiany w dotychczasowym modelu funkcjonowania. Najbliższe miesiące pokażą, jak w praktyce będą działać nowe przepisy. Podmioty, które jeszcze się do nich nie przygotowały, powinny to zrobić jak najszybciej, zwłaszcza że RODO może spowodować zwiększoną aktywność cyberprzestępców, którzy będą testować stopień gotowości firm i instytucji na nowe przepisy.

 
 

Firma

Rynek biurowy wciąż rośnie. Napędza go rozwój centrów usług wspólnych

Polska jest jedną z najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla centrów usług wspólnych, a rozwój tego sektora napędza rynek nieruchomości biurowych. W ubiegłym roku zarówno podaż, jak i popyt na nowe biura były rekordowe. Ze względu na wysoką konkurencję deweloperzy sięgają po coraz to nowe sposoby na przyciąganie najemców.

Sport

Prawie połowa Polaków jest aktywna fizycznie raz w tygodniu, a 30 proc. trzy razy w tygodniu. Do uprawiania sportu motywuje ich głównie zdrowie

Polacy coraz bardziej przekonują się do aktywności fizycznej. Blisko połowa uprawia sport raz w tygodniu, a 30 proc. – nawet trzy razy w tygodniu – wynika z raportu MultiSport Index. Grupa osób aktywnych fizycznie różni się ze względu na podejście i motywację do uprawiania sportu. Blisko 7,5 mln Polaków traktuje ruch jako sposób na zachowanie zdrowia oraz formę relaksu. Dla prawie 6 mln osób aktywność to sposób na utrzymanie lub poprawę sylwetki. Ponad 3 mln preferuje sporty zespołowe.